Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمت امین بیلمز /mehmet emin bilmez/ شامگاه جمعه پس از دیدار با فرماندار و مدیران شهرستان خوی با مثبت ارزیابی کردن نشست مشترک با طرف ایرانی افزود: در این نشست که به علت کرونا بعد از ۲ سال وقفه برگزار شد، با طرف ایرانی تفاهم های بسیارخوبی برای رفع مشکلات مرزی حاصل شد.

وی اضافه کرد: در این نشست همچنین برای فعالیت شبانه روز مرز رازی - کاپی کوی تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مبارزه مشترک با گروهگ های تروریستی و قاچاق انسان از دیگر توافق های مهم در این نشست بود.

فرماندار خوی هم در این خصوص بیان کرد: سال های زیادی است که ملت ترکیه و ایران با حسن همجواری در کنار یکدیکر به عنوان ۲ همسایه صمیمی زندگی کرده اند و این حسن همجواری با تقویت مشترکات فرهنگی و مراودات اقتصادی ادامه می یابد.

حسین عباسی گفت: بررسی مشکلات تجار و توسعه تجارت مرزی بین ۲ طرف و توجه به توسعه روابط اقتصادی و گسترش روابط فرهنگی از دیگر مواردی است که باید در دستور کار جدی مدیران ۲ طرف مرز قرار گیرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای در ۶ بند برای مبارزه با تروریسم و قاچاق انسان و توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی و گردشگری بین ۲ طرف به امضا رسید.

استان وان که بزرگترین استان شرق ترکیه بوده و مرکز اقتصادی این منطقه به شمار می رود، هم مرز با شهرستان خوی آذربایجان غربی است.

چهار استان حکاری، وان، آغری و ایغدیر استان های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی است.

آذربایجان غربی تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه است و بیش از ۵۵۰ کیلومتر مرز با این کشور دارد.

برچسب‌ها تروریسم آذربایجان غربی خوی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم آذربایجان غربی خوی تروریسم آذربایجان غربی خوی ترکیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان جلفا در جلسه ایکه به منظور بررسی مسایل مرزی پایانه مرزی نوردوز در مرز ایران و ارمنستان برگزار شد؛ وضعیت موجود خدمات رسانی در این پایانه را غیرقابل قبول دانسته و بر ضرورت حل وضع موجود تاکید کرد.

عطاپور تصریح کرد: فرآیند‌های خدمات رسانی بخصوص برای کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی مطلوب نیست و باید در اسرع وقت حل شود.

وی با اشاره به وجود کندی در ترخیص کالا و ترانزیت در مرز نوردوز، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات در سایه نبود تعامل و همکاری بین نهاد‌ها و سازمان‌های مستقر در مرز است.

فرماندار جلفا بر ضرورت یکپارچه سازی خدمات مرزی در این پایانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و ساماندهی امورات مرزی، تاثیر اقدامات در روان‌سازی تردد مشهود نیست و باید اصلاح شود.

سرکنسول ایران در کاپان ارمنستان نیز با اشاره به وجود مشکلات در روند ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت و‌صادراتی، قول مساعد داد موارد را به مقامات ارمنی انتقال و آنها را حل و فصل نماید.

مرتضی عابدین ورامین، به اهمیت اقتصادی و استراتژیک مرز نوردوز اشاره کرد و گفت: تصمیم گیری‌ها و نگاه‌ها در این مرز باید فرا راهبردی باشد.

وی اظهار کرد: در سایه افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه در دولت سیزدهم، بسیاری از مسایل و مشکلات برای اتباع ایرانی در جمهوری ارمنستان برطرف شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه