Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به صورت برخط به ریاست جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه برگزار شد.

در این نشست معاونین اجتماعی و پیشگیری ۳۱ استان کشور حضور داشته و استان‌های مرکزی، زنجان، خراسان جنوبی، قزوین و چهارمحال بختیاری به عنوان سرگروه گزارش عملکرد و پیشنهادات خود و زیرگروه‌ها را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در ابتدای سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان آسیب‌های اجتماعی را  مهمترین مسئله و بزرگترین خطر در کشور می‌دانند. به گفته ایشان مسئله آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باید به نحوی باشد که مسئولین احساس کنند آن مسئله برای خود و خانواده خودشان اتفاق افتاده است و با جدیت به حل آن بپردازند.

جهانگیر افزود: پرداختن به مسئله آسیب‌های اجتماعی و جرائم به عنوان یک وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی ما است که باید به آن احساس تعهد کنیم تا کار فقط جنبه تشریفاتی پیدا نکرده و به صورت عملیاتی انجام شود.

وی ادامه داد: زمانی کار ما از حالت تشریفاتی خارج می‌شود که خروجی کارمان را ببینیم و این امر مستلزم پرداختن به دو موضوع برنامه‌ریزی و  اولویت‌بندی است. یعنی  پس از شناسایی آسیب‌ها و برنامه‌ریزی آن‌ها را اولویت بندی کنیم.

جهانگیر بیان کرد:  این مسئله را باید بدانیم هم قوه قضائیه و هم سایر بخش‌ها در کشور وظیفه پیشگیری دارند. باید از دستگاه‌هایی که بودجه پیشگیری می‌گیرند مطالبه‌گر بود که خروجی کارشان چیست.

وی ادامه داد: ما به عنوان معاونت اجتماعی و پیشگیری این حق را داریم که بدانیم سایر دستگاه‌ها در امر پیشگیری چه اقداماتی انجام می‌دهند تا از آن الگو بگیریم و یا مانع از موازی‌کاری آن مسئله در سایر دستگاه‌ها شویم.

جهانگیر ضمن تاکید بر اهمیت همکاری سایر دستگاه‌ها با این معاونت عنوان کرد: وظیفه معاونت اجتماعی این است آمار و اطلاعات آسیب‌ها را احصاء و برای همراه کردن سایر دستگاه‌ها در اختیارشان قرار دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در تمام عرصه‌ها حضور دارند و باید با تبادل اطلاعات از ظرفیت این سه مجموعه استفاده کرد تا کارهای بزرگ در زمینه پیشگیری انجام شود.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که در زمینه پیشگیری می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد زیرا از دوران دبستان حوزه تربیت و پرورش دانش‌آموزان را  بر عهده دارد.

جهانگیر اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت‌ها که درون قوه قرار دارد زندان‌ها است باید افرادی از معاونت پیشگیری به زندان‌ها بروند و پرونده مجرمان را مطالعه و آن‌ها را با کمک روانشناسان تحلیل کنند. زیرا از نتایج به دست آمده می‌توان برای راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

وی در پایان گفت: بنا بر تاکید رییس قوه قضائیه یکی از وظایف مسئولین این است که آسیب‌های اجتماعی را از نزدیک ببینند و در جریان این آسیب‌ها قرار گیرند؛ زیرا لمس موضوع با چیزی که از دور دیده می‌شود متفاوت است و می‌تواند در برنامه‎ریزی برای حل آن کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه قوه قضائیه پیشگیری از جرم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آسیب های اجتماعی سایر دستگاه ها قوه قضائیه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی