Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی، متولد ۱۳۴۰ یکی از اسرای جنگ تحمیلی و از نیروی‌های دفاع مقدس بود که صبح روز چهارشنبه ۲۹ دی در بیمارستان ساسان به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است به مناسب درگذشت این جانباز در متن تسلیت خود آورده است: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ؛ دگربار بزرگی برخاسته از این خاک پاک، ره کاشانه دیگر گرفت‌؛ و رادمردی که آوازه بلندی در آوردگاه برون مرزها داشت، با نوای «ارجعی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» به عالم غیب و شهادت سفر کرد. امیر سعیدزاده (کاک سعید) یک «جوان آزاده کرد» بود با سرنوشتی جانگزا و البته شورانگیز؛ آزادمردی که از دل پریشانی و ویرانی، امید و نوید آفرید.

آن فقید سعید در مقابله با دمکرات و کومله در این مرز و بوم و آن سویش، جد و جهد تمام داشت و حتی دمی از مجاهدت دست نشست. مبارزه دلاورانه در راه آرمان‌هایی والا، چراغ فروزانی بود فراروی او؛ از روزهایی پیش از انقلاب تا روزگاری دراز پس از جنگ.

این راه روشن تداوم یافت با روایت سوانح حیات تپنده و تابنده‌اش. کتاب دلکش «عصرهای کریسکان» بازتابی است از درخشندگی‌های او و البته رنج و درد قوم شریف و غیور کرد؛ و اگر او راوی این فراز و فرودها نمی‌شد، از یک دارایی ملی (به کوشش سزاوار ستایش کیانوش گلزار راغب) بی‌بهره بودیم. پیوستن به یاران شهید، حسن مقطع غزل مردانگی بود؛ و این همه رشادت و شهامت و شجاعت، پاداشی جز شهادت نداشت.

این فرجام نیک تسلایی است برای بازماندگان سوگوار و به‌ویژه‌ همسر بردبار ایشان که در این مسیر سبز و سرخ سرانجام، یاریگر و یاوری بی‌مانند بود؛ و جای آن است که به نیابت از مردم قدرشناس ایران، سپاسگزار این همراهی همدلانه همیشگی باشم.

امیدوار و آرزومندم که روان آسمانی آن سفر گزیده به جهان زبرین، در بهشت برین، آرام و شادمان باشد؛ و بر خوان خوشگوار خداوندگار مهربان، متنعم و میهمان.

به گزارش ایرنا، کتاب عصرهای کریسکان، خاطرات امیر سعیدزاده به همراه همسرش سعدا حمزه ای از فعالیت ‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌ های دفاع مقدس تا رنج ‌های اسارت در زندان‌ های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب، تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کریسکان منطقه‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. امیر سعیدزاده دوران اسارت ۴ ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده است، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است؛ امیر سعید زاده راوی کتاب عصرهای کریسکان صبح ۲۹ دی ۱۴۰۰ بعد از چند ماه تحمل بیماری در پی عوارض قلبی ناشی از جانبازی، در بیمارستان ساسان تهران در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

پیکر این شهید والامقام، صبح امروز جمعه با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای جدید این شهر تشییع شد.

برچسب‌ها سوره مهر جنگ تحمیلی دفاع مقدس یاسر احمدوند کردستان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوره مهر جنگ تحمیلی دفاع مقدس سوره مهر جنگ تحمیلی دفاع مقدس یاسر احمدوند کردستان عراق امیر سعیدزاده امیر سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان +فیلم

تیم ملی فوتسال ایران موفق شد شش بر یک از سد قرقیزستان گذشته و به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتسال ایران و قرقیزستان ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا (۲۰۲۴ تایلند) از ساعت ۱۲:۳۰ در سالن بانکوک‌آرنای تایلند در برابر یکدیگر قرار گرفتند و ایران در نهایت با غلبه‌بر قرقیزستان راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و جواز حضور در جام‌جهانی ازبکستان را هم به‌دست آورد.

گل‌های ایران در این نیمه را بهروز عظیمی و سالار آقاپور، سعید احمدعباسی، اصغر حسن زاده و مهدی کریمی (۲ گل) به ثمر رساندند. شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.‌

این دیدار در نهایت با نتیجه شش بر یک به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید تا شاگردان شمسایی علاوه‌بر کسب مجوز جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند. تیم قرقیزستان هم برای صعود به دیدار نهایی چشم انتظار دیدار تیم‌های ازبکستان برابر ویتنام خواهد بود.

خلاصه‌بازی فوتسال ایران و قرقیزستان

کد خبر 747566

دیگر خبرها

  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان +فیلم
  • علی خطیر: روز بزرگی بود و نمی‌دانید چقدر خوشحال هستم / فیلم
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت +فیلم