Web Analytics Made Easy - Statcounter

دری نجف آبادی با تأکید براینکه سیاست نه شرقی و نه غربی ما تغییر نمی‌کند گفت: خیلی از کارهای مشترک جمهوری اسلامی به‌صورت دوجانبه و چندجانبه با روسیه، چین، همسایگان و سایر کشورها می‌تواند منشأ اثر باشد لذا باید هوشیارانه و حکیمانه از همه ظرفیت‌های استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس با اشاره به سفر مهم رئیس‌جمهور به روسیه گفت: سیاست نه شرقی و نه غربی ما تغییر نمی‌کند اما آمریکایی‌ها باید بدانند که در دنیا دست بسته نیستیم و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران در دولت جدید به عضویت شانگهای درآمد و با توجه عضویت قبلی در سازمان‌ اکو و اتحادیه اوراسیا خیلی از کارهای مشترک ما به‌صورت دوجانبه و چندجانبه با روسیه، چین، همسایگان و سایر کشورها می‌تواند منشأ اثر باشد لذا باید هوشیارانه و حکیمانه از همه ظرفیت‌های استفاده کرد چون دیگر کشورها روی این روابط ما حساب می‌کنند و آمریکایی‌ها، اسرائیل و غربی‌ها می‌بینند که جمهوری اسلامی از منافع خود دفاع می‌کند.   امام‌جمعه اراک تأکید کرد: کشورهای طرف برجام باید چشمان خود را باز کنند، جمهوری اسلامی اگر نتواند از طریق برجام منافع خود را تأمین کند راه‌هایی دیگری دارد و این‌طور نیست که ما دست‌بسته باشیم.   دری نجف‌آبادی با اشاره به دیدار اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی با برخی مراجع عظام در قم گفت: قانونی به نام قانون بانکداری اسلامی به تصویب رسیده که در آن بانک‌ها مجاز به وام سوری نیستند و وام باید واقعی باشد، انتظار داریم قانون بانکداری اسلامی اجرا شود، برخی بانک‌ها متأسفانه روی کاغذ مسئله را درست می‌کنند اما بازهم بهره روی بهره می‌گیرند.   نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بانک‌ها دلال نباشند نه برای زمین و نه برای ارز. بانک‌های خصوصی در سه سال گذشته از افزایش قیمت ارز ۱۰۳ هزار میلیارد سود بردند، با اینکه در دنیا به ازای هر صد هزار نفر یک شعبه بانک وجود دارد اما اینجا برای هر سه هزار نفر یک شعبه داریم، چه خبر است؟   وی اظهار داشت: امید داریم با توجه به دستورات اخیر رئیس‌جمهور به بانک‌ها نظام بانکی اصلاح شود چراکه نظام بانکی باید در راستای عدم خلق پول، عدم حاکمیت ربا و خدمت به مردم و کشور عمل کند.   امام‌جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) گرامیداشت روز مادر و روزن زن گفت: همواره باید قدرشناس حضرت فاطمه (س) و اهل‌بیت (ع) باشیم و قدردان این موهبت باشیم.   وی ادامه داد: روزگاری طاغوت چه ذلت‌هایی را بر کشور تحمیل می‌کرد اما خداوند به برکت اهل‌بیت و انقلاب اسلامی ما را از شر آن دیکتاتوری نجات داد اما متأسفانه برخی که شاید آن روزها را ندیده اند قدر نمی‌دانند.   دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق کشور در روزهای گذشته گفت: با خانواده‌های آسیب‌دیده اظهار همدردی می‌کنیم، متأسفانه یکی از مشکلات این است که هم‌ظرفیت سدها کم است و هم‌خانه‌های این مناطق و بیشتر مناطقِ حاشیه‌ای کشور از استحکام لازم برخوردار نیست.   دری نجف‌آبادی اظهار داشت: آبخیزداری و آبخوان‌ها ازجمله مسائل واجبی است که باید جدی گرفته شود، در قانون برنامه ششم هم یکی از مسائل مهم همین آبخیزداری بود که اگر این کار با جدید انجام شود هنگام بارندگی‌ها با سیل مواجه نخواهیم بود.   نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: یکی از دغدغه‌ها همواره این بوده که به مسئله حاشیه‌نشینی توجه شود، طبق آمارها دو هزار منطقه حاشیه‌نشینی در کشور داریم و باید ساماندهی و آمایش مناسبی برای حل این معضل انجام شود.   وی ادامه داد: حتی در همین استان مرکزی اگر خدای‌ناکرده سیل شدیدی به وقوع بپیوندند روستاهای ما قابل دفاع نیستند لذا همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا مشکلات برطرف شود. امام‌جمعه اراک خاطرنشان کرد: فائق آمدن بر مشکلات شدنی است اما باید همت کرد با این حال متأسفانه برخی به دنبال تجارت هستند درحالی‌که باید به مردم خدمت کرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه اراک دری نجف آبادی استان مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد

عبدالجبار تخاری سرکنسول طالبان در کراچی گفت املاک بانک ملی افغانستان غصب شده است.

وی افزود باوجود تلاش‌ها اما وزارت خارجه و پلیس پاکستان برای پس گرفتن این املاک همکاری نکرده‌اند.

تخاری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت با مقامات وزارت خارجه پاکستان درحال رایزنی است تا املاک مربوط به بانک ملی افغانستان را پس بگیرد.

سرکنسول طالبان در کراچی دو هفته پیش نیز در دیدار با واجد علی رئیس گمرکات این شهر پاکستان خواستار آزادی تجهیزات یک موسسه مین روبی شده بود که در یک سال گذشته توقیف شده بود.

این در حالی است که بیشتر مؤسسات مین‌روبی در افغانستان با مشکل کمبود تجهیزات مواجه هستند و آلودگی اراضی افغانستان با مین و مواد منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ‌ها، مشکلات جدی را متوجه جان و مال مردم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است