Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران سردار سید کمال هادیانفر ، درباره تأخیر در چاپ کارت خودروها اظهارکرد:‌ کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است، یک مقدار عقب افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و چیپ‌ها ترخیض شد و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت تامین می‌شود.

 

 بارکد سه بعدی جایگزی چاپ خودرو می شود


وی ادامه داد:‌ البته ما در برنامه‌ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خواندن این بارکدها نیز دست افزارهای پلیس را به روز کردیم و مأموران پلیس با اسکن این کد می‌توانند تمام اطلاعات اعم از وی‌آی‌ان، شماره شاسی، موتور و ... را استخراج کنند. 

رییس پلیس راهور کشور درباره اینکه آیا این بارکد منجر به سوءاستفاده افراد غیر از اطلاعات مندرج بر روی کارت نخواهد شد، گفت:‌این بارکد تنها با دست افزار پلیس قابل خواندن است و اگر با بارکد خوان‌های دیگر اسکن شود، تنها یک کد نمایش داده می‌شود، از این رو مشکلی از این بابت وجود ندارد.

هادیانفر درباره اینکه با توجه به جایگزینی بارکد به جای چیپ چرا کارت‌ یکسری از خودروها هنوز صادر نشده است، گفت: کارت‌هایی که صادر نشده مربوط به خودروهایی است که کارتشان با فرآیند قبلی شخصی سازی شده و تنها چیپ در آن قرار نگرفته بود که با تامین این چیپ‌ها، کارت‌ها در حال صادر شدن است و روزانه ۱۰۰ هزار کارت صادر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ کارت‌های جدید هم که بعد از این در نقل و انتقال و برای نو شماره‌ها صادر می‌شود، ان‌شاالله با بارکد خواهد بود که این موضوع وابستگی ما را نیز رفع خواهد کرد.



رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اینکه آیا تغییری در شکل این کارت‌های جدید نیز ایجاد می‌شود یا خیر به  گفت:‌ شکل این کارت‌ها هیچ تغییری نکرده و همان طوری است که قبلا بود، تغییرات دیگری در این کارت‌ها ایجاد نشده و هولگرام و ... هم مانند قبل است، فقط به جای چیپ بارکد دارد.

هادیانفر درباره افرادی که کارت خودرویشان دچار آسیب شده نیز اظهارکرد:‌ این افراد می‌توانند برای تعویض کارت خود مراجعه کرده و کارت جدید را دریافت کنند. البته توصیه می‌کنم که چند روز صبر کنند تا تمامی کارت‌های معوق صادر شود و بار موجود به حالت عادی بازگردد.

به گزارش صدای ایران ، اوایل دی ماه امسال بود افرادی که موفق به دریافت کارت خودروی خود نشده و دلیل این موضوع نیز بروز مشکلاتی در تامین مواد مورد نیاز برای چاپ کارت این خودروها اعلام شده است که رییس پلیس راهور توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کارت خودرو پلیس راهور کارت خودرو کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن فرسودگی خودروها اعلام شد + جدول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تصویب‌نامه هیت وزیران در موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزات امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

در ماده ۲، این آیین‌نامه، سن فرسودگی انواع خودرو به تفکیک خودروهای سواری شخصی، خودروهای عمومی مسافری و خودروهای سنگین باری و حتی موتورسیکلت مشخص شده است که براساس آن سن فرسودگی انواع خودروها ۱۰ تا نهایت ۲۵ سال در نظر گرفته شده است؛ موتورسیکلت‌ها نیز بسته به بنزینی کابراتوری، بنزینی انژکتوری و برقی بین شش تا نهایت ۱۵ سال فرسوده خواهند بود.

بر اساس آنچه که به تصویب هیات وزیران رسیده و در آیین‌نامه مذکور آمده است، "سن فرسودگی انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها" به شرح جدول زیر است:

در تبصره۱، ماده ۲ این آیین‌نامه در رابطه با خودروهای وارداتی، تاکید شده است که سن خودروهای وارداتی در صورت داشتن سابقه شماره‌گذاری، براساس کارت شناسایی وسیله نقلیه و در غیراینصورت، براساس شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) سازنده، محاسبه می‌شود.

براساس تبصره ۲، اسقاط خودروهای حادثه‌دیده به هر علت از جمله آتش‌سوزی، تصادف سنگین و... که به سن فرسودگی رسیده باشند، براساس گزارش مراجع ذی‌صلاح و تأییدیه فراجا و پس از ثبت در سامانه بلامانع است.

طبق تبصره۳، ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو، در مورد خودروهای بالای ۱۰ سال که مطابق جدول موضوع این ماده، به سن فرسودگی نرسیده‌اند، در صورتیکه از نظر ایمنی یا آلایندگی طی دو بار متوالی قادر به اخذ گواهی معاینه فنی نشوند، مالک وسیله نقلیه می‌تواند نسبت به اسقاط وسیله نقلیه خود اقدام کند؛ این گروه از خودروها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار نخواهند گرفت.

در تبصره ۴، این ماده از آیین‌نامه مذکور تاکید شده است که سن فرسودگی اتوبوس‌های درون شهری مشروط به بازآمد (اورهال) و أخذ تأییدیه‌های مربوط به ایمنی و زیست محیطی از سازمان‌های ذی‌ربط تا پنج سال قابل افزایش خواهد بود.

کد خبر 840842 برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد
  • افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • کاسبی پر درآمدی به نام فروش کارت ملی!
  • ۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی در سال ۱۴۰۳ هستند؟
  • سن فرسودگی خودروها اعلام شد + جدول
  • سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟