Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی پور، امروز در نشستی خبری، ضمن بیان اینکه اولین فرمان ١٠ ماده‌ای حضرت امام(ره) اقدامات فرهنگی بود و با تاکید بر اینکه بحث فرهنگی اولین اولویت بنیاد شهید است، افزود: ٥١ درصد از اعتبارات مجموعه‌های بنیاد شهید و ٢٠ درصد از اعتبارات سازمان‌ها و دستگاههای اجرایی طبق قانون باید به این مهم اختصاص یابد اما در عمل محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی یک رویداد فاخر فرهنگی، ارزشی و بین‌المللی است. نزدیک به دو هزار اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که ٢٠٠ اثر آن مربوط به شعرای عرب، انگلیسی و ...است.

محمدی پور نقش زن را در طول تاریخ بی بدیل و بی نظیر خواند و گفت: اما در بعضی کشورها متاسفانه این موجود مبارک و عصاره خلقت به غفلت و فراموشی و در بعضی جاها با کم مهری بعضی حاکمان قرار گرفت اما با ظهور اسلام جایگاه و منزلت زن در بطن و متن جامعه و مقدرات اساسی جامعه قرار گرفت.

سید علی محمدی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه بیان کرد: از شهریور ماه ٩٩ برگزاری این کنگره در دستور کار قرار گرفت و امروز به ایستگاه پایانی آن نزدیک شده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مجموعه بنیاد شهید وامور ایثارگران در حوزه فرهنگ مرضوع انتقال پیام فرهنگ و فرهنگی است و به همین دلیل به عنوان یک نهاد فرهنگی بخش قابل توجهی از وظایف خود را به این موضوع اختصاص دادیم.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ شعر است و به همین دلیل این کنگره به عنوان یکی از ابزارها برای انتقال پیام در سطح بین‌المللی در دستور برگزاری قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس اضافه کرد: به عنوان یک نهاد فرهنگی باید از همه ابزارهای فرهنگی برای انتقال پیام استفاه کنیم که خوشبختانه به نتایج خوبی هم در این کنگره دست پیدا کرده‌ایم.

محمدی همچنین موضوعاتی چون؛ ایثار- شهیدان و ایثارگران،  ایثار- همسران معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز، ایثار - امید به آینده، ایثار - کودک و نوجوان، ایثار - ارزش ‏های اخلاقی و انسانی، ایثار- عفاف، حجاب و نماز، ایثار – شهدا و خانواده معظم شاهد و ایثارگر مدافع حرم و قهرمانان محور مقاومت، ایثار- شهید حاج قاسم سلیمانی، ایثار – مفاهیم عاشورا و ایثار- افزایش امنیت ملی را از محورهای کنگره اعلام کرد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی نیز بیان کرد:  این کنگره تلفیقی از دو کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی است که برای اولین بار با فراخوان بین المللی در سال گذشته منتشر شد.

محمد مرادی ادامه داد: در این کنگره ٦٠٠ شاعر در دو بخش فارسی(عربی و انگلیسی) شرکت کردند و ١٩٥٠ قطعه شعر به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: بیش از ١٧٠٠ شعر مربوط به بخش فارسی بود که در این بخش از کشور افغانستان نیز آثاری دریافت شد.در این کنگره ٦٠ نفر از شرکت کنندگان از خانواده ایثارگران بودند که از آن بین ٢ نفر از خانواده شهدا حائز رتبه برتر شدند.

وی ادامه داد: ۲۸ استان در کنگره شعر ایثار مشارکت داشتند که بیشترین نفرات از استان‌های فارس و خراسان رضوی و تهران بودند.در بخش فارسی هم ٨٠٠ قطعه شعر در قالب سنتی، ٣٥٠ قطعه شعر در قالب نو و نیمایی و سپید، ١٥٠ قطعه شعر در بخش کودک و ١٥٠(ترانه، شعر محاوره‌ای و سرود) به دبیرخاهه این کنگره ارسال شد.

به گفته مرادی، پالایش مقدماتی آثار دریافتی از ٢٠ آذر آغاز شد و داوری نهایی نیز از ٢١ دی ماه آغاز و ٢٩ دی به اتمام رسید که در مجموع ١٦ نفر از شرکت کنندگان حائز رتبه و ١٣ نفر قابل تقدیر شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و دبیر علمی کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی یادآور شد: در بخش عربی ٣ برگزیده و یک شایسته تقدیر و در بخش انگلیسی نیز 2 شایسته تقدیر، از سوی هیئت داوران مشخص شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره شعر کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی شعر ایثار و زنان عاشورایی بنیاد شهید بین المللی قرار گرفت قطعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری دو رویداد مهم صنعت کشاورزی خبر داد و گفت: بیستمین نمایشگاه بین المللی نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و همچنین بیستمین نمایشگاه ادوات و ماشین آلات، قطعات و مکانیزاسیون کشاورزی اردیبهشت سال‌جاری در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مجتبی دهقان‌پور اظهار کرد: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی در فضایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع از تاریخ چهارم لغایت هفتم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون نیز از هجدهم لغایت بیستم اردیبهشت میزبان علاقمندان حوزه کشاورزی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این دو رویداد مهم صنعت کشاورزی با حضور شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی برپا می‌شود، تصریح کرد: تولیدکنندگانی از استان‌های فارس، خراسان رضوی، تهران، خوزستان، همدان، مرکزی، البرز، مازندران، رشت، کرمان، یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی در این دو نمایشگاه حضور دارند.

دهقان‌پور خاطر نشان کرد: در مجموع ۲۵۰ شرکت توانمند داخلی و خارجی با نمایندگانی از برندهای خارجی شامل کشورهای چین، کره، ژاپن، روسیه، هند، اسپانیا، آلمان، ترکیه و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کارشناسان و مسئولان این سازمان در غرفه سازمان جهاد کشاورزی فارس در سالن حافظ آماده پاسخگویی به مراجعان هستند، ادامه داد: از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی مورد نیاز حوزه کشاورزی توسط این سازمان و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس و دستگاه‌های متولی است و از ساعت ۱۵ لغایت ۲۱ میزبان علاقمندان حوزه کشاورزی خواهند بود.

کد خبر 744490

دیگر خبرها

  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • برگزاری اجلاسیه ۲۵۰ شهید شمال غرب شیراز
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز
  • برگزاری شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران شهید در استان البرز
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»