Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@10:13:07 GMT

۱۸ کیلوگرم مواد مخدر در گرمی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۱۳۷۷

۱۸ کیلوگرم مواد مخدر در گرمی کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان گرمی از کشف ۱۸ کیلوگرم موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، فرمانده انتظامی گرمی از کشف ۱۸ کیلوگرم موادمخدر در یک عملیات پلیسی ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرمی  خبر داد و گفت: در این رابطه دو متهم دستگیر شدند.

سرهنگ "پرویز نوحی"، در تشریح این خبر افزود: با اقدامات و تلاش های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بر روی سوداگران مرگ و توزیع مواد مخدر  مشخص شد قاچاق چیان در حال انتقال مواد مخدر در سطح شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی ایجاد شده دو خودرو سواری قاچاقچیان شناسایی و توقیف شد که در بازرسی از آن ۱۸ کیلو گرم موادمخدر کشف و متهمین دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی گردید.

 سرهنگ نوحی با تاکید بر استمرار مبارزه قاطع با سوداگران مرگ، از عموم مردم خواست با اعلام به موقع هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص مواد مخدر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ پلیس را در این ماموریت مهم یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا فرمانده انتظامی مبارزه با مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مرگ قاچاق مواد مخدر خودرو مرکز فوریت های پلیسی اردبیل مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

سردار ایرج کاکاوند درباره اقدامات پلیس در مبارزه با موادمخدر اظهارکرد: همکاران ما در انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر، همراهی، همدلی و اقدامات بسیار خوبی را در جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان موادمخدر در سطح کشور  داشتند. چراکه اولین دغدغه مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بحث حضور معتادان متجاهر در معابر، میادین، بوستان‌ها و محلات شهرها بوده و در این راستا  سردار فرمانده کل انتظامی قولی را به مردم دادند و صراحتا به مردم  اعلام کردند که  در این حوزه از ما مطالبه‌گری کنید. بنابراین برنامه‌ریزی مستمر و هدفمندی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر آغاز شد.  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه قرارگاه مقابله با خرده فروشان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پلیس راه اندازی شد، گفت: این قرارگاه وظیفه هدایت ستادی، اطلاعاتی و عملیاتی استان‌ها را  در این ماموریت، عهده‌دار بود، البته یکی از اقدامات در این قرارگاه، بحث ایجاد ظرفیت توسط سایر دستگاه‌ها به منظور نگهداری معتادان متجاهر بود و خوشبختانه در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی افتاد. در سطح  کشور نیز ظرفیت محل‌های نگهداری معتادان متجاهر افزایش یافت و هم افزایی و همدلی در این حوزه  میان دستگاه‌های متولی صورت گرفت و تقویت شد. راه‌اندازی قرارگاه مقابله با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پلیس، دستاوردهای خوبی را برای مردم و جامعه در پی داشت.

وی ادامه داد: ما در نیمه دوم سال  ۱۴۰۲ و در راستای تشدید برخوردها، اجرای طرح سراسری  آرامش در شهر  را به منظور  جمع آوری هدفمندتر و تشدید دستگیری خرده فروشان متناسب با جغرافیا، جرم و نقاط آلوده به حضور معتادان متجاهر  را دنبال کردیم. اولین مرحله از اجرای این طرح همزمان با هفته فراجا در سال گذشته آغاز  و اجرای آن به شکل ماهانه و به صورت مستمر در کشور دنبال شد. همچنین از همه قابلیت‌های انتظامی و اطلاعاتی استفاده شد تا با استمرار اجرای این طرح، رضایت‌مندی مردم را جلب کنیم و افزایش دهیم. در مجموع شش مرحله از  طرح  آرامش در شهر در سال گذشته در کشور اجرایی و عملیاتی شد.

افزایش ۱۰۰ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۲
کاکاوند در تشریح دستاوردهای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر نیز گفت:‌ با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی  پلیس، توفیقات خوبی حاصل شده است. افزایش ۳۵ درصدی دستگیری خرده فروشان و افزایش ۱۰۰ درصدی  جمع آوری معتادان متجاهر  در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال  قبل از جمله این دستاوردهاست.   اما  آنچه در این فرایند یک دستاورد مهم تلقی می‌شود رضایت مردمی است که با شاخص‌های گوناگون قابل سنجش و ارزیابی است.

وی ادامه داد: پلیس وظیفه جمع‌آوری معتادان متجاهر را عهده‌دار است اما آنچه که ما به عنوان متولی امر در راستای پاسخگویی به دغدغه مردم و تحقق وعده فرمانده کل انتظامی باید دنبال کنیم، هم افزایی سایر دستگاه ها درباره هدفمند کردن جمع آوری معتادان و افزایش بازه زمانی نگهداری این معتادان  به منظور تکمیل چرخه بهبود بود، که این اتفاق صورت گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا ادامه داد: جلسات متعددی را با دستگاه‌های متولی در این امر برگزار کردیم؛ موضوعات و دغدغه‌ها مطرح شد و امروز شاهدیم که همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه، پای کار هستند. جا دارد از این همکاری‌ها به‌ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری که بستر این هم افزایی و همکاری را ایجاد و تقویت کردند، تشکر کنم. انصافا پشتیبانی خوبی از سازمان‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر داشتند به طوری که  دغدغه مردم در این حوزه کمتر شده است. مطابق رصد و ارزیابی‌های صورت گرفته به منظور بررسی اثربخشی اقدامات، باید گفت شاهد کاهش ۱۵ درصدی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اعتراض به وجود معتادان متجاهر و جولان خرده فروشان مواد مخد در طول ۱۲ ماه سال گذشته بودیم.

 وی ادامه داد: از طرفی، پیگیری برای ایجاد ظرفیت محل نگهداری معتادان متجاهر از سایر دستگاه‌ها منجر به افزایش بیش از  ۲۰ هزار نفر ظرفیت در سال ۱۴۰۲  شده است، البته این ظرفیت ها در حال افزایش و  طی روند تدریجی در تکمیل است.

کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در بخش دیگری از  سخنان، از کشف بیش از ۵۸۰ تن انواع مواد مخدر در طول  سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تریاک همچنان در صدر این کشفیات است، اما در این میان، شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر صنعتی از نوع شیشه هستیم. از طرفی  ۷۵ درصد کشفیات موادمخدر پلیس در شرق و حاشیه شرق کشور صورت گرفته است.  

کاکاوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر نیز متلاشی شد که به نسبت سال قبلش افزایش ۱۳ درصدی ضربه به باندهای توزیع مواد مخدر را داشتیم. بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ضربه به بنیان‌های مالی این باندها وارد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چالدران 
  • اجرای ۱۱۸ طرح مبارزه با مواد مخدر در شهرستان درمیان