Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله رئیسی عصر امروز در پایان بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا باید از مسئولان در استان کرمان تشکر کنم که همت کردند و در کنار مردم بودند و برای کاهش مسکلات مردم تلاش کردند. 

رئیس جمهور با تقدیر از نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و بسیج عنوان کرد: نیروهای مسلح با انگیزه تلاش کردند و در کنار دولت بسیار کمک خوبی نه در اینجا بلکه در همه حوادث در کنار مردم هستند نسبت به امدادرسانی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از استاندار و فرمانداران تقدیر می‌کنم که تلاش کرده و در همان ساعات اولیه مسائل مردم را پیگیری کردند که امر امدادرسانی که اولویت اول در این مناطق بود خوب انجام شده است.

وی ادامه داد: بخش مهم بعدی این است که پیش‌بینی شود نسبت به اینکه هم ممکن است بارش نزولات داشته باشیم و هم پیشگیری شود، لذا لازم است سیل‌بندهایی برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم و شهرهایی که در مسیر قرار دارند باید سریع انجام شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: نسبت به مردمی که منازل آنها دچار آبگرفتگی شده برای رفع مشکلات آنها اقدام شده اما باید لوازم منزل آنها تهیه شود و ظرف ده روز آینده انشاءالله تمام لازم مورد نیاز مردم آسیب دیده تهیه شود، همچنین نسبت به آنهایی که احشام آنها از بین رفته برای اینکه دامداران دچار مشکل نشوند احشام مورد نیاز خریداری و در اختیار آنها قرار می‌گیرد و ظرف ده روز آینده باید به صورت سریع انجام شود که مردم احساس نکنند مشکل ادامه‌دار است.

وی با بیان اینکه کارهایی که در میان مدت باید حتما انجام شود مسئله آبخیزداری و آبخوان‌داری است که بسیار مهم است، بیان کرد: کار بلند مدتی که در منطقه جیرفت باید انجام شود مسئله سیل‌بند معروف به سیل‌بند جیرفت است که یک آغاز بوده و چند کیلومتری انجام شده است.

وی ادامه داد: این سیل‌بند برای اتمام کار نیازمند تخصیص اعتبارات دولت است و اگر دنبال شود از کارهای بسیار خوب است که قرارگاه سازندگی بتواند کار را دنبال کند هم از درآمدهای معادن استان و هم دولت بتواند بودجه‌ای اختصاص دهد و این کار با یک حرکت جهادی به سامان برسد.

رئیس جمهور اظهار داشت: قرارگاه سازندگی کارهای خوبی در کشور انجام داده و اینجا هم حتما باید بتواند به عنوان اینکه منطقه از خطر سیلاب حفظ شود، انجام دهد و این اتفاق اخیر آخرین اتفاق نیست و اگر وضعیت متفاوت باشد باز هم تکرار خواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه مردم احساس آنها این است که مسئولان کنارشان هستند، بیان کرد: سیل اول که در این منطقه اتفاق افتاد علاوه بر مسئولان استان و نیروهای مسلح، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز سرکشی و پیگیری کرد و مصوبات خوبی هم داشتند اما به نظر من کفایت نمی‌کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دولتمردان در بخش‌های مختلف باید در کنار مردم باشند نه در این حادثه بلکه در تمام حوادث و این احساس که دولت در کنار مردم است باید همچنان برای رفع مشکلات مردم و گره‌گشایی از کار مردم ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر مشکلی را با حضور و مشارکت مردم می‌شود حل کرد، گفت: این سفر، سفر استانی نیست و به صورت دفعی به‌خاطر سیل اتفاق افتاد انشاءالله سفر استانی به کرمان خواهم داشت و مناطقی که نتوانستم حضور پیدا کنم، حضور پیدا می ‌کنم.

وی گفت: به برخی از مناطق رفتیم و در ماشین یک جلسه شورای تامین سیار بود که به گزارشات دوستان توجه می‌کردیم و هم مناطق را بازدید کردیم و در نظر داشتم مناطقی را بروم اما به دلیل وضعیت آب و هوایی گفتند که به آینده موکول شود و در آینده مناطقی که نتوانستیم در این سفر برویم انشالله در سفر استانی تدارک سفر خواهیم داشتیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه از همین جا به مردم استان کرمان و در جنوب و شرق و ... سلام می‌کنم، خاطرنشان کرد:  انشاءلله با همین روحیه انقلابی و باصفایی که مردم این منطقه دارند که همواره نسبت به انقلاب و ارزش‌های انقلابی روحیه حساس داشتند و روحیه بسیجی داشتند باقی بماند.

رئیس جمهور گفت: باید به شرایط اطمینان‌بخشی در زمینه تجهیزات در منطقه جنوب کرمان برسیم تا شرایط تغییر کند و ما باید در دولت مطرح کنیم و شهرداری‌های مناطق را تجهیز کنیم.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور جنوب کرمان سیل جیرفت آیت الله رئیسی کنار مردم رئیس جمهور انجام شود سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز

ایران نخستین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پس از استقلال پاکستان این کشور را به رسمیت شناخت و از روز اول، ایران و پاکستان دست دوستی را به سوی یکدیگر دراز کردند و اگر از نظر تاریخی نگاه کنیم، در سیاست خارجی پاکستان ایران نیز همواره حائز اهمیت بوده است. پاکستان در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی همواره از ایران حمایت کرده و ایران هم در مجامع بین‌‎المللی حامی پاکستان بوده است.

مردم پاکستان که همواره حامی ایران بوده و ارادت خودشان را نسبت به انقلاب اسلامی نشان دادند، اکنون هم دارند برای استقبال از سید ابراهیم رئیسی آماده می‌شوند. استقبال بی‌نظیر مردم از سفر آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در دی‌ماه ۱۳۶۴ به پاکستان، سبب حیرت جهانیان شد. به اذعان رسانه‌ها در این روز بر اثر کثرت حضور مردم خودرو حامل آیت‌الله خامنه‌ای چندین بار روی دستان استقبال کنندگان بلند شد.
سید ابراهیم رئیسی پس از پاسخ تنبیهی به رژیم اسرائیل به پاکستان سفر می‌کند و با توجه به اینکه مردم پاکستان از آمریکا و اسرائیل تنفر شدیدی دارند، رئیس جمهور ایران را یک قهرمان می‌دانند و با انتشار هزاران پست در فضای مجازی خطاب به دولت، خواستار استقبال عمومی از ایشان و حتی سخنرانی در جمع مردم مسلمان هستند.

این سفر دکتر رئیسی به‌عنوان یک همسایه و کشور اسلامی یک پیام آشکار به اسرائیل و متحدانش است که پاکستان دارای بمب اتمی در هرگونه اشتباهی علیه ایران کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایستاده است.

ملت و دولت پاکستان همیشه حامی ملت و دولت ایران بودند و در عملیات اخیر «وعده صادق» شاهد بودیم پاکستانی‌ها از این اقدام حمایت کرده و ملت پاکستان در برخی از شهرها از جمله کراچی این پیروزی را جشن گرفتند و در این اوضاع این سفر یک پیام آشکار به اسرائیل و متحدانش دارد که پاکستان با وجود تمامی تلاش دشمنان برای دوری دو ملت، در هرگونه اشتباهی از طرف آمریکا و دیگر متحدانش در کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

افکار عمومی در پاکستان اکنون بیش از قبل به‌علت عملیات وعده صادق همسو با ایران است و مردم پاکستان بسیار استعمارستیز هستند و این می‌تواند از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی دستاوردهای خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
براساس اعلام برخی از مقامات پاکستانی وضعیت خط لوله صلح -که قرار است گاز ایران را به پاکستان و شبه قاره هند صادر کند- در این سفر تعیین تکلیف خواهد شد و پس از اعلام سفر آیت‌الله رئیسی این موضوع در فضای عمومی پاکستان به مطالبه اول و جدی مردم تبدیل شده و از دولتمردان پاکستان خواستار تعیین‌تکلیف این پروژه حیاتی هستند.
براساس اخبار رسیده، سران دو کشور همچنین افزایش تجارت متقابل از ۲ میلیارد دلار به ۵میلیارد دلار را بررسی خواهند کرد و توافق‌نامه تجارت آزاد نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از انتخابات مجلس پاکستان، یک حادثه ناگوار میان ایران و پاکستان رخ داد، اما این دو کشور توانستند در کمترین زمان ممکن تنش را کاهش دهند و این یک موفقیت بزرگ بود. دشمنان دو کشور از این حادثه خوشحال شدند، اما در چند روز روابط دیپلماتیک برقرار شد و وزیر امور خارجه ایران در اسلام آباد با استقبال گرمی مواجه شد و دشمنان این دو کشور همسایه و دوست یک بار دیگر ناکام ماندند و امیدواریم این سفر دکتر رئیسی،  فصل جدیدی در روابط دو کشور همسایه باشد.

دیگر خبرها

  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد! (عکس)
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • (ویدیو) تداوم جملات عجیب جواد خیابانی: جیرفت هند کوچک نیست، هند جیرفت بزرگ است!