Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) به نمایندگان انجمن صنعت تراشه آمریکا (SIA) اعلام کردند در صورت حمله روسیه به اوکراین، برای اقدامات فوری در بخش تراشه آماده باشند.
پیتر هارل و تارون چابرا، مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) در یک تماس تلفنی جمعه گذشته، به نمایندگان انجمن صنعت تراشه(SIA)  اعلام کردند در صورت حمله روسیه به اوکراین، برای اقدامات فوری در بخش تراشه آماده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از تسنیم، پس از این تماس تلفنی، مدیر این انجمن در ایمیلی به هیئت مدیره رویترز نوشت که "دولت (آمریکا) فعالانه در حال بررسی همه گزینه‌ها، از جمله مسدود کردن احتمالی دسترسی روسیه به تجهیزات الکترونیکی جهانی است.

در این پیام آمده است: شورای امنیت ملی با عبارات صریح، شدت وضعیتی را که در حال حاضر در اوکراین با آن دست و پنجه نرم می کند را بیان کرد و خاطرنشان کرد که این یک وضعیت فوق العاده و به طور بالقوه بدترین حمله فرامرزی است که از زمان جنگ جهانی دوم به وقوع خواهد پیوست.

در این ایمیل آمده است که اقدامات مختلف بالقوه می‌تواند شامل تحریم‌های مالی گسترده و محدودیت‌های صادراتی باشد، مانند آنچه در حال حاضر برای ایران و کره شمالی و همچنین برای غول مخابراتی چین یعنی شرکت هوآوی وجود دارد.

تحریم‌ها علیه این شرکت مستقیماً با صنعت تراشه گره خورده است. طبق قانون موسوم به قانون محصولات مستقیم خارجی، ایالات متحده می‌تواند هواوی را از دریافت محموله‌های تراشه، رایانه‌ و سایر تجهیزات الکترونیکی ساخته شده در هر نقطه از جهان در صورتی که با فناوری ایالات متحده تولید شده باشند، محروم کند.

بر اساس این گزارش، همین سرنوشت ممکن است اکنون در انتظار شرکت های فناوری روسیه باشد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از تایید این تماس تلفنی خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن "بسیار صریح اعلام کرده است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ایالات متحده به دنبال طیف وسیعی از گزینه ها - با متحدان و شرکای خود - برای تحمیل هزینه های سنگین به اقتصاد روسیه است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تراشه سخت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- سه موشک روسی روز چهارشنبه به یک ساختمان مسکونی هشت طبقه در مرکز شهر چرنیهیف در شمال اوکراین اصابت کرد و اصابت کرد و حداقل ۱۳ نفر کشته شدند.

به گزارش فرارو، سرویس‌های اورژانس اوکراین اعلام کردند که دست کم ۶۱ نفر از جمله دو کودک در حمله صبحگاهی زخمی شدند. چرنیهیف در حدود ۱۵۰ کیلومتری (۹۰ مایلی) شمال کی‌یف، پایتخت اوکراین در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس قرار دارد و جمعیتی در حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر دارد.

آخرین بمباران روسیه در حالی رخ داد که جنگ به سومین سال خود کشیده شده و به نقطه حساسی نزدیک شده است.

در طول ماه‌های زمستان، روسیه هیچ پیشروی چشمگیری در طول ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) خط مقدم نداشت و در عوض بر جنگ فرسایشی تمرکز کرد. تحلیلگران نظامی می‌گویند، با این حال، کمبود مهمات توپخانه، نیرو‌ها و خودرو‌های زرهی اوکراین به روس‌ها این امکان را داده است که به تدریج به جلو حرکت کنند.

یک عنصر حیاتی برای اوکراین، تعلیق موافقت واشنگتن برای بسته کمکی است که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین است. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، یکشنبه گفت که تلاش خواهد کرد این بسته را در این هفته به جلو ببرد.

به گفته مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، نیاز اوکراین اکنون شدید است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از کشور‌های غربی خواسته است تا سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری را برای کشورش فراهم کنند. او درباره حمله چرنیهیف گفت: اگر اوکراین تجهیزات دفاع هوایی کافی دریافت می‌کرد و عزم جهان برای مقابله با روسیه نیز کافی بود، این اتفاق نمی‌افتاد.

دیگر خبرها

  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)