Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:37:18 GMT

مدارس بازگشایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۱۵۲۲

مدارس بازگشایی می‌شوند

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش گفت: مدارس نماد هویت ملی ماست و تلاش داریم مدارس مقاوم سازی شود و یا کلاس اضافه کنیم، لیکن مدارس را باید باز کنیم، ۹۵ درصد مدارس دنیا در دوران‌کرونا باز بودند ما ۱۰۰ درصد تعطیل کردیم.

به گفته او، ما یک فقری در کشور داریم که ناشی از عملکرد خود ما می‌باشد و تبعیضی که همه جا هست و در نظام‌تعیلم و تربیت هم‌می باشد، دیدگاه و فعل ما در موضوع عدالت، توزیع رویه‌ای است در حالیکه باید عدالت توزیعی و در جا‌هایی که محرومتر است ترمیمی باشد، لذا حق همه باید ادا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نوری، دانش آموزان مناطق محروم هم‌می توانند به جا‌های خوب برسند و نیاز به تغییر روش هاست مثل روش‌های نگهداری در فضا‌های آموزشی و پرورشی که اگر درست نگهداری شود از تخریب فضا‌ها جلوگیری می‌شود.

وزیر آموزش وپرورش گفت: تحول و تغییر در روش‌های تدریس باید اتفاق افتد چراکه معلمان باید همگرایی و کار‌های تیمی و گروهی را به دانش آموزان آینده ساز کشور آموزش دهند.

او می‌گوید: توزیع منابع باید اول در جا‌هایی که خط مقدم ماست اتفاق بیفتد، خط مقدم جمهوری اسلامی ایران مردم زجر کشیده که ازنظام و اسلام دفاع کردند و شهید دادند.

نوری گفت: قرارگاه محرومیت زدایی در مرکز تشکیل داده ایم و دنبال این هستیم که انشالله دایره به دایره از بیرون به داخل بیاییم و از مناطق مورد نیاز به سمت مناطق توسعه یافته حرکت کنیم.

به گفته او ، پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، سال دیگه بایستی تمام شود، البته با اولویت خوابگاه‌ها و ... هستن و برای تقویت آموزش و وضعیت تحصیلی دانش آموزان این مناطق از سرانه دانش آموزی به هر شهرستان ۷ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

نوری گفت: ۱۰ میلیارد تومان هم نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات آموزشی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان بایستی اختصاص یابدو تجهیز ۷ هنرستان در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان رخ دهد و سرویس‌های بهداشتی مناطق سیل زده کامل تعمیر می‌شوندو الزام است.

او گفت: ایزوگام کلیه مدارس مورد نیاز انجام می‌شود و محوطه سازی مدارس در صورتی شورا‌ها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها زیر سازی را انجام دهند اسفالت آن‌ها توسط نوسازی مدارس صورت خواهد گرفت و سیستم سرمایشی ۴۰۰ کلاس درس نوسازی مدارس انجام‌خواهد داد.

نوری گفت:  ۷ مدرسه ۶ کلاسه با کمک خیرین در ۷ شهرستان ساخته خواهد شد ودر خصوص رتبه بندی معلمین یکشنبه جلسه در کمیسیون آموزش مجلس داریم و امیداورم به نتیجه مطلوب برسد

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق