Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@08:38:06 GMT

ماجرای داد و بیداد کی‌روش بر سر وحید امیری!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۷۷۸۱

ماجرای داد و بیداد کی‌روش بر سر وحید امیری!

فوتبال من ماشینی شده بود که آقای اسکوچیچ آن روح را به آن برگرداند/ منصوریان سر تمرین تیم ملی بغلم کرد اما به او قولی ندادم/جام جهانی ترس زیادی از خط خوردن داشتم .

به گزارش ورزش سه، وحید امیری ستاره ملی پوش پرسپولیس در حضور در برنامه یازده جملاتی کمتر شنیده شده را درباره دوران حضورش در تیم ملی، نحوه پیوستنش به پرسپولیس و دوندگی های بی امانش در همه مسابقات فوتبال به زبان آورده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاید اگر این صحبت ها را بخوانید تصور نمی‌کنید که وحید امیری آن پیله محافظه کار را کنار زده و با صراحت درباره همه مسائل صحبت می‌کند اما او برای اولین بار صحبت هایی را درباره افراد و چهره های مختلف حاضر در فوتبال ایران انجام داده که مرور آنها جالب خواهد بود.

 

صحبت های امیری به خصوص در شرایطی که هنوز بحث های مربوط به درگیری برانکو و کی‌روش در ایران به پایان نرسیده و دامن تیم ملی را نیز گرفته است، وجوهی متفاوت از این ماجرا را به نمایش می‌گذارد.

 

این بخشی از صحبت های امیری در گفتگو با خداداد عزیزی است که مرور آن جالب خواهد بود:

 

* رمز موفقیت من "احترام" است
من همیشه تمام تلاشم را کردم که بد رفیقم را نخواهم؛ چه بازیکن جوان بود سعی کردم به او انرژی مثبت بدهم و به او بگویم باید پیشرفت کنیم و همیشه هم سعی کردم احترام بزرگتر ها را نگه دارم. تا الان به کسی بی احترامی نکردم و خدا را شکر می‌کنم که همیشه سعی کردم با تمام وجودم به تمام دوستانی که دارم، همه بازیکنان و همه رسانه ها احترام بگذارم. شاید رمز موفقیتم هم همین باشد.

 

* منصوریان نگذاشت به قطر بروم
من این مساله را استقلالی های معدودی که جلوی من را می‌گیرند و می‌گویند چرا به استقلال نیامدی توضیح دادم ولی شاید این اولین بار است که من واقعا با صداقت این صحبت را می‌کنم. من در سه سالی که در نفت تهران بودم، چهارصد تومان پول نگرفتم. واقعا شرایط مالی بدی داشتم. من علی آقا منصوریان را واقعا خیلی دوست دارم؛ نه بخاطر مسائل فنی، فقط بخاطر معرفت او و اینکه از کار کردن کنار ایشان لذت می‌بردم. ما خانوادگی همه پرسپولیسی هستیم به جز یک داماد که در خانواده‌مان هست. من نیم فصل یک پیشنهاد از تیم ام صلال داشتم و می‌خواستم به قطر بروم و علی آقا گفت شما بمان و من آخر فصل شما را به یک تیمی می‌فرستم که تمام پولش بزای خودت باشد؛ اگر آنجا بروی نصف پولت را باشگاه می‌برد.

 

 

* استقلال پول بیشتری می‌داد اما پرسپولیس را انتخاب کردم 
 آخر فصل یک بازی مانده بود و علی آقا گفت دارم به استقلال می‌روم و از تو می‌خواهم با من بیایی. من گفتم فکر هایم را می‌کنم و خبر می‌دهم که آن جریانات پیش آمد و علی آقا به تمرین تیم ملی آمد و یک عکسی از ما درآمد که همدیگر را بغل کرده بودیم و گفتند که تمام شده اما خدا را شاهد می‌گیریم من کوچکترین قولی ندادم و کوچکترین صحبتی نکردم که بگویم من اوکی هستم و به استقلال می‌آیم. نمی‌گویم شرایط مالی دخیل نبود اما همان پولی که پرسپولیس به من داد، استقلال کمی بیشتر هم می‌داد ولی با تمام وجود پرسپولیس را انتخاب کردم.

 

* احساس می‌کردم پرسپولیس به پیشرفتم کمک می‌کند
من همیشه برای پدرم احترام زیادی قائلم و هر تصمیمی در زندگی ام گرفتم بعنوان نفر اول با ایشان مشورت کردم. بماند که بخاطر احترام و حس بزرگی خانواده شما باید برای هر کاری با پدرت مشورت کنی چون نباید این روح بزرگی را از او بگیری. وقتی شما خودت درباره یک مساله تصمیم بگیری فکر می‌کند دیگر تمام شده و سنش بالا رفته و کسی به او احترام نمی‌گذارد. من در تمام مسائل همینطور هستم و با ایشان هم با مادرم و هم با خانمم مشورت می‌کنم. با آنها مشورت کردم و خودم هم احساس درونی ام این بود پرسپولیس برای شرایط پیشرفت من و بالا رفتنم خیلی بهتر است؛ بماند که همه خانوادگی پرسپولیسی هستیم.

 

* اسکوچیچ اعتماد به نفس را به من برگرداند
من نظمی که باید در فوتبال و زندگی ام باشد و حرفه‌ای گری را از کی‌روش یاد گرفتم ولی اعتماد به نفسی که آقای اسکوچیچ به من داد، هیچ مربی به من نداد؛ آزادی عمل و اینکه شما بدون ترس و واهمه وارد زمین شوی و مطمئن باشی که تحت هر شرایط هستی و بدانی که اگر خراب کنی باز هم اعتماد وجود دارد. بازی هایی که در مقدماتی جام جهانی ما انجام دادیم یا بازی با بحرین این اتفاق افتاد که اعتماد به نفس را به من برگرداند. من در لیگ یک که بازی می‌کردم دریبل می‌زدم و راحت می‌رفتم و شوت می‌زدم، در لیگ دو شوت می‌زدم ولی واقعیت از یک زمانی به بعد فوتبال من ماشینی شد؛ یعنی تو یک بازیکنی هستی که باید خط را بروی و بجنگی و برگردی و دفاع کنی و بعنوان هافبک چپ و وینگر چپ باید حمله کنی و دفاع کنی. آزادی عملی که تو می‌توانی دریبل بزنی را نداشتم. در این فاصله هم شرایطی که آقای برانکو برای ما به وجود آورد تاثیرگذار بود و اگر تیم ما در آن برهه از زمان آن شکل و دیسیپلین و ساختار را نداشت و ما نتیجه نمی‌گرفتیم قطعا روی فوتبال من هم تاثیر می‌گذاشت و شاید ما هم در آن زمان تمام می‌شدیم. آقای گل‌محمدی که الان یک اعتقادی به من دارد که من را در زمین نگه می‌دارد.


* این سرمربی صادق و صمیمی است
اسکوچیچ با همه بازیکنان صداقت دارد و کنار شما می‌نشیند و صحبت می‌کند. چون ما از قبل دیدیم که این فاصله بین تدارکات یا گروه پزشکی، بازیکنان با سرمربی خیلی زیاد بود. اکثر مربی ها اینطور هستند و سرد برخورد می‌کنند اما اسکوچیچ اینطور نیست. رفاقت را داخل تیم می‌آورد هرچند که در ابتدا خیلی او را تحت فشار گذاشتند و می‌گفتند در حد تیم ملی نیست. شاید همه ما این فکر را می‌کردیم اما بعنوان کسی که سکان تیم ملی را گرفته بود ما همه مجبور بودیم تابعیت کنیم.

 

 

* ماجرای دادوبیداد بی‌پایان کی‌روش!
تفاوت اسکوچیچ و کی‌روش در آزادی عملی است که می‌دهند‌. شما اگر زمان کی‌روش بازی می‌کردید و اشتباهی انجام می‌دادید تا یک هفته و زمانی که آنالیز صورت می‌گرفت شما استرس داشتی. ما یک بازی با قطر در مقدماتی داشتیم که ۱-۰ بردیم و مهدی طارمی گل زد. من تعویضی به زمین رفتم و بازیکن قطر روی خط وسط و رو به دروازه خودشان بود. من از پشت خواستم که توپ را بگیرم یک خطایی کردم و دقیقه ۹۰ هم بود و خطا شد و آنها هم روی دروازه ریختند و بازی تمام شد. همانجا کنار زمین صدای او می‌آمد که بد و بیراه می‌گفت و از دست من ناراحت بود که چرا دقیقه ۹۰ این کار را کردیم. من گفتم تمام شد و بازی را بردیم و همه چیز فراموش شد. به رختکن رفتیم و دوباره آمده بود روبروی من که چرا این کار را کردی. ما هم که نمی‌توانستیم صحبت کنیم‌. زمان کی‌روش یک سری خوبی داشت و یک سری بدی ولی من مشکلات را از او نمی‌دیدم، من مشکلات را از ضعف مدیریت می‌دیدم. وقتی مدیر برش داشته باشد و قوی باشد و در سکانی که قرار می‌گیرد با اقتدار کار کند، این مشکلات پیش نمی‌آید. در واقع مدیر است که باید سرمربی را در اختیار خودش را داشته باشد اما ضعف مدیریت باعث شده بود سرمربی سکان همه را داشته باشد.

 

* درگیری کی‌روش و برانکو فشار زیادی به من وارد کرد
درگیری بین کی‌روش و برانکو خیلی در پرسپولیس تاثیرگذار بود. شما همیشه بعنوان یک بازیکن در خدمت تیمت هستی. شاید برای یک بازیکن مثل علیرضا بیرانوند مهم نبود و جایگاه ثابتی هم در تیم ملی داشت و در آن دوره اقتدار داشت و جانشین نداشت و همه جوره رفتار می‌کرد اما فشاری که در آن برهه برای من بعنوان بازیکنی که در تیم ملی در بعضی بازی ها فیکس بودم و بعضی بازی ها ذخیره و همیشه می‌ترسیدم باشم یا نباشم یا جام جهانی را از دست ندهم، واقعا سخت بود. من هم بازیکن دوست داشتم در فضای مجازی از مربی ام حمایت کنم.

 

* کی‌روش می‌توانست با سیاست تر رفتار کند
آقای کی‌روش محبوبیت خودش را در ایران داشت و مردم دوستش داشتند و در ابتدا کسی مشکلی با کی‌روش نداشت اما دقیقا زمانی که با پرسپولیس وارد درگیری شد مشکلات را درست کرد. آقای کی‌روش می‌توانست با سیاست تر عمل کند؛ شما که جایگاه خودت را داشتی. در ایران یا پرسپولیس است، یا استقلال یا سپاهان. ایشان همه را با هم داشت و همه جا از او تعریف می‌کردند اما از زمانی که نیمی از هواداران را بخاطر اخلاق خودش از دست داد، شرایط فوتبال ایران دگرگون شد.

 

* تغییر پست روی عملکردم تاثیر می‌گذارد
من در هر پستی که قرار می‌گیرم همیشه نهایت تلاشم را می‌کنم. وقتی شما روی یک پست تمرکز می‌کنی و تغییر پست پیدا می‌کنی صد در صد روی عملکردتان تاثیر می‌گذارد. من شخصا دوست دارم از عقب اضافه شوم؛ چه دفاع چپ باشد و چه هافبک چپ. من بعضی مواقع ناراحت می‌شوم که افراد فقط دوندگی من را می‌بینند.

پرسپولیس تهران تیم ملی ایران وحید امیری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران تیم ملی ایران وحید امیری وحید امیری صحبت ها علی آقا یک بازی تمام شد تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر یحیی لبریز شد؛ پرسپولیس کاری می کند که کار به شکایت بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، یحیی گل‌محمدی، درباره آخرین وضعیت دریافت مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: زمانی که از باشگاه پرسپولیس جدا شدم، با توجه به مدارکی که داشتم و وعده‌هایی که باشگاه داده بود، می‌توانستم از باشگاه شکایت کنم و تمام پول قراردادم را تا آخر فصل بگیرم. آن زمان تمام نامه نگاری‌هایی که نیاز بود را با باشگاه انجام دادم و مشکلی از این بابت نداشتم که به تمام پولم تا آخر فصل برسم اما این کار را نکردم و خواستم تا آن زمانی که کار کرده‌ام با باشگاه توافق کنم و پولم را تا آن زمان بگیرم.

وی افزود: وقتی با باشگاه توافق کردم تا جدا بشوم، گفتند که پولی نداریم و مطالباتت را قسط بندی کن. من هم چون نمی‌خواستم مشکلی برای باشگاه ایجاد شود، روی این موضوع توافق کردم و قسط‌بندی‌ها انجام شد. باشگاه قسط اول را پرداخت کرد و در ادامه ۴۰ روز است که از موعد پرداخت قسط دوم می‌گذرد و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. موعد قسط بعدی ۱۰ اردیبهشت است که باید پرداخت شود تا مطالبات من تسویه بشود. آن زمان که برای قسط بندی مطالباتم توافق می‌کردیم از باشگاه خواستم به من چک بدهند اما گفتند که به خاطر بسته بودن حساب، امکان صدور چک را ندارند. با این حال پذیرفتم که به باشگاه فشار وارد نشود.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی برای پرداخت مطاباتش صبر می‌کند و اینکه آیا از پرسپولیس شکایت خواهد کرد هم گفت: متاسفانه مدیران باشگاه پرسپولیس از همکاری و صبر من سواستفاده کرده‌اند. تا به حال این مشکل را رسانه‌ای نکرده بودم چون مشکلات باشگاه را درک می‌کنم اما با توجه به تعهدات باشگاه نسبت به من، من تعهدات مالی به جاهای دیگر دادم که حالا نتوانسته‌ام آن تعهدات را عملی کنم و به همین خاطر مشکلات زیادی برایم ایجاد شده است. از باشگاه خیلی گله‌مند هستم چون هر طور که توانستم با باشگاه همکاری کردم که مشکلی برای باشگاه ایجاد نشود اما آنها کاری نمی‌کنند. تا به حال باشگاه را تحت فشار نگذاشتم و مصاحبه‌ای هم نکرده بودم اما مدیران باشگاه از این مسئله سواستفاده می‌کنند. جای تاسف دارد که با من این چنین رفتار می‌کنند. من هم مثل خیلی از مربیان خارجی می‌توانستم شکایت کنم و به تمام پولم برسم اما با نصف پولم با باشگاه توافق کردم که آن را هم پرداخت نمی‌کنند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع مشکلی بابت صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه پرسپولیس ایجاد خواهد کرد یا خیر، گفت: با برخی از دوستانم در فدراسیون فوتبال صحبت کردم و آنها گفتند که چون تا به حال شکایت نکرده‌ام و رای صادر نشده است، باشگاه تحت فشار در این زمینه نیست. البته باشگاه پرسپولیس هم به فدراسیون نامه زده و گفته است که چون گل‌محمدی رای قطعی ندارد، جز بدهی‌های باشگاه به حساب نمی‌آید و برای مجوز حرفه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بابت پرداخت نشدن مطالباتش از پرسپولیس شکایت می‌کند یا خیر؟ گفت: متاسفانه باشگاه کاری می‌کند که من شکایت کنم. من هم نمی‌خواهم چنین کاری کنم چون دوست دارم مشکلم در آرامش و دوستی حل شود اما ظاهرا هیچ همکاری از سوی باشگاه انجام نمی‌شود.

کد خبر 844308 منبع: ایسنا برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • فصل برای ستاره گل‌گهر تمام شد
  • سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُری + ویدئو
  • عیدی در مسیر آتش‌بازی اورونوف (عکس)
  • گل‌محمدی: مدیران پرسپولیس از صبر من سواستفاده کردند
  • صبر یحیی لبریز شد؛ پرسپولیس کاری می کند که کار به شکایت بکشد
  • انتقاد تند گل محمدی از مدیران پرسپولیس: من هم باید شکایت می‌کردم؟
  • انتقاد تند گل‌محمدی از مدیران پرسپولیس: من هم باید شکایت می‌کردم؟
  • ماجرای اخراج مترجم اوسمار برابر ملوان
  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند
  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند