Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که از نظر او احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران همچنان امکانپذیر است.

به گزارش یورو نیوز، وزیر خارجه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت که «پیشرفت‌هایی» در مذاکرات هسته‌ای وین به دست آمده و این گفتگو‌ها به مرحله «تعیین‌کننده» خود رسیده است.

آنتونی بلینکن گفت: «ارزیابی شخصی من پس از گفتگو با همه همکارانم این است که بازگشت به پایبندی مشترک [به برجام]همچنان ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در عین حال هشدار داد که واشنگتن و متحدانش در صورت عدم دستیابی به توافق طی هفته‌های آینده ممکن است تاکتیک‌های خود را تغییر دهند.

سخنان وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار وی با همتایان اروپایی‌اش در برلین، پایتخت آلمان بیان شد.

منبع دیپلماتیک فرانسوی که نخواست نامش فاش شود گفت: ما به مذاکرات وین مانند الان و در همین مسیر کنونی نمی‌توانیم طی ماه‌های مارس، آوریل و مه هم ادامه دهیم.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز خواستار «پیشرفت‌های فوری» در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران برای احیای برجام شد. وی گفت: «به پیشرفت‌هایی بسیار بسیار فوری نیاز است.»

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز اظهار داشت: «مذاکرات نمی‌تواند با روند آهسته کنونی ادامه پیدا کند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در جریان نشستی خبری گفته بود که «زمان رها کردن مذاکرات [با ایران]هنوز فرا نرسیده است.»

از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به خبرگزاری رویترز گفت که رویکرد گفتگو‌های وین در آستانه ماه فوریه باید تغییر کند. به گفته این منبع پیشرفت‌های به دست آمده در ارتباط با موضوعات کلیدی و اصلی گفتگو‌ها نیست.

این منبع فرانسوی که نخواست نامش فاش شود افزود که اگر ایران به طی مسیر کنونی در فعالیت‌های هسته‌ای ادامه دهد و همزمان روند مذاکرات هم به شکل فعلی ادامه پیدا کند امکان بازگشت به برجام وجود نخواهد داشت.

این منبع دیپلماتیک در ادامه ماه فوریه را در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران «تعیین‌کننده» خواند و گفت: «ما به مذاکرات وین مانند الان و در همین مسیر کنونی نمی‌توانیم طی ماه‌های مارس، آوریل و مه هم ادامه دهیم.»

ایران و آمریکا در جریان مذاکرات وین که از ماه نوامبر از سر گرفته شد به طور غیرمستقیم درباره لغو تحریم‌های هسته‌ای و پایبندی مجدد تهران به تعهداتش در چهارچوب برجام مذاکره می‌کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برجام وین وزیر خارجه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است

به گزارش خبرگزاری مهر، «غازی حمد»، عضو دفتر سیاسی حماس در غزه در سخنانی با اشاره به مذاکرات جاری درباره آتش بس به المیادین گفته است که هیچ پیشرفتی در مذاکرات وجود ندارد و موضع اسرائیل اصرار بر ناسازگاری است.

حمد به المیادین گفت: واضح است که اشغالگران با وجود همه مواضع و مخالفت‌های بین المللی می‌خواهند جنگ را ادامه دهند، به همین دلیل اشغالگران مذاکرات را جدی نمی‌گیرند و برای به دست آوردن زمان، مذاکرات را متوقف می‌کنند، هرچند درب اصلی توافق همچنان بسته است، زیرا اشغالگران ایده دستیابی به توافق را رد می‌کنند.

حمد در ادامه تاکید کرد: «اسراییل» هنوز به این سوال درباره آمادگی خود برای توافقی که منجر به آتش بس شود، پاسخی نداده است و در واقع تل آویو بازی کثیف و گمراه کننده با میانجی‌ها انجام می‌دهد تا بگوید در حال مذاکره است، اما واقعیت چیز دیگری است. هر بار به نظر می‌رسد که طرف اسرائیلی هیچ تصمیمی ندارد و بدون موضع مشخص در حال مذاکره است و این سیاست نتانیاهو است که به وقت کشی در مذاکرات ادامه دهد.

غازی حمد در عین حال افزود: رهبری اشغالگران متوهم است و نمی‌تواند به اهداف خود در غزه دست یابد، زیرا همچنان در حال شکست در غزه است. اشغالگران چند ساعت پس از قطعنامه شورای امنیت مرتکب قتل عام شدند و اراده بین المللی را زیر پا گذاشتند.

حمد همچنین هشدار داد: بعید نیست که اشغالگران تجاوز گسترده ای به رفح انجام دهند و برای جلوگیری از این امر باید فشارهای بین المللی بر اشغالگران وارد شود.

از سوی دیگر وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

ساعاتی پیش نیز، یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به جزئیات مذاکرات غیرمستقیم نیروهای مقاومت و تل آویو پرداخته و در این ارتباط گفت: «با وجود وضعیت دشوار مذاکرات و رد هر آنچه از سوی اسرائیل ارائه شده است، مذاکرات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این منبع فلسطینی، رژیم صهیونیستی با وجود همه انعطاف‌پذیری‌هایی که حماس به‌ویژه در موضوع زندانیان نشان داد، در زمینه تعداد زندانیان به عنوان حسن نیت، پاسخ خود را به حداقل تعداد رسانده است.

این منبع به المیادین گفت که رژیم صهیونیستی پیشنهادی ارائه کرد که شامل انتقال آوارگان به چادرها در منطقه شمالی تحت نظارت سازمان ملل است و این پیشنهاد از سوی حماس رد شد، چون حماس و مقاومت بر بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان اصرار دارند، حتی اگر نابود شوند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهادی برای بازگشت تدریجی و مشروط زنان، کودکان و سالمندان آواره ارائه کرد و این تعداد از ۶۰ هزار آواره بیشتر نبود، در حالی که تعداد آوارگان از ۸۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

این منبع به المیادین گفت: «اسراییل» به آتش بس اشاره نکرده و پیشنهاد روشنی درباره عقب نشینی از مناطق شلوغ ارائه نکرده است. واضح است که اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در کل شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه هستند. حماس و مقاومت اصرار دارند نقشه‌ها را ببینند و این نقشه‌ها شامل عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه باشد. حماس بر بازگشت آژانس امداد رسانی آنروا به شهر غزه و شمال اصرار دارد و اسرائیل امتناع می‌کند.

کد خبر 6063239

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • گالانت: نتایج جنگ غزه آینده اسرائیل را مشخص خواهد کرد
  • صعود پرویزی به فینال تورنمنت بوکس باکو/ ریگی به برنز بسنده کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است