Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:26:38 GMT

سد ایلی‌آباد ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۲۹۷۹

سد ایلی‌آباد ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد "ایلی‌آباد" شهرستان بهمئی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی معتمدی‌پور در بازدید از سد "ایلی‌آباد" اظهار داشت: بدنه این سد 96 درصد و کل پروژه 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: هم اکنون سد "ایلی‌آباد" به 36 میلیارد اعتبار نیاز دارد و این مبلغ در سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد اما انتظار ما این است که این مبلغ به طور کامل تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی‌پور تصریح کرد: تلاش ما این است که مردم نجیب شهرستان بهمئی هر چه زودتر آثار احداث این سد را در تولید و اشتغال این منطقه لمس کنند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد سیاست کاری خود را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و افزود: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا سد "ایلی‌آباد" در سال 1401 تحویل مردم شود. 

معتمدی‌پور ادامه داد: افزایش یک متری تاج سد "ایلی‌آباد" موجب ذخیره بیش از 900 هزار متر مکعب در این سد علاوه بر ظرفیت اصلی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش ارتفاع سد، نیازمند جابه‌جایی پل ارتباطی روستای ایلی‌آباد در شهرستان بهمئی خواهد بود که از فرماندار و دیگر مسئولان محلی انتظار داریم جهاد کشاورزی را در این راه همکاری و حمایت کنند. 

در این بازدید همچنین اسماعیل کیهان مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد روند هزینه‌ کرد و پیشرفت فیزیکی این پروژه را بررسی کرد و اهتمام مدیر ارشد بخش کشاورزی را برای تکمیل این پروژه در این منطقه محروم قابل تقدیر دانست.

وی افزود: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود تا از تعریف پروژه‌های خرد و کوچک در سیاست‌های کاری‌اش خودداری کند و انرژی خود و همکارانش را معطوف به اتمام پروژه‌های شاخص و نیمه‌تمام بگذارد.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: وقتی توان خود را روی تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره بگذاریم، مردم نتیجه فعالیت‌های دولت و نظام را زودتر لمس می‌کنند و از سوی دیگر شاهد طولانی شدن و فرسوده شدن پروژه‌ها نخواهیم بود. 

کیهان پروژه‌های شاخصی چون سد ایلی‌آباد را موثر و مفید  ارزیابی کرد و تصریح کرد: هر کمک و حمایتی در روند اجرای پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

محمدی فرماندار شهرستان بهمئی نیز در این بازدید گفت: با همه وجود در کنار نیروهای جهاد کشاورزی هستیم و برای رفع معارضات اجتماعی و همکاری مردم آمادگی داریم.

فرماندار بهمئی افزود: پیگیری‌های لازم برای جابه‌جایی  پل ارتباطی روستای ایلی‌آباد و جاده بین مزارع انجام خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: در شورای برنامه‌ریزی شهرستان بهمئی برای تصویب و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های جهاد کشاورزی حمایت لازم انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که کمتر از یک ماه است به این مسئولیت منصوب شده است، تاکنون بیش از هفت بازدید از پروژه‌های مناطق کم‌برخوردار و محرومی چون زیلایی، سیلاب و کلوار و بهمئی داشته که نشان از رویکرد این مدیر تازه نفس در توجه به مناطق محروم و حمایت از تولید در روستاها دارد.

احداث سد ایلی آباد از سال 1389 شروع و دارای سه فاز اجرایی می‌باشد که تاکنون با هزینه حدود 10 میلیارد تومان فاز اول سد شامل ساخت بدنه سد و سرریز به بهره‌برداری رسیده‌ است.

سد مخزنی "عنبران نمین" سال آینده به بهره‌برداری می‌رسدخبری خوش در اوج خشکسالی هرمزگان/ اکثر سدهای هرمزگان با ظرفیت‌کامل آبگیری‌ شد/ خوشحالی کشاورزان از بارش‌های زمستانی + فیلمتکمیل سد نرماب در استان گلستان نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است
بیش از یک سال از افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی یعنی مرحله آبگیری می‌گذرد ولی هنوز آب به 450 هکتار زمین تشنه نرسیده است.

 این سد با ظرفیت آبگیری 5 میلیون متر مکعب و دارای پتانسیل احداث 450 هکتار باغ در حوزه ایلی آباد و چاه روغنی در بخش ممبی احداث شده که علاوه بر این پتانسیل‌های دیگری در زمینه گردشگری، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک را دارد.

انتهای پیام/542/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت فیزیکی شهرستان بهمئی ایلی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی