Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-19@12:59:36 GMT

قصه تلخ غیرمستقیم های سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۱۷۰

اردیبهشت سال گذشته که فرایند آزادسازی سهام عدالت آغاز شد، از میان حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند و ۳۹ میلیون نفر نیز روش غیرمستقیم را برگزیدند تا سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شوند.

بر این اساس در دولت قبل اقداماتی برای برگزاری مجامع این شرکت ها صورت گرفت که همگی با شکست مواجه و پرونده این ماجرا بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما غیر مستقیم های سهام عدالت هم مانند مستقیم سرنوشت خوشی نداشتند و نماد شرکت ها یا در صف فروش قفل بود و یا تعلیق! درواقع مدت زمان زیادی است که امکان معامله این نمادها برای سهام داران وجود ندارد و مشخص نیست این نمادها چه زمانی بازگشایی شوند.

تشکیل کارگروه سهام عدالت تا پایان سال
در این راستا، علی اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در گفت و گو با ایسنا، یکی از دلایل عمده بسته شدن نمادهای شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، نبود بازارگردان است، اظهار کرد: عدم تعیین بازارگردانی و عدم برگزاری مجامع و افشای صورت های مالی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت از دلایل عمده تعلیق نماد شرکت ها است. بر این اساس در یکی از جلسات اخیر شورای عالی بورس مصوبه ای تصویب و قرار شد بر مبنای آن کارگروه مشترکی برای تعیین تکلیف مسائل با اهمیت سهام عدالت تشکیل شود.
وی ادامه داد: طبق مصوبه مذکور تا پایان سال کل مباحث مربوط به سهام عدالت از جمله نحوه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری استانی، برگزاری مجامع بررسی و تعیین تکلیف شود و امیدواریم تشکیل کارگروه مربوطه سریع تر صورت بگیرد تا با تشکیل این کارگروه ویژه تمام موارد مغایر قانون اصل ۴۴، قانون تجارت و فرمان هشت گانه مقام معظم رهبری احصا و برای ابطال موارد مغایر قانون و اصلاح ایین نامه گزارش داده شود.

منبع: ایسنا

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی، اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.

در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده بودند باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه