Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی  در آیین تجلیل از زنان کارآفرین محلات حاشیه شهر زاهدان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: با توجه به اینکه نبود اشتغال و بیکاری زمینه‌ساز فقر، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و میزان بیکاری با میزان آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیمی دارد احداث بازارچه های سنتی با ایجاد زمینه کسب و کار سالم و بدون دغدغه برای شهروندان ساکن این مناطق به ویژه بانوان آسیب دیده می تواند راه گشای بسیاری از معضلات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان می گوید: ضروری است زنان شاغل در بازارچه سیستان زاهدان به منظور رونق هر چه بیشتر کسب و کار خود با پارک علم و فناوری استان ارتباط داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه حاشیه‌نشینی تنها یک معضل کالبدی نبوده و مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز در آن نمود زیادی دارد که برای حل آنها باید از روش‌های اجتماعی و فیزیکی به طور همزمان بهره برد،.

او گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان در کنار اقدامات عمرانی، به منظور رفع مشکلات اجتماعی نقاط حاشیه شهرهای استان اقدام به احداث بازارچه های محلی برای اشتغال افراد بی سرپرست یا بد سرپرست کرده است.

به گفته او  در این راستا بازارچه سیستان منطقه بابائیان زاهدان حدود دو سال پیش با ۲۲ غرفه در فضایی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع احداث شد که هم اینک با مدیریت صحیح تبدیل به فضای کسب و کار مناسب برای افزون بر ۱۵ نفر از زنان با شرایط نامناسب اجتماعی این شهر شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: با توجه به نتایج مطلوب راه اندازی بازارچه سیستان درصدد هستیم نمونه این بازارچه را در حاشیه دیگر شهرهای استان نیز عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه نشینی استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان کل راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز سه شنبه درشصت و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تبریک عملیات غرورآفرین "وعده صادق" از رشادت‌های فرزندان دلاور میهن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح تشکر کرد.

در این جلسه، موضوع احداث بازارچه جدید در مرز مهران با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط بررسی شد.

بهرام‌نیا پس از ارائه گزارشات مدیران کل گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی، بر لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها برای ایجاد ساختمان جدید گمرک و ایجاد زیرساخت‌های لازم تاکید کرد.

استاندار ایلام با تاکید بر لزوم تلاش همه‌جانبه برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه، از مسئولان مربوطه خواست که وظایف خود را به طور کامل انجام دهند، زیرساخت‌های بازارچه زرباطیه فراهم شود و هماهنگی‌های لازم به عمل آید تا هرچه سریع‌تر از ظرفیت‌های مرزی استفاده شود.

در این نشست که با حضور جمعی از بزرگان ایلات و طوایف برگزار شد، دکتر بهرام‌نیا با اشاره به احترام ویژه به همه اقوام، ایلات و طوایف استان، بر لزوم بهره‌مندی عادلانه همه‌ی مردم استان از امتیازات مرزنشینی تاکید کرد.

استاندار ایلام با اشاره به احداث ۱۸ کیلومتر راه دسترسی در بازارچه چنگوله (شهابی) و تامین زیر ساخت‌هایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، بر نگاه حمایتی دولت از تمام بازارچه‌ها و ظرفیت‌های تجاری در مرزهای استان تاکید کرد.

بهرام‌نیا با اشاره به لزوم هماهنگی با طرف عراقی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی در مرزها، به معاونت اقتصادی استانداری برای پیگیری این موضوع از طریق وزارت امور خارجه ماموریت داد.

وی با تاکید بر رفع موانع تولید، گفت: حمایت از تولید و تولیدکنندگان در اولویت دولت سیزدهم است و بخش خصوصی یاری‌گر دولت در بحث صادرات و تولید است.

همچنین در این جلسه، استاندار ایلام با توجه به سخنان مطرح شده توسط تعدادی از متولیان بخش خصوصی استان، برای رفع مشکلاتِ سر راه آن‌ها در حوزه تولید، اشتغال و گردشگری سلامت، دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 6080186

دیگر خبرها

  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد
  • ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد