Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران ضمن تاکید بر لزوم توجه به بافت فرسوده در منطقه ۱۰ گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ساکنین این منطقه در امر نوسازی بافت فرسوده تشویق شوند و همراه با مسئولین شهری در این زمینه گام بردارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، علی اکبر فسایی که همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه ۱۰، به ناحیه یک این منطقه رفته بود، طی جلسه ای که متعاقب بازدید از معابر و پروژه های عمرانی این ناحیه برگزار شد،ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای حادثه پلاسکو اظهار داشت:  این قبیل موضوعات باید درس عبرتی برای ما باشد تا نسبت به اهمیت ملاحظات ایمنی در بخش‌های مختلف سهل انگار نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بافت و جنس خاک این محدوده تهران سست است و به همین دلیل شاهد نشست زمین در بخشی از این منطقه هستیم، گفت: این موضوع حساسیت فعالیت‌های عمرانی در این منطقه را بالا می‌برد و باید با برنامه ریزی و مهندسی دقیق، به‌گونه ای حرکت کنیم که این موضوع در آینده برای شهروندان خسارت جانی و مالی نداشته باشد.

او با بیان اینکه باز پیرایی انهار جزو کارهای قابل تقدیر در سطح این منطقه است، گفت: در کوچه‌های باریک موجود در سطح منطقه انهاری وجود داشت که در کنار سخت کردن عبور و مرور، فاضلاب برخی خانه‌ها وارد آن می‌شد. این امر نارضایتی شهروندان را به همراه داشت اما امروز با بازپیرایی انهار توانسته‌ایم رضایت نسبی ساکنین را بدست آوریم.

فسایی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در سطح نواحی، گفت: در اکثر جلسات نظارت ستادی شهردار و مسئولان نواحی از کمبود نیروی انسانی متخصص صحبت می‌کنند که در این خصوص در حال برنامه ریزی و رایزنی هستیم تا بتوانیم با تخصیص امتیازاتی میل و رغبت کارکنان را برای حضور در نواحی افزایش دهیم.

همچنین در ادامه جلسه مسئولان منطقه ده مهمترین اولویت‌های عمرانی خود که اجرای لوله گذاری شبکه اصلی کانال جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه ۱۰، تامین آسفالت مورد نیاز منطقه، تکمیل شبکه فاضلاب شهری و تامین آسفالت روکش مکانیزه خیابان حسام الدین بود را به معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کردند.

متعاقب این نشست، از پروژه‌های پیاده رو سازی خیابان آزادی، پیاده روسازی و مناسب سازی خیابان آذربایجان، طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) با تقاطع رودکی، بوستان آیینه و محله سلیمانیه بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​

تین نیوز

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ﺣﻤﯿﺪ آراﯾﺶ مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری (شامل فضاهای آموزشی، انتظامی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، پارک، معابر و...) با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آراﯾﺶ با بیان این مطلب گفت: تعداد ۲۱۷ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری جهت اتمام و تکمیل به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است.

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۹ هزار تن قیر یارانه ای در قالب ۳۱۹ حواله به ۲۶۹ شهر در کشور به منظور اجرای آسفالت معابر خاکی در بافت های فرسوده کشور طی تفاهم نامه با شهرداری ها توزیع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • لزوم کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی تهران/ پر مصرف‌ها هزینه بیشتری برای آب بپردازند
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی