Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:48:52 GMT

کشف یک چاه بزرگ گاز شیل در مرکز چین

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۱۸۹

کشف یک چاه بزرگ گاز شیل در مرکز چین

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، مسئولان میدان نفتی سینوپک جیانگ هان اعلام کردند که این چاه اکتشافی در منطقه لیچوآن هانگ شینگ در استان خودمختار انشی توجیا و میائو قرار دارد و حجم تولید روزانه گاز شیل آن ثابت است.

گاز شیل عمدتا از متان است و یک منبع جدید و پاک انرژی در نظر گرفته می شود.

منابع وابسته به این میدان نفتی گفتند که اکتشاف و توسعه شیل در این منطقه به دلیل عمق زیاد دفن و فشار پوسته، دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین چاهی است که تولید ثابتی دارد. اولین چاهی که در این منطقه به بهره برداری رسید، بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب گاز شیل تولید کرده است.

گاز شیل، گازی است که در میان سنگ های سخت و ساختارهای شیل به صورت درگیر، محصور شده است‌ و آزادسازی آن به استفاده از فناوری موسوم به شکست هیدرولیک نیاز دارد. این گاز بصورت روزافزون در حال کسب اهمیت بیشتری در آمریکا و چین به عنوان منبعی برای گاز طبیعی است.

اشتهای چین برای استفاده از گاز طبیعی در سال های اخیر در حال افزایش است. از سوی دیگر این کشور در حال تشویق بخش های مختلف صنعتی برای استفاده از گاز مایع به جای سوخت زغال سنگ است.

چین از سال ۱۹۹۳ میلادی به یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و گاز جهان تبدیل شده است و اکنون نزدیک به ۶۰ درصد از نفت مورد نیازش را از خارج تامین می کند.  

این کشور همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال ۲۰۰۹ میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می کند.  

برچسب‌ها چین گاز پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین گاز پکن چین گاز پکن گاز طبیعی گاز شیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه حمله افراد مسلح به منازل جنگلبانان در آمل گفت: از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انتظار داریم هرچه سریع‌تر این افراد شناسایی و دستگیر شوند.

وی افزود: در عین حال از دستگاه قضائی نیز انتظار می‌رود این افراد را به اشد مجازات برسانند تا ضمن بازدارندگی از اقدامات مشابه متخلفان بدانند که هیچ مماشاتی در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی کشور صورت نمی‌گیرد.

رفیعی با اشاره به شکننده بودن طبیعت کشور گفت: متأسفانه زمانی که متخلفان با ممانعت نیروهای حفاظتی برای تخریب منابع طبیعی مواجه می‌شوند تصور می‌کنند با ایجاد رعب و وحشت می‌توانند به فعالیت‌های غیرقانونی خود بپردازند در حالی که قطعاً این امر با برخورد قاطع دستگاه‌های مسؤول مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به زخمی شدن ۴۲ جنگلبان در سال گذشته توسط متجاوزان به عرصه‌های طبیعی از پیگیری ویژه این پرونده توسط فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد و گفت: جنگلبانان و محیط‌بانان جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که حفاظت از طبیعت و حیات وحش کشور را برعهده دارند و قطعاً نیازمند حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف هستند که مجلس در این خصوص تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

کد خبر 6083771

دیگر خبرها

  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 
  • ضرورت برقراری موازنه قدرت
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند