Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم دولت برای حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی گفت:‌ قوای مقننه و مجریه بنا دارند با همراهی یکدیگر به تفاهم مشترکی در مورد چگونگی حذف و یا اصلاح این ارز باشند. این در حالی است که بر اساس فروش نفت و سایر درآمدها 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلار ارز در سال آینده برای کشور باقی می‌ماند که نزدیک 460 تا 500 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ یکی از مباحث  جدی مجلس و دولت در اینباره آن است که وصول این موضوع بسیار سخت است اما چاره‌ای جزء اصلاح ارز 4200 تومانی نداریم چرا که اتفاقات بسیار ناگواری در این حوزه رخ داده است.

نجم‌آبادی گفت:‌بر اساس برآوردها سه میلیون تن گندم وارداتی با ارز 4200 تومانی در مسیر توزیع در کشور در مسیر انحرافی خرج می‌شود که نشان می‌دهد مدل تخصیص یارانه به گندم در این بخش نیازمند اصلاح است و به نظر می‌رسد که اجرای قانون حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی حتی آثار و تبعاتی را در برخی کشورهای همسایه داشته و تورم را در آنجا افزایش می‌دهد چرا که خیلی از اجناس و کالاهای یارانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها وجود دارد و خرید و فروش می‌شود.

وی تأکید کرد:‌مجلس به شدت مصر است با حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی به هیچ وجه نباید به مردم کشورمان آسیبی وارد شود و به همین دلیل بنا داریم 25 قلم کالای اساسی را مشخص کرده و با قیمت فعلی به افراد فروخته شوند تا با استفاده از ظرفیت بن‌های الکترونیکی و یا کوپن‌ها اگر قیمت‌ها با حذف و یا اصلاح ارز 4200 تومانی گران‌تر شد تخفیفات لازم در آن کارت‌های الکترونیکی اعمال شود و افراد بتوانند با آن خرید کرده و اجناس را با همان قیمت قبلی تهیه کنند البته این موضوع روشی است که کمیسیون تلفیق دارد.

وی اضافه کرد: برای مثال اگر قیمت مرغ کیلویی 30 هزار تومان است و بعد از حذف یا اصلاح ارز 4200 تومانی به کیلویی 60 هزار تومان برسد دولت کارت‌های الکترونیکی که به مردم می‌دهد دارای سهمیه خاص مرغ است و عملاً مردم مرغ را با تخفیف خاصی خریداری کرده و اگر هم قیمت‌ها نوسانی داشته باشند باز هم این تخفیف‌ها دارای نوسان خواهند بود البته این موضوع درباره سایر کالاهای اساسی یارانه‌ای هم چنین وضعیت را دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مجلس آمادگی لازم را برای این موضوع دارند خاطرنشان کرد: به زودی از سامانه زیرساختی مخصوص این موضوع هم رونمایی خواهد شد./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کارت های الکترونیکی یارانه جدید حذف و یا اصلاح ارز ارز 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهرداد میرزائیان گفت: در یک ماه گذشته ۹۲۹ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شهرکرد جابه جا شدند که از این تعداد بیش از ۶۹۴ هزار از ناوگان بخش خصوصی استفاده کردند.
وی ادامه داد: در یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.
میرزائیان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر ۳ هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود
  • واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار ۱۰۰ هزار تومانی