Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:39:21 GMT

تیراندازی های غیرمجاز امان مردم ایذه را بریده است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۶۶۹۵

تیراندازی های غیرمجاز امان مردم ایذه را بریده است

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - فرشاد بندانی ترشکی: در روزهای اخیر شهرستان ایذه موضوع داغ رسانه‌ها شده و این را مدیون تیراندازی به پزشک تا کشته شدن شهردار است؛ اینها گوشه‌ای از تیراندازی‌های درون این شهرستان است که تیترهای اول رسانه‌ای شده‌اند.

چند ماه پیش بود که «ستایش کورکور» دختر بچه ۱۲ ساله که روبه‌روی منزل خود در حال بازی بود، قربانی تیراندازی اراذل اوباشی شد که در حال درگیری در خیابان حر این شهرستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایذه روزانه شاهد تیراندازی‌های متعدد هستند و اگر روزی صدای تیر به گوش آنان نرسد خیال می‌کنند که شاید این افراد اسلحه به دست را در بند کرده‌اند اما این مسئله به یک آرزوی محال تبدیل شده است.

همچنین عادی انگاری رسم غلط استفاده از سلاح گرم در مراسم عروسی و عزا به یک معضل جدی در ایذه تبدیل شده و بعضاً اتفاقات تلخ و حوادث خون‌باری را به دنبال داشته است.

عده‌ای «بیکاری جوانان» را منشأ اصلی ناامنی‌ها در ایذه قلمداد می‌کنند و عده‌ای نیز مشکل فرهنگ و عده‌ای نیز کم کاری مسئولان را به عنوان عوامل تأثیر گذار در بروز ناامنی در ایذه می‌دانند.

لزوم ورود مسئولان کشور

یکی از شهروندان ایذه‌ای در به خبرنگار مهر می‌گوید: مسئله ناامنی در شهرستان به یک معضل جدی تبدیل شده و ما حتی برای خرید روزانه خود با هزار ترس و لرز از خانه خارج می‌شویم.

وی ادامه داد: مسئولان قضائی در شهرستان با شناسایی افرادی که دارای سلاح هستند می‌توانند در راستای کم شدن تیراندازی در این شهرستان کمک شایانی داشته باشند.

این شهروند ایذه‌ای با بیان اینکه گاهی نام ایذه تیتر یک رسانه‌ها می‌شود، افزود: می‌طلبد مسئولان کشوری به این موضوع ورود کنند و با صدور دستور جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در راستای این موضوع گامی مثبت بردارند.

وی از مراجع قضائی درخواست دارد تا با مسببان اصلی این ناامنی به جد برخورد و آنها را به اشد مجازات محکوم کنند تا شهرستان ایذه دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشد.

مقابله با تیراندازی نمی‌شود

حجت الاسلام سید میثم موسوی امام جمعه ایذه با بیان اینکه ناامنی و تیراندازی‌های اخیر در شهرستان باعث کشته شدن شهردار دهدز شده است، گفت: این فاجعه و ناامنی را به مسئولان امنیتی استان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه فاجعه‌ای در حال تحقق است و این سکوت در برابر این امور جای نگرانی دارد، بیان کرد: مردم سخت نگران هستند و این نگرانی باید برطرف شود چون در چند ماه گذشته تیراندازی‌های مکرری در ایذه گزارش شده اما با این تیراندازی‌ها مقابله نشده و بارها از طریق این تریبون اعلام شده ولی این مسئله برطرف نشده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: باید درد و دل مردم برطرف شود چون با وجود این شرایط مردم نگران هستند که در بازار تردد کنند و نگرانی مردم به حق است.

امام جمعه ایذه با اشاره به اینکه این وضعیت قابل تحمل نیست، تاکید کرد: اگر این تیراندازی‌ها تکرار شود باید با مقصران برخورد بشود.

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر توانایی امنیت ایذه را دارید از همین امروز شروع کنید و اگر توانایی تأمین امنیت را ندارید، اعلام بکنید و بگویید ما توان نداریم.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه چرا باید این قضیه ادامه دار باشد، یادآور شد: پزشک ما در محل طبابت خود ترور شد مسئولان ذیربط با این مسئله برخورد جدی داشته باشند و اگر نمی‌توانند کنار بروند؛ اگر تیراندازی در ایذه ادامه دار باشد باید نسبت به این مسئله باید اقدام فوری شود چون این وضعیت قابل تحمل نیست.

اجرای طرح برخورد با مخلان امنیت

شهرستان ایذه پس از تودیع سرهنگ سفیدپوست از داشتن فرمانده انتظامی محروم بود و پس از چند ماه بلاتکلیفی سرهنگ شهبازی که پیش از این فرمانده انتظامی رامشیر بود به عنوان فرمانده انتظامی ایذه معارفه شد.

فرمانده انتظامی ایذه در خصوص تیراندازی غیرمجاز در ایذه اظهار کرد: امنیت یک مقوله چند بُعدی است و قسمت انتظامی آن به چند دستگاه ارتباط دارد تا بتواند نقش مهم خودش را ایفا و امنیت قابل قبولی را به مردم ارائه دهد.

هدایت شهبازی با تاکید بر اینکه امنیت شهروندان خط قرمز ما است و آن چیزی که مربوط به نیروی انتظامی باشد در حفظ جان مردم انجام خواهیم داد، افزود: مردم برای بالا بردن امنیت شهرستان با پلیس همکاری کنند.

او تاکید کرد: در این زمینه آماده دریافت خواسته‌ها و انتقادات شهروندان هستیم همچنین در برنامه‌ها و مراسم مختلف حضور پیدا خواهیم کرد و با شهروندان دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم.

شهبازی با این عنوان که طرح برخورد جدی با مخلان امنیت جامعه در شهرستان ایذه اجرا خواهد شد، گفت: با عوامل تیراندازی‌ها در شهر برخورد جدی خواهد شد و عوامل توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان شناسایی و دستگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی ایذه در خصوص تیراندازی‌های اخیر گفت: در جریان تیراندازی‌های اخیر در یکی از محلات سطح شهر ۷ نفر بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایذه به عنوان زیباترین تبعیدگاه ایران شناخته می‌شود و در چند سال گذشته میزبان افراد تبعیدی بوده و بزرگترین موزه روباز جهان را دارد ولی اکنون در ناامن‌ترین شرایط چند سال گذشته خود به سر می‌برد.

کد خبر 5403311

منبع: مهر

کلیدواژه: ایذه تیراندازی اراذل و اوباش نیروی انتظامی خوزستان بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی سیل کرمان ویروس کرونا برف و یخبندان امداد رسانی سیل هرمزگان خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس راهداری فرمانده انتظامی شهرستان ایذه تیراندازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از عوامل تیراندازی شبانه در پارک خارستان بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ کاظم نیسی گفت: به‌دنبال درگیری منجر به تیراندازی شبانه  بین چند نفر از ارازل واوباش در پارک خارستان در ایام نوروز وحضور مردم جهت تفریح  موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات فراجا بهبهان توانستند در این زمینه یک نفر را شناسایی و دستگیر کنند که از این متهم   یک قبضه سلاح جنگی  بکار رفته در  تیراندازی ودرگیری کشف  نمایند.

فرمانده انتظامی بهبهان بیان کرد: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی و معرفی به دادسرا، با قرار صادره روانه زندان شد.

سرهنگ نیسی تاکید کرد:  برخورد مقتدرانه ودستگیری ارازل واوباش وبرهم زنندگان آرامش و امینت مردم شریف شهرستان بهبهان از اولویت‌های اصلی این فرماندهی انتظامی قراردارد.

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • دستگیری یکی از عوامل تیراندازی شبانه در پارک خارستان بهبهان
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • اختلافات خانوادگی در شهر به قتل انجامید
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد خراسان رضوی متلاشی شد
  • عکس| استوری خبرساز یحیی گل‌محمدی؛ وای بر ما!
  • (عکس) استوری خبرساز یحیی گل‌محمدی؛ وای بر ما!