Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه در سفر به قم با مراجع عظام دیدار کرد که اضافه شدن ناظران شرعی به ساختار بانک‌ها و اهتمام جدی نظام بانکی در توسعه بانکداری اسلامی از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این دیدارها بود.

روز پنجشنبه علی صالح آبادی در سفر به قم به دیدار مراجع عظام رفت و در جمع اعضای «کارگروه تخصصی فقهی بانک مرکزی» در قم اعلام کرد که تحول نظام بانکی بر اساس تطبیق با اصول فقهی و شرعی در این دوره با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا و در مرحله نخست، حوزه نظارت بانک مرکزی موظف شده است عملکرد بانک‌ها در اجرای اصول شرعی را در قالب فرم‌های مشخص به طور مستمر مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین، طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی قرار است که ناظران شرعی در کمیته تطبیق بانک‌ها به منظور اجرا و نظارت بر مصوبات شورای فقهی در این شورا اضافه شوند و در همین راستا فهرست افرادی که توسط شورای فقهی احراز صلاحیت شوند در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

از دیگر نکاتی که صالح‌آبادی در این سفر در راستای توسعه بانکداری اسلامی تاکید کرد، ضرورت آموزش ضوابط فقهی و شرعی در حوزه بانکی به مدیران ارشد و تمام پرسنل شبکه بانکی بود.

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با آیت‌الله العظمی نوری همدانی،  آیت الله العظمی جعفر سبحانی، آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، مراجع نظام به بیان ابعاد مختلف چگونگی تحقق بانکداری اسلامی و سایر مسائل اقتصادی پرداختند. 

توصیه های اقتصادی مراجع نظام

کمک گسترش ابزارهای مبتنی بر عقود اسلامی به تسهیل کسب‌وکارها، هدایت سرمایه‌های مردم به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی اعم از بخش کشاورزی، صنعت، صادرات و واردات از جمله موضوعات اقتصادی مهم مطرح شده از سوی آیت‌الله نوری همدانی بود. 

همچنین، این مرجع تقلید خواستار تقویت ارزش پول ملی شد و گفت: کنترل تورم امری بسیار مهم است و باید تلاش کرد تا با به‌کارگیری سیاست‌های مناسب به برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم کمک کرد. 

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز بر گسترش بانکداری اسلامی تاکید کرد و از بانک‌ها خواست که امانتدار بانکداری اسلامی و ضوابط و قواعد آن، امانت دار سرمایه‌ها و حافظ منافع مردم باشند. 

علاوه بر این، آیت الله العظمی جوادی آملی نیز ضمن تاکید براینکه اقتصاد و حمایت عملی از تولید در شرایط کنونی، حرف اول کشور را می‌زند، یکی از کارهای اصلی بانک مرکزی را کوتاه کردن دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی برشمرد.

از سوی دیگر، آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار و گفت‌وگو با رئیس کل بانک مرکزی بر ضرورت ساماندهی سود بانکی و موضوع دیرکردهای ناشی از آن تاکید کرد و گفت: ان شاالله در دوره جدید بانک مرکزی، این خواسته مراجع عظام تقلید در حد توان مدیران جدید برطرف شود.

در نهایت، تسهیل شرایط اقتصادی و کسب‌وکار برای مردم از سوی مراجع عظام مورد تاکید قرار گرفت. 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بانک مرکزی علی صالح آبادی مراجع عظام تقلید آیت الله العظمی سبحانی آیت الله العظمی جوادی آملی آیت الله العظمی نوری همدانی مراجع عظام آیت الله العظمی علوی گرگانی الله العظمی جوادی آملی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رئیس کل بانک مرکزی بانکداری اسلامی آیت الله العظمی مراجع عظام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح «کهربا»، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد