Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:30:56 GMT

دره‌های مریخی در جنوب ایران

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۲۹۶۲

دره‌های مریخی در جنوب ایران

دره‌های مریخی زگلیک شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی، واقع شده‌است.

به گزارش برنا؛ دره‌های مریخی زگلیک شهرستان اهر در ۲۵ کیلومتری شرق شهر اهر و در نزدیکی روستای قشلاقی زَگلیک در استان آذربایجان شرقی، واقع شده‌است.

این دره‌ها در میان اهالی بومی «جیریخلار» نامیده می‌شود و به گفته برخی از ریش سفیدان محلی بخشی از دره‌ها قبلاً به بهانه های مختلف، بهره‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مریخی با عمق حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر به عنوان جاذبه‌ای ژئوتوریستی میان گردشگران شناخته می‌شود و به تازگی در نزدیکی این جاذبهٔ زیبا و منحصر بفرد معدن طلا کشف شده‌است. چشمه با آب سیاه رنگ تناقض بصری جالبی را با کوه‌های رسوبی زرد، قرمز و سفید این دره‌ها ایجاد می‌کند.

در کنار بازدید از دره‌های مریخی می‌توان از درخت تاریخی چنار ۸۵۰ ساله نیز بازدیدی داشت و مهمان عشایر خونگرم قشلاق زگلیک نیز بود.

علاوه بر آن, این دره زیستگاه انواع مختلف جانوران از جمله خزندگان و پرندگان است که وجود این جانوران زیبایی‌های منطقه را صد چندان کرده  ولی با وجود این‌همه زیبایی و بکربودن طبیعت منطقه متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی هیچ اداره ذیربط، به‌خصوص اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر در ثبت ملی و یا معرفی مکان گردشگری انجام نشده و تنها ساکنین روستا‌های اطراف و افراد کمی که برای کوهنوردی و تفریح به این محل می‌آیند از وجود این دره زیبا آگاهی دارند و با دیدن زیبایی‌های آن لذت می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معدن پرندگان جانوران زیبایی طبیعت میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری گردشگری سفر دره مریخی دره های مریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترسواری گلاره عباسی بازیگر در جنوب ایران (عکس)

همشهری آنلاین نوشت: گلاره عباسی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری در کنار یک شتر و ساربانش با لباس محلی جنوبی، از سفر جنوب کشور خبر داد. او در این استوری نوشت: «شتر سواری دولا دولا نمیشه».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوید محمدزاده و گلاره عباسی در پشت صحنه آکتور (عکس) سینماگران روی صحنه تئاتر؛ از شاکردوست، مونا فرجاد تا گلاره عباسی، نسیم ادبی / رضا کیانیان پدر شد این ۵ زن سال آینده سینماهای ایران را تصرف می‌کنند

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت + فیلم
  • (ویدئو) آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت
  • سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم)
  • شترسواری گلاره عباسی بازیگر در جنوب ایران (عکس)
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!