Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلم بروکلی: شیر بادام و شیر‌های گیاهی: چای سبز: مرکبات: برنج قهوه‌ای: آب: اسفناج:

به گزارش اقتصادآنلاین، دویچه وله نوشت؛ اگر به این باور رسیده‌اید که هرچه بیشتر میوه و سبزی مصرف کنید، سلامتی خود را بیشتر تضمین کرده‌اید، سخت در اشتباه هستید، سریعا کاری کنید!

متخصصان هشدار می‌دهند که مصرف بیش‌از‌حد برخی اقلام غذایی، هرچقدر هم که سالم باشند، سلامت شما را به خطر خواهد انداخت:

کلم بروکلی:

یک ماده غذایی فوق‌العاده و مملو از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، اما زمانی که کلم بروکلی در مقادیر بسیار زیاد مصرف شود، ممکن است منجر به کم‌کاری تیروئید گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیر بادام و شیر‌های گیاهی:

مشکل جایگزین‌های شیر گاو، مانند شیر بادام، جوی دوسر، کنف، سویا، نارگیل و ... این است که آن‌ها اغلب بسیار فرآوری شده هستند و قند‌های اضافه زیادی دارند.

چای سبز:

این چای مملو از کاتچین‌ها یا همان آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به دفع سرطان، التهاب و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. با این حال، تانن‌های موجود در چای سبز می‌تواند با جذب «آهن غیر هم» (آهن منابع گیاهی) نیز تداخل داشته باشد، بنابراین اگر سطح آهن پایینی دارید یا در معرض خطر کمبود آهن هستید، از نوشیدن چای سبز همراه با وعده‌های غذایی خودداری کنید.

مرکبات:

در حالی که مرکبات برای اکثر افراد سالم هستند، مرکباتی مانند گریپ‌فروت، می‌توانند با فهرست طولانی از داروها، از جمله برخی استاتین‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها تداخل داشته باشند. اگر دارو مصرف می‌کنید، همیشه با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید با خیال راحت مرکبات را مصرف کنید.

برنج قهوه‌ای:

در حالی که برنج قهوه‌ای می‌تواند منبع غلات کامل باشد، ممکن است بسته به محل رشد آن، سطوح بالاتری از آرسنیک نسبت به برنج سفید داشته باشد. خوردن روزانه برنج قهوه‌ای و محصولات با مشتقات برنج قهوه‌ای می‌تواند منجر به قرار‌گرفتن در معرض آرسنیک بیشتر شود. مسمومیت با آرسنیک می‌تواند باعث ایجاد عوارض جدی در سلامتی و حتی مرگ شود.

آب:

نوشیدن بیش‌از‌حد آب در مدت زمان کوتاه می‌تواند تعادل الکترولیت‌ها را مختل کند و به نوبه خود منجر به کاهش خطرناک سطح سدیم شود.

اسفناج:

اکثر مردم تقریباً به‌اندازه کافی سبزیجات برگ‌دار، از جمله اسفناج، در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند. سبزی‌های برگدار منبع فوق‌العاده کم‌کالری ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله منیزیم، لوتئین، اسید فولیک و ویتامین K هستند. اما برای افرادی که شایع‌ترین نوع سنگ کلیه، اگزالات کلسیم را دارند، اسفناج می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا حاوی سطوح بالایی از اگزالات است.

منبع: دویچه وله این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرکبات چای سبز کلم بروکلی اسفناج برنج قهوه ای شیر بادام برنج قهوه ای چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست غیرقابل باور دیوید تیلور برابر کشتی گیر گمنام آمریکایی! / فیلم

دیوید تیلور مقابل یک حریف کم نام و نشان شکست خورد!

دانلود (1.1MB)

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • (ویدئو) بازی‌ توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • شکست غیرقابل باور دیوید تیلور برابر کشتی گیر گمنام آمریکایی! / فیلم