Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@19:35:14 GMT

کارت خودروی جدید به رانندگان عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۷۷۲۷

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تغییر کارت خودرو‌ها خبر داد.

به گزارش بازارنیوز؛ سید کمال هادیانفر درباره تأخیر در چاپ کارت خودرو‌ها اظهارکرد: کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است، یک مقدار عقب افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و چیپ‌ها ترخیض شد و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البته ما در برنامه‌ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم. برای خواندن این بارکد‌ها نیز دست افزار‌های پلیس را به روز کردیم و مأموران پلیس با اسکن این کد می‌توانند تمام اطلاعات اعم از وی‌آی‌ان، شماره شاسی، موتور و ... را استخراج کنند.

رییس پلیس راهور کشور درباره اینکه آیا این بارکد منجر به سوءاستفاده افراد غیر از اطلاعات مندرج بر روی کارت نخواهد شد، گفت:‌این بارکد تنها با دست افزار پلیس قابل خواندن است و اگر با بارکد خوان‌های دیگر اسکن شود، تنها یک کد نمایش داده می‌شود، از این رو مشکلی از این بابت وجود ندارد.
هادیانفر درباره اینکه با توجه به جایگزینی بارکد به جای چیپ چرا کارت یکسری از خودرو‌ها هنوز صادر نشده است، گفت: کارت‌هایی که صادر نشده مربوط به خودرو‌هایی است که کارتشان با فرآیند قبلی شخصی سازی شده و تنها چیپ در آن قرار نگرفته بود که با تامین این چیپ‌ها، کارت‌ها در حال صادر شدن است و روزانه ۱۰۰ هزار کارت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: کارت‌های جدید هم که بعد از این در نقل و انتقال و برای نو شماره‌ها صادر می‌شود، ان‌شاالله با بارکد خواهد بود که این موضوع وابستگی ما را نیز رفع خواهد کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اینکه آیا تغییری در شکل این کارت‌های جدید نیز ایجاد می‌شود یا خیر به ایسنا گفت: شکل این کارت‌ها هیچ تغییری نکرده و همان طوری است که قبلا بود، تغییرات دیگری در این کارت‌ها ایجاد نشده و هولگرام و ... هم مانند قبل است، فقط به جای چیپ بارکد دارد.

هادیانفر درباره افرادی که کارت خودرویشان دچار آسیب شده نیز اظهارکرد: این افراد می‌توانند برای تعویض کارت خود مراجعه کرده و کارت جدید را دریافت کنند. البته توصیه می‌کنم که چند روز صبر کنند تا تمامی کارت‌های معوق صادر شود و بار موجود به حالت عادی بازگردد.

به گزارش ایسنا، اوایل دی ماه امسال بود که برخی از مخاطبان ایسنا در تماس با این خبرگزاری اعلام کردند که موفق به دریافت کارت خودروی خود نشده و دلیل این موضوع نیز بروز مشکلاتی در تامین مواد مورد نیاز برای چاپ کارت این خودرو‌ها اعلام شده است که رییس پلیس راهور توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

برچسب ها: کارت ماشین ، خودرو ، رانندگان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QSN

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کارت ماشین خودرو رانندگان کارت خودرو رییس پلیس خودرو ها کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

 در سرتاسر جهان، مفهوم "راننده کامل" یا "راننده بی‌عیب و نقص" وجود ندارد، به این معنی که هیچکس عادت‌های رانندگی عالی ندارد.

به گزارش رویداد24، عدم استفاده از دنده عقب و فراموشی استفاده از چراغ راهنما اصولاً تأثیرات منفی بر رانندگی سایر رانندگان دارد. به عبارتی دیگر، برخی از عادات نادرست در رانندگی می‌توانند بر وضعیت رانندگی سایر افراد تأثیر بگذارند. در این گزارش، برخی از عادات نادرست در رانندگی که می‌توانند گیربکس دستی خودرو را خراب کنند، بررسی خواهند شد.

استراحت دادن دست بر روی دسته دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در حین رانندگی دست خود را بر روی دسته دنده قرار می‌دهند، اما آگاهی ندارند که این حرکت ساده می‌تواند در طولانی مدت باعث خرابی قطعات گیربکس شود. تعمیرکاران خودرو معتقدند که قرار دادن دست بر روی دسته، باعث اعمال نیروی بیشتری به اتصالات و چرخ‌دنده‌های هماهنگ‌کننده می‌شود، که ممکن است به آسیب دیدن این قطعات منجر شود.

توقف خودرو پشت چراغ قرمز بدون خلاص کردن

بسیاری از رانندگان، به ویژه کسانی که تازه کار هستند، عادت دارند پای خود را همیشه بر روی پدال کلاچ قرار دهند و حتی در زمان‌های توقف خودرو پای خود را از روی کلاچ بر نمی‌دارند. آن‌ها غافل از این هستند که اگر خودرو را در حالت دنده قرار ندهند، جعبه دنده سریع‌تر از حالت عادی خراب می‌شود و باید قطعات آن را به طور مکرر تعویض کنند.

گرفتن طولانی مدت ترمز در سرپایینی‌ها

همانطور که بسیاری از رانندگان عادت دارند پای خود را بر روی پدال کلاچ نگه دارند، برخی دیگر نیز عادت به گرفتن ترمز در زمان‌های طولانی در شیب‌ها دارند. اما تعمیرکاران خودرو می‌گویند که نگه داشتن ترمز برای کاهش سرعت در شیب‌ها باعث ایجاد فشار غیرضروری بر روی لنت‌ها و دیسک ترمز می‌شود. به جای این عمل، می‌توانید از دنده‌های سنگین استفاده کنید و با استفاده از ترمزگیری‌های کوتاه و سبک، سرعت خودرو را کنترل کنید.

عدم تعویض به موقع دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در یک دنده حرکت کنند، به عنوان مثال در دنده ۴ با پایین آمدن دور موتور، به جای تعویض دنده به ۳، در همان دنده ادامه می‌دهند و از انجام این کار خودداری می‌کنند. اما به نظر کارشناسان، اگر دور موتور از یک حدی پایین‌تر یا بالاتر باشد و در همان دنده شتاب‌گیری انجام شود، در واقع فشار زیادی بر روی موتور وارد می‌شود.

رانندگان باید به این نکته توجه کنند که باید به موقع اقدام به تعویض دنده کنند و این کار را به هیچ عنوان فراموش نکنند. در صورتی که دور موتور بسیار پایین یا بالا باشد، تعویض دنده به دنده معکوس (مثلاً از ۴ به ۳) به منظور حفاظت از موتور و جلوگیری از وارد آمدن فشار زیادی بر روی آن، ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟