Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی جمشیدی دانا» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۰ ایستگاه تقویت فشار در کشور فعال است، افزود: کل گاز تولیدشده در مناطق مختلف کشور در حال انتقال است و حبس گاز نداریم.

وی به کاهش دما در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۲۶ استان کشور حداقل دمای زیر صفر و صفر درجه را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انتقال گاز شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: در حال حاضر روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود و شبکه گاز با حداکثر ظرفیت خود فعال است.

به گزارش ایرنا، روزانه بیش از ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، صنایع غیرعمده و حمل‌ونقل مصرف شده و بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است.

حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها امسال نسبت به پارسال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع به محیط زیست هم کمک کرده است.

امسال با وجود سرمای کم‌سابقه در چند سال اخیر، برخلاف دولت قبل، قطعی گاز ناشی از کمبود گاز در کشور رخ نداده است.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی گاز شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی گاز میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات دوره‌ای واحد شماره چهار بخار نیروگاه بندرعباس به پایان رسید

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: واحد شماره ۴ بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه تولید برق پیوست.

داریوش محمودی امروز، ۲۶ فروردین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان با اشاره به تعمیرات واحد ۴ بخار نیروگاه بندرعباس گفت: ترمیم لوله‌های کلدریهیت بویلر، ترمیم لوله‌های هنگر اکونومایزر، تست و نشت یابی بویلر، تمیزکاری تانک روغن توربین، هیدروتست کندانسور، چت‌پرشر کندانسور، تست و نشت یابی کولرهای ژنراتور، رفع عیب از سنسور دور توربین، بررسی عملکرد سروموتور و تراتل والو توربین و کار بر روی موتور فیدپمپ در این مرحله از تعمیرات انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش‌های دیگر نیز قلیاشویی و آب کشی هر دو لانگستروم، تعویض روغن گاید و تراست و گیربکس لانگستروم، تمیزکاری و شست‌وشوی لوله‌های کندانسور،جوشکاری مسیر بخار سوپرهیت، کار بر روی گیربکس لانگستروم شماره ۲، رفع نشتی از بدنه هیتر شماره ۳، رفع نشتی داخلی والوهای شماره ۲ و ۱۰ و ۱۳ روی هدر کندانسور، رفع نشتی از والو ۱و ۲ جو روی هدر کندانسور و بررسی منحنی گاورنر والوهای توربین و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یادآورشد: مدت‌زمان انجام این عملیات ۲۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۶۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون واحدهای بخار ۳، ۲ و ۴ و شماره ۲ واحد گازی، در مدار تولید قرار دارند و واحد شماره یک بخار، آخرین مراحل تعمیرات اساسی خود را سپری کرده و این نیروگاه با توان کامل عملی، خود را مهیای تولید حداکثری در پیک تابستان ۱۴۰۳ می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال نوروزی ۴۵۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان
  • تعمیرات دوره‌ای واحد شماره چهار بخار نیروگاه بندرعباس به پایان رسید