Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای با منفک‌کردن جمهوری اسلامی ایران از اصل و مفاد قطعنامه صادرشده درباره هولوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اقدام را سوء‌استفاده رژیم صهیونیستی از سازوکارهای بین‌المللی برای سرپوش‌گذاشتن بر جنایات خود دانست و آن را کاملا مردود اعلام‌ کرد.

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است: «همان طور که نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، طی بیانیه‌ای موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص قطعنامه هولوکاست را رسما اعلام نموده، تاکید می‌گردد رژیم نژادپرست صهیونیستی از محافل بین‌المللی برای سرپوش‌گذاشتن بر جنایات روزانه خود علیه فلسطینیان سوءاستفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام رژیم صهیونیستی تلاش دیگری برای سوء‌استفاده از سازوکارهای سازمان ملل برای سرپوش‌گذاشتن بر جنایات روزانه این رژیم می‌باشد که متاسفانه این روزها با حمایت بی چون و چرای غرب همراه شده است.

همان طور که بر همگان روشن است، جنایات دوران جنگ جهانی دوم به علت دو انگیزه نژادپرستی و توسعه‌طلبی به وقوع پیوسته است که هم‌اکنون رژیم صهیونیستی میراث‌دار و پرچم‌دار این دو خوی شیطانی است. رویکرد نژادپرستانه این رژیم در اسناد متعدد بین‌المللی مورد تصریح قرار گرفته و با وجود اراده مستحکم جامعه بین‌المللی، اسرائیل به عنوان تنها رژیم نژادپرست با ایدئولوژی توسعه‌طلبی باقی مانده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره نسل‌کشی را تحت هر شرایطی محکوم و غیر قابل توجیه دانسته و از همین روست که در طول جنگ جهانی دوم، ایران میزبان آوارگان این جنگ از برخی کشورهای اروپایی بوده است. در عین حال رژیم جعلی صهیونیستی پیوسته تلاش کرده است از قربانیان جنگ جهانی دوم و یهودیان به عنوان توجیهی برای اقدامات بیشرمانه و تجاوزکارانه خود بهره ببرد.

این رژیم و سردمداران آن با نقض قوانین بین‌المللی طی هفت دهه گذشته، همه مصادیق جرایم و به‌خصوص جنایت علیه بشریت را بر ضد مردم فلسطین و مردمان کشورهای منطقه مرتکب شده‌اند. نسل‌کشی، ترور، پاک‌سازی نژادی، تخریب خانه‌ها و محاصره انسانی از جمله این جنایاتی به شمار می‌آید که رژیم صهیونیستی پیوسته در حال ارتکاب آن است.

در پایان بیانیه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می‌کند پیشگیری از تکرار فجایع تاریخی نیازمند پژوهش‌های تاریخی است که باید بدون قضاوت و پیش‌داوری‌های سیاسی صورت پذیرد و بنابراین چنین رویکردهای تضییقی مورد پذیرش نبوده، چنین قطعنامه‌ای به عنوان رویکردی اجماعی قلمداد نگردیده و لذا مردود است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هولوكاست جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

کد خبر 847018 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • واکنش ایران به گورهای جمعی در بیمارستان ناصر غزه