Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که ارائه خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه‌های آمریکایی به علت مختل‌کردن تجهیزات ناوبری هواپیماها متوقف شده، اما هنوز هم برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به علت نگرانی از اختلال لغو می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ان پی آر، در شرایطی که ارائه خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه های آمریکایی به علت مختل کردن تجهیزات ناوبری هواپیماها متوقف شده، اما هنوز هم برخی شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به علت نگرانی از اختلال لغو می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو اپراتور وریزون و ای تی اند تی می گویند از روز چهارشنبه برنامه های خود برای راه اندازی خدمات نسل پنجم را در سراسر آمریکا آغاز کرده اند. ولی این خدمات را در نزدیکی فرودگاه ها ارائه نمی دهند، زیرا بیم دارند علائم رادیویی پیشرفته با سیستم های ناوبری برخی هواپیماها تداخل کرده و شناسایی دقیق ارتفاع هواپیما را ناممکن کند.

برخی شرکت های هواپیمایی بین المللی در واکنش به این رویدادها از لغو پروازهای خود به آمریکا یا تغییر مسیر آنها خبر داده اند. در این میان شرکت هایی که از هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۷۷ استفاده می کنند نگرانی های ویژه ای دارند. همچنین دو شرکت هواپیمایی ژاپنی تصریح کرده اند که هواپیماهای آنها در برابر علائم مخابراتی نسل پنجم آسیب پذیر بوده و لذا برنامه پروازهایشان را تغییر داده اند.

به دلیل این نگرانی‌های ایمنی، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اخطاریه‌هایی را برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرده و برخی از هواپیماها را از فرود آمدن در ده‌ها فرودگاه در سراسر کشور در شرایط آب و هوایی بد منع کرده است. اگرغول‌های مخابراتی برای محدود کردن خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه‌ها، اقدام نمی کردند هزاران مسافر با تأخیر و لغو پروازهای خود مواجه می شدند.

با این وجود، هواپیمایی امارات اعلام کرد پروازهای خود به بوستون، شیکاگو، دالاس-فورث، هیوستون، میامی، نیوآرک، نیوجرسی، اورلاندو، فلوریدا، سانفرانسیسکو و سیاتل را متوقف می کند، اما پروازها به لس آنجلس، نیویورک و واشنگتن طبق برنامه ادامه خواهند داشت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شبکه اینترنت ۵G هواپیما آمریکا شرکت های هواپیمایی نزدیکی فرودگاه خدمات نسل پنجم پروازهای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره گفت: این شرکت همواره برای ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان خود در مناطق عملیاتی و سکوهای بهره‌برداری با استفاده از شرکت‌های هواپیمایی که مایل به ارائه خدمات در این زمینه هستند، در تلاش است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره، هادی نعمت‌زاده تصریح کرد: این شرکت به‌منظور استفاده از خدمات پروازی برای همکاران شاغل در مناطق عملیاتی و در چارچوب قانون برگزاری مناقصات و سایر مقررات، با دعوت از همه شرکت‌های هواپیمایی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری (هم‌اکنون ۲۴ شرکت) نسبت به برگزاری مناقصه اقدام و از خدمات شرکت برنده در مناقصه استفاده می‌کند.

وی گفت: هرگونه مجوز پروازی به شرکت‌های هواپیمایی با رعایت موارد ایمنی و استانداردهای لازم ازسوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر می‌شود و در صورتی که یک شرکت هواپیمایی استانداردهای لازم برای پرواز را نداشته باشد، مجوز پرواز از سوی این سازمان به آن داده نخواهد شد.

رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره افزود: تأخیرها و مشکلات به‌وجود آمده، از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه بوده و گریبانگیر دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز شده است.

نعمت‌زاده گفت: در سال‌های اخیر به‌دلیل شرایط ویژه و تحریم‌ها، هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی به جز شرکت کارون برای ارائه خدمات پروازی به کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی این شرکت در مناقصات برگزارشده حضور نیافته‌اند، در حالی که شرکت نفت فلات قاره برای ارائه خدمات مناسب به همکاران پرتلاش خود در مناطق عملیاتی، از همه شرکت‌های هواپیمایی دارای مجوز برای همکاری دعوت کرده که از سوی آنها بدون پاسخ باقی مانده است.

وی در پایان از آمادگی کامل شرکت نفت فلات قاره ایران برای همکاری با هریک از شرکت‌های هواپیمایی که مایل به ارائه خدمات پروازی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه هستند، خبر داد.

دیگر خبرها

  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • زمان اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت