Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ویفروم، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) می‌گوید: رشد تولید ناخالص داخلی در نیمی از اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ (G۲۰) هنوز پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است. بر اساس داده‌های جدید، هند، عربستان سعودی، فرانسه و ترکیه پیشتاز بازگشت از کووید در اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ هستند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، یک گروه ۳۸ کشوری که به سیاست‌گذاران مشاوره می‌دهد، تخمین می‌زند که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، هند از رشد ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) برخوردار بوده است.

OECD با انتشار حساب‌های ملی سه ماهه رشد تولید ناخالص داخلی گروه ۲۰ در مقایسه با انقباض ۱۱.۶ درصدی در سه ماهه قبل گفت: این رشد عمدتا ناشی از سرمایه‌گذاری ثابت و مصرف خصوصی بوده است.

به‌طور کلی، منطقه ۲۰ عضوی گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی خود را بین سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۷ درصد افزایش داد. این مقدار نسبت به رشد متوسط ۰.۴ درصدی در سه ماهه دوم رشد داشته و در تضاد با روند کاهشی منطقه ۳۸ عضوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است. نرخ رشد در منطقه ۳۸ عضوی بین سه ماهه دوم و سوم از ۱.۷درصد به ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

انتظار می‌رود که گسترش سویه اُمیکرون منجر به کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی از سوی صندوق بین‌المللی پول (IMF) در ۲۵ ژانویه شود.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، موارد تایید شده کووید-۱۹ در سراسر جهان از ۳۰۷.۱ میلیون نفر گذشته است. آخرین تحولات شامل افزایش سریع تعداد موارد در کشورهایی از جمله مکزیک، استرالیا، ژاپن، ایالات‌متحده و محدودیت‌های جدید در کشورهایی از جمله چین و هند است.

گروه ویژه رهبران چندجانبه به رهبری صندوق بین المللی پول در دسامبر ۲۰۲۱ هشدار داد که برخی از کشورهای با درآمد پایین با چالش‌های جدی در تعداد واکسن مواجه هستند؛ کمتر از ۵ درصد از جمعیت کشورهای کم درآمد و حدود ۳۰ درصد در کشورهای با درآمد متوسط پایین‌تر به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

گزارش ریسک‌های جهانی ۲۰۲۲ مجمع جهانی اقتصاد به چالش‌های پیش روی اقتصاد جهانی ناشی از «تاثیرات آبشاری» همه‌گیری همچنین خطرات نوظهور از جمله تغییرات آب‌وهوا و «آسیب‌پذیری سایبری» می‌پردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تولید ناخالص داخلی تولید ناخالص داخلی سه ماهه گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین