Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:26:33 GMT

گاز منواکسید کربن ۲ شاهرودی را به گام مرگ کشاند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۳۲۲۴

گاز منواکسید کربن ۲ شاهرودی را به گام مرگ کشاند

سرهنگ علی کریمی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ زن و مرد  حدود ۵۰ ساله شاهرودی که مسیر خروجی دودکش بخاری و کلاهک منزلشان را بررسی نکرده بودند براثر گاز گرفتگی جان باختند.

وی با بیان اینکه کارشناسان آتش نشانی این شهرستان علت این حادثه را دربررسی های اولیه خود بازگشت منواکسید کربن به منزل و محل سکونت این ۲تن اعلام کردند ، تاکید کرد: این گاز سمی ، خطرناک و قاتل خاموش با شروع فصل سرما سالانه جان افرادی را براثر بی احتیاطی در استفاده از تجهیزات گرمایشی گاز سوز می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شاهرود از مردم خواست به توصیه های ایمنی کارشناسان امر و توضیحات قبل از استفاده دفترچه های راهنمای این دست تجهیزات گرمایشی به جدیت عمل کنند.

کریمی افزود: مردم باشروع پاییز و استفاده از لوازم گازسوز در منازل ، کارگاه ها و محیط های سر بسته،از باز بودن  لوله های خروجی دود و دودکشها با بازدید های دوره ای منظم اطمینان حاصل کنند.  

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت و سه و هزار و۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

استان سمنان بیش از ۲۸۰هزار مشترک گاز دارد که شهرستان شاهرود با ۹۶ هزار مشترک بیشترین تعداد و سرخه با ۶ هزار ، کمترین مشترکان گاز این استان را دارند.

برچسب‌ها آتش نشانی شاهرود گازگرفتگی سازمان اورژانس کشور گاز مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شاهرود گازگرفتگی آتش نشانی شاهرود گازگرفتگی سازمان اورژانس کشور گاز مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر