Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:11:24 GMT

دسترسی کودکان به محتوای نامناسب با نصب فیلترشکن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۵۶۱۱

دسترسی کودکان به محتوای نامناسب با نصب فیلترشکن

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فضای مجازی، فضایی استاندارد برای کودکان نیست و نصب فیلترشکن‌ برای فرزندان سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب باز کرده و باعث بروز آسیب‌های روحی و روانی مختلفی می‌شود.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دومین پویش مردمی کودکان سایبری، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری، آگاه‌سازی والدین در خصوص استفاده از ابزارهای کنترلی جهت نظارت دقیق‌تر بر زمان استفاده و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قسمتی از وقت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود و خانواده‌ها باید نظارتی دقیق بر فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی داشته و در خصوص آسیب‌های فضای مجازی با آنها گفت‌وگو کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: فضای مجازی، فضایی استاندارد برای کودکان نیست و نبود نظارت والدین بر استفاده فرزند از این فضا و کنترل نکردن مدت زمان استفاده وی، می‌تواند فرزند را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف ناشی از فضای مجازی قرار دهد.

وی با اشاره به در معرض آسیب‌های روحی روانی قرار گرفتن فرزندان با نصب فیلترشکن‌ها، تصریح کرد: والدین از نصب و استفاده فیلترشکن توسط کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند زیرا نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب باز کرده و باعث بروز آسیب‌های روحی و روانی مختلفی می‌شود.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: نصب نرم‌افزار فیلترینگ خانگی بر روی سیستم مورد استفاده فرزندان می‌تواند به خانواده اجازه دهد به اشکال مختلفی مانند محدودسازی دسترسی، گزارش به والدین و نظارت بر مصرف اینترنت فرزندان را انجام دهند. برخی از این نرم افزارها مخصوص گوشی‌های هوشمند، تبلت و برخی نیز مخصوص رایانه‌ها طراحی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 550185

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضای مجازی کاربران فضای مجازی امنیت فضای مجازی آسیب های فضای مجازی فیلترشکن استفاده دانش آموزان از فضای مجازی اعتیاد به فضای مجازی اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان پليس فتا رئیس پلیس فتای اصفهان هشدار پلیس فتا رئیس پلیس فتا استان اصفهان رئیس پلیس فتای استان اصفهان سرهنگ مرتضوی نصب فیلترشکن پویش مردمی کودکان سایبری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کودکان و نوجوانان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

سارقان اینترنتی راه‌های مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه اشخاص امتحان می‌کنند تا با هک کردن گوشی، به اطلاعات حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری آنها در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

دغدغه بسیاری از افراد این است که آیا گوشی آنها مورد حمله هکر قرار گرفته است یا نه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) چند راهکار را پیشنهاد کرده است تا از امن بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

نشانی‌های هک شدن گوشی تلفن همراه:

۱-ضعف ناگهانی عملکرد

۲-مصرف غیرعادی باطری

۳-داغ شدن گوشی در مدت زمان کوتاه

۴-پاپ‌آپ‌های زیاد و غیرقابل بستن

۵-ظاهرشدن اپلیکیشن‌های ناآشنا برروی گوشی

۶-مبلغ قبض تلفن بالا و غیرعادی (احتمال سوءاستفاده از سیم کارت شما برای برقراری تماس یا پیام‌های مخرب)

اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان در خطر هک شدن قرار دارد چه کار‌هایی باید انجام داد؟

۱-عوض کردن پسورد تمام اکانت‌ها از طریق دستگاه دیگر

۲-نصب آنتی ویروس

۳-بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن تمام اطلاعات

در آخر چند راه‌کار برای پیشگیری از هک شدن گوشی که باید انجام دهیم:

۱- عدم استفاده از vpn‌های نامطمن

۲- استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد

۳- عدم استفاده از پایگاه‌های شارژ موبایل در مکان‌های عمومی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان