Web Analytics Made Easy - Statcounter

یورونیوز: استفاده آزمایشی از کامیون‌های ۱۸ چرخ در بزرگراه‌های ایالت تگزاس در جنوب آمریکا آغاز شد.   این کامیون‌ها که از رادار، اسکن‌های لیزری، دوربین و آنتن‌های «جی پی اس» استفاده می‌کنند با نرم‌افزار هدایت‌گر خود در تماس هستند. قرار است پیش از صدور مجوز برای حرکت این کامیون‌ها در جاده‌های ایالت تگزاس چند آزمایش مختلف انجام شود تا مسئولان از ایمنی این کامیون‌ها اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ایالت تگزاس طی سال‌های گذشته به مرکز صنعت رو به رشد خودروهای بدون راننده در آمریکا تبدیل شده است. طرح استفاده از کامیون‌های بزرگ خودران در تگزاس را شرکت ویمو (Waymo) وابسته به آلفابت، کمپانی مادر گوگل به اجرا گذاشته است.   پیر فرانسوا لوفو، مدیر واحد توسعه شرکت ویمو درباره استفاده آزمایشی از کامیون‌های خودران می‌گوید: «هر بار که ما یک مایل یا یک کیلومتر در زندگی واقعی طی می‌کنیم با تغییر صدها شاخص در رایانه هزار موقعیت دیگر را شبیه‌سازی می‌کنیم.»   مرکز پشتیبانی شرکت ویمو در شهر دالاس، سومین شهر پرجمعیت تگزاس در راستای طرح استفاده از کامیون‌های خودرو در دست احداث است. امبارک (Embark) و آرورا (Aurora) از دیگر شرکت‌هایی هستند که در زمینه ساخت کامیون‌های خودران در تگزاس فعالیت می‌کنند.   یکی از دلایل فعالیت شرکت‌های ساخت کامیون‌های خودران در تگزاس آمار بالای رانندگان کامیون و مهندسان ماهر در این ایالت است. هوای آفتابی این ایالت بزرگ نیز زمینه مناسبی را برای استفاده از حسگر کامیون‌های خودران فراهم کرده است. از سوی دیگر مکزیک ۸۵ درصد از کالاهایش را از راه زمینی و از مسیر تگزاس صادر می‌کند.   با این حال مهمترین دلیل جذب شرکت‌های سازنده کامیون‌های خودران به تگزاس قوانین آسان‌گیر آن برای خودروهای بدون راننده است. در قانونی که در سال ۲۰۱۸ در تگزاس تصویب شد عملا برای خودروهای بدون راننده موقعیتی مشابه خودروهای عادی در نظر گرفته شده است.   شرکت آرورا تخمین می‌زند که یک کامیون خودران می‌توان مسیر بین لس‌آنجلس و دالاس را ۲۴ ساعته طی کند. این در حالی است که راننده‌های کامیون هم‌اکنون این مسیر را سه روزه طی می‌کنند. در مقابل تخمین زده می‌شود که هزینه استفاده از کامیون‌های خودران نصف هزینه کنونی برای کامیون‌های با راننده باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کامیون های خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود

ایالت کالیفرنیا در آمریکا ۲۴ میلیارد دلار برای حل بحران بی‌خانمان‌ها هزینه کرده، اما کسی از سرنوشت پول‌ها خبری ندارد و میزان بی‌خانمان‌های این ایالت ۵۰ درصد افزایش داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • ◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟