Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@22:54:57 GMT

پیش بینی قیمت دلار تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۴۳۲

قیمت دلار در بازار آزاد در پایان معاملات یک بهمن ماه برابر با ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. در صرافی ملی نیز قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.

پیش بینی قیمت دلار در هفته اول بهمن ۱۴۰۰مواضع دولتمردان آمریکایی و پاسخ آن‌ها به درخواست ایران مبنی بر ارائه ضمانت‌هایی مبنی بر عدم خروج مجدد از برجام طی روز‌های اخیر سیگنال‌هایی برای بازار ارز فرستاده که منجر به کاهش و ثبات قیمت دلار در بازار ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روند تا کجا ادامه دارد و آیا نرخ دلار همچنان کاهشی است؟

قیمت دلار در بازار آزاد در پایان معاملات یک بهمن ماه برابر با ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. در صرافی ملی نیز قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار‌های مالی می‌گوید: دلار به هسته حمایتی یعنی محدوده ۲۷ هزار تومان رسیده است.


وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد کاهش فاصله بین نرخ دلار نیمایی و بازار آزاد از اثرات اخبار وین است.

به گفته نصیرزاده قیمت دلار در هفته آینده در محدوده ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان الی ۲۸ هزار تومان نوسان می‌کند. انتظار یک بازار نوسانی رو‌به بالا داریم.

این کارشناس بازار‌های مالی توضیح می‌دهد: قیمت دلار تا پایین سال کاهش پیدا نمی‌کند. چراکه تقاضا در بازار افزایش یافته است.

وی در نهایت می‌گوید: اگر خبر جدی و جدیدی از مذاکرات مخابره شود آن زمان می‌توان پیش‌بینی جدیدی برای قیمت دلار داشت.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت درباره عدم تکرار خروج از برجام ارائه راهکار‌هایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند.

ایده‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آن‌ها است مواردی مانند ارائه ضمانت‌نامه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به فهرستی از بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی را شامل می‌شود.

این روزنامه در ادامه مطلب خود آورده است: در خصوص اینکه چنانچه یک دولت جدید آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را احیا کند چگونه می‌توان در میان فعالان اقتصادی برای مبادله با ایران اطمینان ایجاد کرد، طرح‌هایی روی میز قرار دارد.

تحلیلگران بازار ارز با مثبت خواندن سیگنال‌های موجود معتقدند کاهش قیمت صورت گرفته در نتیجه تاثیر این اخبار بر بازار ارز دیروز بوده است.

از سوی دیگر به دلیل نبود نشانه‌هایی از قطعیت حصول توافق در این مطلب تاثیر ایجاد شده در روند بازار تثبیت نشده و با حمایت معامله‌گران از هسته سخت، نرخ ارز به سطح روز‌های پیشین خود بازگشته است.

/تجارت نیوز

برچسب ها: پیش بینی قیمت ، قیمت دلار ، کاهش و ثبات قیمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QRt

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پیش بینی قیمت قیمت دلار کاهش و ثبات قیمت قیمت دلار پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست

به گزارش همشهری آنلاین، از ۱۳فروردین که کنسولگری ایران در دمشق مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفت، سطح تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه افزایش یافت و این موضوع به دستاویزی برای ایجاد هیجان در بازار تبدیل شد و برخی دلالان و ذی‌نفعان بازار بدون دلیل اقتصادی بر طبل رشد قیمت طلا و ارز کوبیدند. این در حالی است که به زعم کارشناسان، هیچ دلیل اقتصادی برای رشد قیمت طلا و ارز وجود ندارد. در چنین شرایطی از روز یکشنبه و پس از پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شایعات در بازار افزایش یافت و همین عامل منجر شد که در همان ابتدا ناگهان قیمت ارز با رشد مواجه شود. ایجاد فضای خبری از سوی برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی به حدی بود که قیمت تتر که ارز دیجیتال و معادل یک دلار آمریکا است، در همان ساعات ابتدایی پاسخ نظامی ایران به اسرائیل با شیب صعودی در صرافی‌های ایرانی از مرز ۷۲هزار و ۵۰۰تومان عبور کرد، اما زمان زیادی نگذشت که هیجان‌ بازار فروکش کرد و قیمت آن به سرعت شیب نزولی یافت، به‌طوری که ظرف ۲روزگذشته قیمتش تا سطح ۶۶هزار تومان عقب‌نشینی کرد و خریدارانی که تتر را در ارقام بالا خریده بودند نقره‌داغ شدند و متوجه شدند که چه اشتباهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار

همین رویه در بازار واقعی یا نقدی دلار هم تکرار شد و ظرف چند روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا نه فقط رشدی نداشت، بلکه با نزول هم مواجه شد، به‌طوری که در مبادلات دیروز قیمت هر دلار آمریکا تا سطح ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. همگام با نزول قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم عقب‌نشینی کردند و قیمت هر سکه طرح جدید دیروز به محدوده ۴۴میلیون تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار که در بازار حتی تا ۴میلیون تومان هم مبادله شده بود، به ۳.۷میلیون تومان رسید. در چنین شرایطی شواهد میدانی نشان می‌دهد که بازار طلاو ارز شرایط باثباتی را سپری می‌کنند و آرامش در بازار حکم‌فرماست.

جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی، درخصوص نوسانات ارزی ناشی از رویدادهای منطقه‌ای می‌گوید: در ماه‌های گذشته بارها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات ناشی از رخدادهای سیاسی داخلی و بین‌المللی است که با آرام شدن فضا بازار به تعادل رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

کد خبر 845022 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها رمزارز ارز - بازار داخلی ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران