Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کمیته مرکزی پزشکان سودان از افزایش تعداد کشته‌های اعتراضات این کشور خبر داد، هیات سازمان ملل اعلام کرد طی روزهای آتی دیدارهایی با طرف‌های سودانی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کشته‌های اعتراضات این کشور از ۲۵ اکتبر گذشته به ۷۳ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها سودانی روز جمعه به دعوت برخی گروه‌های سیاسی و فعالان، به خیابان‌های خارطوم، پایتخت این کشور و سایر شهرها آمده و بازگشت کامل حاکمیت غیرنظامی را خواستار شدند.

همزمان ایمن سید سلیم، وزیر ورزش و جوانان سودان نیز همزمان با این تظاهرات استعفای خود را از کابینه موقت اعلام کرده و انتصاب خود در این سمت را به دلیل اینکه از طرفی به غیر از کابینه بوده، غیرقانونی دانست.

سلیم اظهار کرد: به تازگی نخست وزیر تماس تلفنی با من داشت و از من خواست بر ادامه فعالیتم تاکید کنم اما متوجه شدم که حکم انتصاب من در وزارت ورزش و جوانان از سمتی به غیر از کابینه صادر شده و این بر خلاف قانون اساسی است و به همین دلیل استعفای خودم از این سمت را اعلام می‌کنم.

آشفتگی سیاسی، تظاهرات و نافرمانی مدنی در سودان در شرایطی ادامه دارند که فراخوان‌هایی برای استمرار نافرمانی مدنی منتشر می‌شوند.

پیش از این گروه‌های آزادی و تغییر و اتحادیه مشاغل سودان و نیز تشکل‌ها برای تظاهرات پس از نماز روز جمعه فراخوان داده بودند.

هیات سازمان ملل برای حمایت از گذار سیاسی در سودان (یونیتامس) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی روزهای آتی به رایزنی‌های خود با طرف‌های سودانی ادامه خواهد داد و دیدارها شامل طرف‌های مختلفی از جمله ارتش، نیروهای امنیتی، احزاب، جنبش‌های مسلح و خانواده‌های کشته‌های اعتراضات خواهند بود.

طبق بیانیه، این هیات با نمایندگانی از اتحادیه‌های شغلی و جنبش‌های مسلحی که اکتبر ۲۰۲۰ توافقنامه صلح جوبا را امضا کردند، دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، میرحسینی با اشاره به اینکه بارش‌ها طی امروزو فردا در استان یزد ادامه خواهد داشت، افزود: البته شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه کمتر خواهد بود.
وی ادامه داد: مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.
رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان یزد، گفت: برای امروز کاهش دما و مه رقیق نیز در جاده‌ها پیش بینی می‌شود. 
میرحسینی افزود: از ساعت ۶:۳۰ دیروز تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • تداوم بارش‌ها تا فردا
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی