Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@14:39:43 GMT

چاپ و نوشتن کتاب به نام شما چند؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۲۹۸۸

چاپ و نوشتن کتاب به نام شما چند؟

فرارو- اگر در طول سال‌های اخیر گذرتان به خیابان انقلاب تهران خورده باشد، احتمالا با تابلو به دستانی که مدام فریاد می‌زنند: «پایان نامه، مقاله، چاپ کتاب!» مواجه شده اید. اما حالا رقابت بسیار بالا رفته است و در همین فضای وب هم کافی است جمله چاپ کتاب به نام شما را جستجو کنید. آن وقت می‌بینید که این چرخه اشتباه و نامتعارف چقدر آگهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، فرد قرار نیست کار خاصی انجام دهد، کافی است که به آگهی دهنده بگوید چه کتابی در چه حوزه‌ای می‌خواهد و پول به اندازه کافی داشته باشد، همین! آن وقت بعد از حدود یک تا ۳ ماه یک کتاب به نام خودش در کتابخانه دارد.

بررسی آگهی‌ها در فضا‌های مختلف وب نشان می‌دهد که بیشتر رقابت‌ها بر سر مقاله یا پایان نامه دانشگاهی، زندگینامه نویسی و کتاب ادبی نوشتن به نام افراد است.

یکی از شماره‌ها را که مدعی شده در هر سه حوزه پایان نامه دانشگاهی، زندگینامه نویسی و کتاب ادبی می‌تواند به افراد کمک کند را بر می‌دارم و تماس می‌گیرم. گوشی را بر می‌دارد و  خودش را فرشاد معرفی می‌کند. بعید است که نام اصلی او باشد، احتمالا با نام مستعار کار می‌کند. از او می‌پرسم که قیمت نوشتن پایان نامه و مقاله چقدر است.

فرشاد می‌گوید که قیمت‌ها متفاوت است و بنا به رشته تحصیلی، سختی موضوع و... تعیین می‌شود. بعد می‌پرسد که در چه حوزه‌ای می‌خواهید. می‌گویم: پایانه نامه کارشناسی ارشد اقتصاد با موضوع تاثیر روش تامین مالی بر سوددهی بنگاه‌های کوچک چقدر هزینه بر می‌دارد. خنده‌ای چند ثانیه‌ای می‌کند و می‌گوید: موضوع بلند و سختی است، باید با نویسنده پایان نامه صحبت کنم. نگران نباشید در این حوزه چند کار قبلا به او سپرده ام، همه راضی بوده اند. اصرار می‌کنم که قیمت حدودی را بگوید. در نهایت می‌گوید که نویسنده پایان نامه احتمالا بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بابت آن می‌گیرد و به ۳ تا ۴ ماه زمان هم نیاز دارد.

البته او تاکید هم می‌کند که این رقم حدودی است و نویسنده باید نرخ را اعلام کند؛ بنابراین ممکن است این رقم کمتر و یا بیشتر شود.

نوشتن کتاب داستان، رمان، شعر و زندگینامه چند؟

بعد از چند دقیقه صحبت کردن احساس می‌کنم که قدری اعتماد فرشاد جلب شده است. به او می‌گویم که اگر فردی بخواهد زندگینامه اش را کسی بنویسد تا چاپ کند و یا شعر و رمان به نام او چاپ شود. هزینه‌ها یه چه شکلی است. فرشاد می‌گوید که همه جا جنس درجه یک و دو سه وجود دارد و قیمت آن‌ها هم فرق دارد.

او می گوید که در اینجا هم شرایط به همین شکل است. مثلا اگر زندگینامه را یک نویسنده مطرح بنویسد کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نمی‌گیرد. اما درجه دو و سه‌ها هم هر چند مطرح نیستند، اما همه آن‌هایی که سفارش داده اند و تحویل گرفته اند راضی بوده اند. اما با این وجود آن‌ها هم بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرند. هر چند همه این قیمت‌ها بستگی به حجم زندگینامه و تعداد صفحات آن دارد.

در مورد شعر و رمان هم فرشاد می‌گوید که به نویسندگان و شاعران مطرح دسترسی دارد. او می‌گوید که بعد چهار پنج سالی که دارد این کار انجام می‌دهد، کار دست اش آمده و بنا به بودجه فرد هم می‌تواند کار را تحویل دهد.  

می‌پرسم مثلا شاعر یا یک نویسنده نه چندان مطرح، اما با قلم قابل قبول، برای یک کتاب شعر با ۶۰ کار آزاد و یا ۴۰ غزل یا یک رمان ۲۰۰ صفحه‌ای چقدر می‌گیرد.

فرشاد می‌گوید که انگار می‌خواهید رقیب ما شوید که دارید همه قیمت‌ها را می‌گیرید! به او اطمینان خاطر می‌دهم و بعد می‌گویم نه نگران نباش، فقط دوست دارم قیمت‌ها را بدانم، شاید روزی برایش مشتری فرستادم. خیال اش جمع می‌شود و این بار تلاش می‌کند که خوب بودن کارش را بیشتر نشان دهد. از نمونه‌های موفق خود می‌گوید و اعلام می‌کند که حاضر است شماره افرادی که با او کار کرده اند را بدهد، تا نشان دهد در تحویل کار چقدر قابل اعتماد است.

دوباره سوالم را درباره قیمت کتاب‌های شعر و رمان می‌پرسم. او می‌گوید که برای کتاب‌های شعر بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان شاعر سراغ دارد. برای رمان و داستان، اما قیمت‌ها بالاتر است و به ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

مجوز و چاپ فوری چقدر آب می خورد؟

برای چاپ کردن کتاب رقابت بسیار بالاتر است و به راحتی می‌توان کتاب را برای مجوز و چاپ به انتشاراتی‌ها و سایت‌های آنلاین داد. یکی از سایت‌های آنلاین که تمام فرایند گرفتن مجوز، صفحه آرایی، طراحی جلد و یراستاری را انجام می‌دهد، انتخاب می‌کنم. البته بررسی سایت اکثر انتشاراتی‌ها نشان می‌دهد که گرفتن مجوز رایگان است تا مشتری برای چاپ کتاب بیشتر مشتاق شود.

برای انجام دادن فرایند چاپ، اطلاعات کتاب از جمله قطع، تیراژ، تعداد صفحات سیاه و سفید و رنگی و جنس صفحات سیاه و سفید و رنگی را در محاسبه گر سایت یکی از انتشاراتی‌های تازه تاسیس وارد می‌کنم، البته معمولی‌ترین شکل کار را بدون صفحات رنگی انتخاب می‌کنم تا متوجه شوم که کمترین قیمت بازار چقدر است.

در نهایت قیمت یک جلد کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای با قطع رقعی، جلد مات، تایپ متن، صفحه آرایی، طراحی جلد و ویراستاری برعهده انتشارات، بیست و هفت هزار تومان برای سفارش دهنده تمام می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کتاب نوشتن مقاله فرشاد می گوید میلیون تومان پایان نامه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خلبان صدیق» شامل مجموعه خاطرات آزاده خلبان امیر محمدصدیق قادری با مصاحبه و تدوین محمد قبادی به‌تازگی توسط نشر سرو وابسته به باغ‌موزه دفاع مقدس به چاپ دوم رسیده است. چاپ اول این‌کتاب بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به بازار عرضه شد.

امیر جانباز آزاده خلبان محمد صدیق قادری از خلبانان هواپیمای شکاری فانتوم F۴ است که پس از پیروزی انقلاب، سه‌بار از ارتش اخراج شد اما با شروع جنگ، به‌طور داوطلب به گردان پرواز برگشت. او با وجود تکمیل تقریبی دوره آموزشی کابین جلو، به‌دلیل کمبود خلبان کابین عقب، به‌عنوان کمک‌خلبان در کابین عقب پرواز کرد و در نهایت روز هشتم مهر ۱۳۵۹ در ماموریتی چهارفروندی بر فراز بغداد هواپیمای هوشنگ ازهاری و قادری مورد اصابت پدافند قرار گرفته و سقوط کرد. هر دو خلبان نیز به اسارت درآمدند.

کتاب «خلبان صدیق» که سال ۱۴۰۲ به‌عنوان برگزیده کتاب‌سال دفاع مقدس انتخاب شد، در چاپ دوم مورد بازخوانی و ویرایش دوباره متن قرار گرفته و تصویر تقدیرنامه فرمانده نیروی هوایی از نویسنده و راوی آن نیز در ابتدای اثر جانمایی شده است. این‌کتاب خاطرات خلبان مورد اشاره را از تولد و کودکی تا ورود به نیروی هوایی، آموزش در آمریکا، بازگشت به ایران، وقوع انقلاب و شروع جنگ و سپس اسارت و آزادی در بر می‌گیرد.

چاپ دوم این‌کتاب با ۵۲۰ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6082304 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • «خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد
  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • واکنش آتالانتا به صعود تاریخی (عکس)
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • دیسرتاسیون چیست؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی