Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: خطر آتش سوزی بیخ گوش ۸۵۰۰ واحد صنفی در بازار بزرگ اصفهان است و در این زمینه اصناف همکاری لازم را ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ابراهیم مطلبی در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه آتش سوزی در بازار اصفهان اظهار داشت: یکی از چالش‌های اساسی در اصفهان بحث ایمنی بازار بزرگ اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین نقش را در این ارتباط اتاق اصناف اصفهان دارد و چندین سال است که اتاق اصناف برای ایمنی اصناف همکاری نداشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اخیراً رایزنی‌هایی را با اتاق اصناف داشته‌ایم و به نقاط مشترکی رسیده‌ایم، گفت: بازدیدهای مشترکی نیز با همکاری اتاق اصناف از واحدهای صنفی بازار بزرگ اصفهان داشته‌ایم و موارد غیرایمن را به مالکان واحدهای صنفی اعلام کرده‌ایم.

وی به وجود 8500 واحد صنفی در بازار بزرگ اصفهان اشاره کرد و افزود: آن چیزی که مورد نیاز بوده این است که قانونی مدون و الزام آور برای ایمنی واحدهای صنفی داشته باشیم که به واسطه آن در واحدهای صنفی و به ویژه اصناف اصفهان به خود ایمنی بازار برسیم.

مطلبی اضافه کرد: چنانچه در یکی از حریق‌ها بازار تعطیل باشد شاهد حادثه‌ای فاجعه‌بارتر از بازار تبریز در اصفهان خواهیم بود.

عزم ما ایمنی بازار بزرگ اصفهان است

وی با بیان اینکه تاکنون تذکرات زیادی را به میراث فرهنگی، اداره برق و اتاق اصناف برای ایمنی بازار داشته‌ایم، تصریح کرد: شبکه تار عنکبوتی برق‌کشی در بازار اصفهان بسیار خطرناک است اما هیچ نهادی تاکنون توجه ویژه به این امر نداشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه عزم ما ایمن سازی بازار است، افزود: برای این امر جلسه‌ای را روز گذشته با اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس داشتیم تا شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی پهنه بندی خطر و ارزیابی ریسک در بناهای تاریخی اصفهان توسط آتش نشانی و با همکاری دانشگاه اصفهان انجام شده و کتاب آن نیز به چاپ رسیده، ادامه داد: ارزیابی ریسک خطر در بازار نیز آغاز شده است و تا یک ماه آینده نقشه پهنه بندی خطر در بازار اصفهان نیز آماده خواهد شد.

مطلبی تصریح کرد: در بازار بزرگ اصفهان کاربری‌های خطرناکی از جمله کارگاه‌های طلاسازی فعالیت دارند که  در این کارگاه‌ها از کپسول‌های 11 کیلوگرمی گاز مایع و کپسول‌های هوا استفاده می‌شود که بسیار خطر آفرین است و نمونه این حادثه را یک ماه گذشته در بازار اصفهان داشتیم که با حضور به موقع آتش نشانان علی رغم دسترسی بسیار سخت و تصرف‌های کسبه، اطفا شد.

استاندار قزوین: آتش‌سوزی شهرک‌ چرم‌سازی بویین‌زهرا 1800 میلیارد تومان خسارت وارد کردمهار آتش‌سوزی در شهرک صنعتی "اشتهارد"/ حادثه تلفات جانی نداشتپیکر 2 تن از کشته‌شدگان آتش‌سوزی شهرک چرم‌سازی بویین‌زهرا پیدا شد

تذکر برای ایمن‌سازی پاساژهای خیابان چهارباغ عباسی

وی با بیان اینکه پاساژهای چهارباغ نیز تحت بررسی ایمنی قرار گرفته و موارد ایمنی را به هیئت امنا تذکر داده‌اند، افزود: ما تذکرات را می‌دهیم اما هنوز رفع آنها برای کسبه الزام آور نیست و برای این امر باید قانون محکمی در بحث ایمنی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه موارد و خطرها را شناسایی کرده‌ایم و اولویت پرخطر، میان خطر و کم خطر را احصا کرده و به صورت جدی ورود کرده‌ایم تا بتوانیم تاب آوری شهر را افزایش دهیم.

وی در خصوص بیمه بودن اصناف در برابر آتش سوزی نیز گفت: در این زمینه متأسفانه بسیاری از واحدهای صنفی بیمه آتش سوزی را ندارند و این برای مالکان ضرر زیادی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/166/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بازار بزرگ اصفهان بازار بزرگ اصفهان بازار اصفهان واحدهای صنفی ایمنی بازار اتاق اصناف آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرضیه یونسی افزود: تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۵۰ فقره و تعداد آرای صادره در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۰ فقره ثبت شده است.

او تصریح کرد: عدم درج قیمت با سه هزار و ۲۸۲ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۳۷۹، تقلب و کم فروشی با هزار و ۸۷۵ فقره پرونده و عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۴۳۹ در صدر تخلفات قرار دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: عدم صدور و ارائه فاکتور با هزار و ۳۲۹ فقره، عدم رعایت بهداشت با هزار و ۱۸۸ فقره و قاچاق کالا و ارز با هزار و ۵۳ فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

مرضیه یونسی افزود: فعالیت قرارگاه نظارتی تعزیرات حکومتی استان همدان ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا تاریخ ۲۱ فروردین با قوت و منطبق بر مطالبه گری و حضور میدانی موثر در بازار ادامه دارد.

او تصریح کرد: از ابتدای طرح گشت بازرسی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۸ فروردین امسال با تشکیل ۲۲۵ تیم بازرسی مشترک، از هزار و ۹۴۹ واحد صنفی بازدید و ۵۳۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در این مدت واحد‌های صنفی متخلف ۷۴۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • دستگیری عامل توزیع غیرمجاز دارو در اصفهان
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در اصفهان
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار