Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت، اما در نزدیکی بالاترین رقم ۲ ماه گذشته در نوسان است و ۱۸۳۸.۸۷ دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ ماه گذشته در نوسان است، زیرا ریسک‌های تورمی و ژئوپلیتکی بر جذابیت این فلز گران‌بها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۴۲ سنت کاهش ۱۸۳۸.۸۷ دلار معامله می‌شود.

کارلو آلبرتو دِکاسا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «با وجود کاهش اندک قیمت طلا، احساس حاکم بر بازار همچنان مثبت است. به لحاظ دیدگاه فنی، این کاهش کنونی را می‌توان یک عقب‌نشینی برای آزمایش منطقه مقاومت پیشین یعنی ۱۸۳۰ دلار نامید.»

قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۹ درصد افزایش یافت. این فلز گران‌بها در روز پنج شنبه به بالاترین رقم دو ماه گذشته برابر با ۱۸۴۷.۷۲ دلار در هر اونس رسید.

اکنون سرمایه‌گذاران بر نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ۲۵ تا ۲۶ ژانویه متمرکز شده‌اند، زیرا در این نشست قرار است نرخ بهره بانکی برای مقابله با تورم افزایش یابد.

طلا یک پوشش تورمی (سرمایه‌گذاران در برابر تورم برای حذف سرمایه به آن پناه می‌برند) است و با افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، از جذابیت این فلز گران‌بها که دارایی غیربهره‌ای است، کاسته می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد جهان قیمت طلا بازار طلا فلزات گرانبها ماه گذشته قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، براساس گزارش رویتر، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعا‌هایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.
ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته، اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟