Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل مرز باشماق مریوان گفت: امروز لاین‌های صادرات و ترانزیت در مرز باشماق مریوان بازگشایی و ۷٦ کامیون محمولە ترانزیتی روانە کشور عراق شدند.

حق پناە در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از بارش سنگین ۲۷ دی ماە فعالیت‌ها و مبادلات تجاری در مرز باشماق بە غیر از فعالیت مسافرین متوقف شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانە طی دو روز گذشتە فعالیت صادرات در مرز باشماق از سرگرفتە شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق پناە افزود: طی یک روز گذشته کولاک و برف شدید در مرز باشماق از سرگرفتە شد و مجددا عملیات برفروبی  آغاز و امروز لاین‌های صادرات و ترانزیت فعال و ۷٦ کامیون محمولە ترانزیتی روانە عراق و صادرات میوە و ترەبارنیز انجام شد.

وی اضافە کرد: باتوجە بە برودت هوا و سرمای شدید امکان خدمات دهی همچون گذشتە امکان پذیر نیست و با برف‌روبی تمامی محوطە امید است کە طی دو سە روز دیگر شرایط مرز باشماق بە حالت عادی برگردد.

بە گفتە حق‌پناە تردد مسافر در مرز باشماق مریوان امکان پذیر است و مشکل خاصی در بحث مسافری وجود ندارد.

وی در پایان از مسافرینی کە عازم مرز باشماق هستند خواست کە باتوجە بە سرمای شدید مرز حتما وسایل گرمایشی لازم را بە همراە داشتە باشند.

رسانەها در بازنشر مطالب بررسی و دقت بیشتری داشتە باشند/ برف روبی ۷۰ هزار کیلومتر طی پنج روز گذشتە

در ادامە مدیرکل مدیریت بحران استاندار کردستان نیز گفت: به دلیل بارش بالای یک متر برف در هفته جاری در مریوان، مسیرهای مریوان و نیز طرف عراقی بسته شد و خودروهای ترانزیتی در پارکینگ‌های مرز باشماق متوقف شدند.

محمد فلاحی در این خصوص اظهار کرد: بارش برف در استان کردستان از روز یکشنبه آغاز شد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این مدت در بخشی از مناطق استان، میزان بارش بیشتر از یک متر بوده است.

وی با اشاره به مسدود شدن راه‌های ارتباطی در استان کردستان و اقلیم کردستان عراق، بیان کرد: به دلیل حجم بالای بارش‌ها راه‌های ارتباطی در استان کردستان و اقلیم کردستان عراق مسدود شد و به همین دلیل، امکان تردد وسایل نقلیه وجود نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان عنوان کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در راستای بازگشایی مسیرهای مسدود با توجه به ادامه بارش ها در روز پنج شنبه، بار دیگر کار بازگشایی مسیر در دستور کار قرار گرفت و مسیر مریوان تا مرز باشماق در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازگشایی شد.

وی با اشاره به مسدود شدن مسیر تردد خودرو در اقلیم کردستان عراق و تاخیر در بازگشایی آن، بیان کرد: بیشترین بارندگی در طول دو سامانه بارشی در مریوان و اقلیم کردستان عراق بود که موجب بسته‌ شدن راه‌ها و توقف تردد خودروها از مرز باشماق شد.

فلاحی با اشاره به خدمت رسانی صورت گرفته به رانندگان وسائل نقلیه متوقف شده در مرز باشماق، عنوان کرد: در مرز باشماق مریوان هیچ مشکلی به لحاظ امکانات رفاهی و یا سوخت مورد نیاز خودروها وجود نداشت بلکه تنها بسته‌ شدن مسیرها موجب توقف چند روزه کامیون‌ها و ماشین‌های ترانزیتی شد.

وی همچنین در خصوص ویدیویی از یک راننده در پارکینگ مرز باشماق که در فضای مجازی منتشر شد و اعلام کرده بود، مدت ۱۰ روز در برف گرفتار شده‌اند و کسی به داد آن‌ها نمی‌رسد، گفت: این راننده و همکارانش پنج روز در پارکینگ نزدیک مرز باشماق در حالی که همه امکانات رفاهی نیز در اختیارشان بوده منتظر گشایش مسیر از سمت کشور همسایه بوده اند. 

وی افزود :پیرو انتشار این فیلم به دستور استاندار کردستان بلافاصله پیگیری و تماس تلفنی با این فرد برقرار شد که هیچ مشکلی جز انتظار برای پایان‌ کولاک و گشایش مسیر نداشتند. 

وی از انگیزه ی فرد منتشر کننده فیلم برای بزرگنمایی مشکل و بیان ‌اینکه "هیچ کس به داد ما نرسیده" ابراز بی اطلاعی کرد  و گفت انتظار می رود رسانه های عمومی نسبت به راستی آزمایی مطالب منتشر شده در فضای مجازی قبل از بازنشر آن‌ها اهتمام و دقت بیشتری داشته باشند.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این مدت کوتاه برای برف روبی در مسیرهای بین شهری و روستایی، گفت: در مدت زمان پنج روز بیش از ۷۰ هزار کیلومتر برف روبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی جاده های بین شهری کردستان تردد در جریان است، افزود: علیرغم مسدود بودن تمامی راه های روستایی کردستان با تلاش های صورت گرفته تاکنون تنها  کمتر از ۱۰۰ روستای کردستان مسدود است که هم اکنون کار بازگشایی این راه های روستایی نیز در جریان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرز باشماق مریوان اقلیم کردستان عراق برف روبی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | طغیان کم‌ سابقه رودخانه سرباز و مسدود شدن محور ترانزیتی راسک - چابهار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • مریوان در هزارتوی مشکلات شهری
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مریوان
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • ببینید | طغیان کم‌ سابقه رودخانه سرباز و مسدود شدن محور ترانزیتی راسک - چابهار
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان