Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به قتل عام غیرنظامیان یمن توسط ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، سکوت شرم آور جامعه بین المللی در قبال جرایم متجاوزان علیه ملت یمن محکوم است.

به گزارش المسیره، شورای عالی یمن با تاکید بر اینکه جنایات قدرت‌های متجاوز، بی مجازات رها نخواهد شد، گفت: کسانی که در برابر این فجایع سکوت اختیار کرده‌اند، زمانی هم که فریاد عربستان سعودی، امارات و مزدورانش بالا می‌رود، زبان خود را قورت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: بمباران مخابرات یمن به منظور قطع ارتباط یمن با دنیا و ارتکاب جرایم بیش‌تر علیه یمنی‌ها به دور از چشم رسانه‌ها انجام شده است.

شورای عالی سیاسی یمن خطاب به ائتلاف سعودی گفت: اگر گمان می‌کنید که با جرایم خود، ملت یمن را تسلیم می‌کنید، باید بگوییم که این هدف دست نیافتنی است و با وجود جنایاتتان، مثل گذشته شکست خواهید خورد.

شورای عالی سیاسی یمن گفت: وقتی مصیبت یمنی‌ها بر سر شما هم بیاید، ناله شما به گوش همه جهان خواهد رسید و ما به همه فرزندان ملت صبور و شجاع خود تاکید می‌کنیم که مقاومت آنها عزت و اقتدار آنهاست.

بمباران یک زندان در استان صعده در بامداد امروز (جمعه) به یکی از پر تلفات‌ترین حملات ائتلاف سعودی در یمن تبدیل شده و تاکنون طبق آخرین آمار بیش از ۱۷۷ نفر کشته و زخمی شده‌اند. یک مقام صلیب سرخ جهانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

«اسماعیل الورفی» رئیس بیمارستان «الجمهوری» در صعده، در این باره به شبکه المیادین گفت که امروز ۶۵ کشته و ۱۱۲ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند و شرایط به قدری بغرنج است که مواد و تجهیزات پزشکی به حد کافی برای رسیدگی به زخمی‌ها وجود ندارد.

به گفته او حال بیشتر زخمی‌ها وخیم است و انتظار افزایش تعداد کشته‌ها می‌رود و هنوز تعدادی نیز زیر آوار مانده‌اند و تجهیزات کافی برای آواربرداری سریع در دست نیست.

همزمان با حمله به صعده، شهر ساحلی الحدیده نیز شب گذشته و بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده‌های سعودی بود. در این حمله ساختمان مخابرات این شهر هدف قرار گرفت و سه کشته و ۱۷ زخمی به جا گذاشت.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند. در این خصوص «محمد علی الحوثی» عضو عالی شورای سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب این کشور در صفحه توئیتر خود، بمباران شدید این روزهای استان‌های مختلف یمن را جنایت جنگی توصیف کرد.

او نوشت: «حمله به غیرنظامیان در استان الحدیده همچون صنعاء و دیگر استان‌ها، جنایت جنگی است. به کشورهای متجاوز می‌گوییم که اگر بمباران راه‌حل بود، شما این چنین وحشیانه تا بدین روز به تجاوزتان ادامه نمی‌دادید.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی متجاوزان شورای عالی سیاسی یمن ائتلاف سعودی شورای عالی سیاسی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکش اما خطا نکن!

این روزها رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات آمریکا و اکثر احزاب سنتی اروپا، مواضع جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت ظاهری با سیاست‌های نتانیاهو در نوار غزه ( خصوصا در قبال بمباران رفح) را برجسته‌سازی کرده و آن را نماد طغیان کاخ سفید علیه تل‌آویو قلمداد می‌کنند! حتی تحلیلگران غربی یک گام فراتر رفته و می‌گویند بایدن دیگر بیش از این تحمل حضور نخست‌وزیر کنونی رژیم اشغالگر قدس در مسند قدرت را ندارد! جو بایدن در مصاحبه‌ای تلویزیونی رویکرد نتانیاهو، در نوار غزه را خطا خواند و ضمن اعلام مخالفت خود با آن افزود : از مقامات اسرائیل می‌خواهم با اعلام
آتش بس بگذارند طی ۶ یا ۸ هفتۀ آینده غذا و دارو وارد نوار غزه شود.در خصوص مواضع اخیر بایدن نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:
نخست اینکه سخن گفتن از تفکیک نتانیاهو و بایدن، تمایز میان واشنگتن و تل‌آویو و حتی اختلافات راهبردی و تاکتیکی طرفین در قبال تحولات منطقه ( ازجمله جنگ غزه ) اساسا خطاست. نباید فراموش کرد که از نخستین لحظه جنگ غزه تاکنون، به‌مانند گذشته، واشنگتن به‌مثابه متغیری وابسته به تل‌آویو وارد میدان شده و حتی در جنگ اخیر، بخش عمده‌ای از فرماندهی میدانی، نظامی و امنیتی نبرد نیز بر عهده پنتاگون و سنتکام است. ازاین‌رو ادعای بایدن مبنی بر خطا بودن رویکرد نتانیاهو، نوعی فرافکنی آشکار در قبال نقش پررنگ کاخ سفید در کشتار و نسل‌کشی غزه و البته شکست مشترک آمریکا-اسرائیل در میدان نبرد با حماس است.
نکته دوم اینکه آمریکا اخیرا پس از رأی ممتنع به قطعنامه شورای امنیت ( که در آن صرفا از آتش‌بس موقت در غزه سخن گفته شده بود)، بلافاصله این قطعنامه را اختیاری توصیف کرد تا صهیونیست‌ها با خیالی راحت نسبت به لازم‌الاجرا نبودن آن، برای کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی خط‌ونشان بکشند.فراتر از آن، هدف آمریکا از تأکید بر یک آتش‌بس موقت ۶ تا ۸‌هفته‌ای ،هرگز صیانت از جان انسان‌های بی‌گناه در فلسطین نبوده و نیست.
هدف مشخص واشنگتن این است که حماس با آزادی همه اسرای صهیونیست در غزه موافقت کند و متعاقبا، مدتی کوتاه از نبرد به دور بماند و پس از پایان آتش‌بس موقت، رژیم اشغالگر قدس بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای ( ازجمله وجود اسرای صهیونیست در غزه)، به بمباران وحشیانه‌تر غزه، رفح و خان یونس بپردازد.این نقشه شوم مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، بارها از سوی حماس و گروه‌های مقاومت رصد شده و قطعا اجازه اجرایی شدن آن داده نمی‌شود. نکته پایانی اینکه بخشی از بازی تبلیغاتی بایدن و سخنان مزورانه وی در قبال جنگ غزه، ناظر بر نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکاست. با توجه به اینکه جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل دموکرات‌ها در ایالات مهم و سرنوشت سازی مانند میشیگان، پنسیلوانیا و نوادا شده است، اکنون بایدن بر آن است تا حداقل در ظاهر، بدون آنکه در عمل تغییری نسبت به سیاست‌های وحشیانه مشترک خود و نتانیاهو در غزه صورت دهد، از تمایز و تفاوت ویژه خود با نتانیاهو و صهیونیست‌ها سخن بگوید.قطعا این بازی نخ‌نما نیز تاریخ‌مصرف معینی دارد و نمی‌تواند تبدیل به یک سوپاپ اطمینان کاذب برای رئیس‌جمهور قاتل و کودک کش آمریکا شود.

 

دیگر خبرها

  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را شدیدا محکوم کرد
  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • بکش اما خطا نکن!
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند