Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خطر بستری ناشی از سویه امیکرون برای افرادی که ۲ دز و ۳ دز واکسن کرونا تزریق کردند به ترتیب۶۵ درصد و ۸۱ درصد کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: گام ششم طرح بسیج ملی سپهبد حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر سه شعار "مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین” و در ۴ حیطه آموزش و اطلاع‌رسانی، مراقبتی، نظارت و حمایتی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش آژانس سلامت انگلستان، خطر بستری افراد مبتلا به امیکرون ۵۰ درصد کمتر از سویه دلتاست تصریح کرد: همچنین خطر بستری ناشی از سویه امیکرون برای افرادی که ۲ دز و ۳ دز واکسن کرونا تزریق کردند به ترتیب۶۵ درصد و ۸۱ درصد کمتر است.   جزایری بیان داشت :  میزان نمونه گیری های کرونا از کل جمعیت استان، ۳۵.۷ است که در چهارمحال و بختیاری گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ( گروه هدف بسیار مهم امیکرون) ۹۲ درصد واکسینه شده اند.   وی عنوان کرد: واکسیناسیون در مادران باردار ۶۱ درصد، فرهنگیان ۹۶.۴ درصد و در مجموع گروه سنی ۱۲ سال به بالا در استان ۷۸ و نیم درصد می باشد.   جزایری با بیان اینکه میزان دریافت واکسن از سوی مردم چهارمحال وبختیاری ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است خاطر نشان کرد:  دوز سوم واکسن کرونا نیز به ۱۸ درصد جمعیت هدف استان چهارمحال و بختیاری با ۱۵۰ هزار دوز، تزریق شده است.   جزایری با تاکید بر اینکه تا دو هفته آینده ۶۰ تا ۷۰درصد بیماران مبتلا به سویه غالب امیکرون باشندگفت: سویه امیکرون تنها ۵ روز بیشترین دوره انتقال بیماری را دارد و فرد مبتلا در ۷۲ ساعت اولیه بیشترین ناقل بیماری است.   جزایری تشریح کرد: با پیگیری ،تامین و ورود و توزیع ۶۳ هزار دوز واکسن کرونا در استان،هم اکنون در خصوص واکسن کمبودی وجود ندارد.   وی یادآور شد:  بیماری حاد تنفسی آنفولانزا در استان بروز پیدا کرده و تاکنون ۱۸۷ مورد شناسایی و نمونه گیری شده که از این تعداد ۳۱ نفر مثبت قطعی اعلام شده است.   جزایری با اذعان بر اینکه  بحول وقوه الهی این ازمایشات برای اولین بار در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان انجام وقبل از ان نمونه ها به تهران ارسال میشد گفت: ۳۰ نفر از بیماران نوع A و یک نفر به نوع B آنفولانزا مبتلا شدند که ۲۸ نفر بستر و ۳ نفر هم در بخش سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.   وی با بیان اینکه هم اکنون آنفولانزا بیشتر قشر دانش آموزان وکروه سنی ۷تا ۱۲ سال را هدف قرار داده است عنوان کرد: در حال حاضر تجمع بالای ۲۰ نفر خطرناک است، باید با استفاده از دو عدد ماسک، دو متر فاصله گزاری و فضای فیزیکی و حداقل تزریق دو نوبت واکسن کرونا از ابتلا به امیکرون جلوگیری کرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسن کرونا خطر بستری درصد کمتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا