Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - درمان شکستگی‌های استخوان بسیار دشوار و زمان‌گیر است و گاهی برای درمان باید استخوانی از بخش‌های سالم بدن برداشته و به بخش آسیب‌دیده پیوند زده شود.

محققان دانشگاه‌های لینکوپینگ سوئد و اوکایاما در ژاپن برای حل این مشکل راه حلی اندیشیده‌اند. این پژوهش با الهام از بافت ملاج یا فونتانل نوزاد توسعه یافته که بافتی بسیار نرم و انعطاف‌پذیر و است و عبور نوزاد از کانال زایمان را آسان می‌کند؛ ولی کمی پس از آن به بافتی سخت تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه یک نوار نازک از هیدروژل آلژینات (مشتق از جلبک) توسعه یافت که یک طرف آن پوششی از جنس پلیمر الکترواکتیو به نام پلی پیرول (PPy) قرار دارد و طرف دیگر حاوی مولکول‌های زیستی است که با عنوان PMNF شناخته می‌شوند.

هنگامی که ولتاژ پایینی به این ماده اعمال می‌شود، حجم آن افزایش می‌یابد. به دلیل اینکه پلیمر در یک سمت نوار قرار دارد، نوار به سمت دیگر خم می‌شود. با برش الگوهای مختلف روی نوار می‌توان آن را به اشکال مختلفی مانند نیم‌دایره یا در بازکن تبدیل کرد. از طرفی PMNF از سلول‌های درگیر در فرایند رشد استخوان مشتق شده و وقتی در بدن انسان قرار می‌گیرد، شبیه به یک ماده معدنی و بسیار سخت می‌شود.

محققان در تلاشند با استفاده از این مواد میکروربات‌هایی بسازند که در صورت شکستگی استخوان، در محل آسیب قرار گیرد و با استفاده از جریان الکتریکی، کسری استخوان را پر کند.

محققان در آزمایشگاه توانستند با موفقیت نوارهایی از این ماده را در محیطی شبیه به بدن انسان کشت دهند و با قرار دادن آن به دور استخوان مرغ، مشاهده کردند که بافتی شبیه به استخوان پیدا کرد. امید است به زودی این ماده برای ترمیم استخوان‌های آسیب‌دیده انسان مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: پایگاه خبری ساینس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش قد این ویتامین را بخورید

 احمد اسماعیل زاده گفت: توصیه می‌شود برای افزایش قد کودکان مواد مغذی و غذا‌های حاوی ویتامین که برای رشد استخوان و افزایش قد ضروری و مهم هستند مصرف شود.

وی با بیان این که قد نتیجه رشد اسکلتی و استخوانی است و مصرف روزانه شیر می‌تواند به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمک زیادی کند، افزود: تغذیه دوران کودکی ممکن است ۲۰ تا ۴۰ درصد قد فرد را تعیین کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یکی از بهترین مواد مغذی برای افزایش قد در کودکان پروتئین است، بیان کرد: مهم‌ترین مواد مغذی برای ساختن بدن کودک و همچنین کمک به افزایش قد، زیرا به ساخت بافت‌های بدن و تحریک هورمون‌های رشد کمک می‌کند.

پروتئین یکی از مواد غذایی مهم برای سلامت ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، بافت‌ها و همه اندام‌های بدن به حساب می‌آید، زیرا از دست دادن آن باعث مشکلات سلامتی بسیاری مانند رشد غیرعادی بدن کودک می‌شود.

اسماعیل زاده اضافه کرد: یکی از بهترین غذا‌هایی که حاوی پروتئین و مواد مغذی دیگر است و باعث افزایش قد می‌شود، شیر و ماست است. به نظر می‌رسد مصرف لبنیات مثل پنیرو ماست و شیر (۳-۴ وعده در روز) در دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان ونوجوانان نقش داشته باشد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: فیزیولوژی، مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی را در دوره کودکی توجیه می‌کند، زیرا آنها منابع خوبی از انرژی، درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها (پروتئین ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و مهمتر از همه کلسیم) برای رشد و نمو هستند.

وی با اشاره به این که علاوه بر این، مصرف محصولات لبنی ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را افزایش می‌دهد که به رشد اسکلتی کمک می‌کند، بیان کرد: محصولات لبنی به جذب کلسیم نیز کمک می‌کنند.

اسماعیل زاده در پایان گفت: علاوه بر کلسیم، ویتامین D هم در روند استحکام استخوان‌ها و افزایش قد نقش دارد. ویتامین D عامل مهمی در افزایش تراکم و سختی استخوان‌ها بوده و کمبود آن باعث نقص در رشد، ضعف عضلات و کوتاهی استخوان می‌شود.

منبع: فارس

tags # ویتامین D سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • حکم کمیته انضباطی برای مربی جنجالی استقلال صادر شد
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • خواص شگفت انگیز ژل رویال معجزه قرن