Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۲ بهمن ماه را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۲ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۵۷۳ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۲۴ دُز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شبانه روز گذشته ۳۲۹ هزار و ۷۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: قرنطینه پنج روزه برای مبتلایان به اومیکرون؛ دلتا گرفته‌ها حداقل ۱۰ روز قرنطینه شوند

از دیروز تا امروز ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۲۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۷۸ هزار و ۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۲۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۶۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیماری هاری گفت: «بیماری هاری یک بیماری ویروسی است و اصولاً گوشت‌خواران وحشی و اهلی به‌عنوان مخزن بیماری تلقی می‌شود و این گوشت‌خواران بیماری را به سایر پستانداران منتقل می‌کنند و متأسفانه با افزایش جمعیت سگ‌ها در حاشیه شهر‌ها این بیماری از پستانداران وحشی به سگ‌ها منتقل و در بین سگ‌ها گسترش پیدا کرده و حتی دام‌ها هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.»

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: این ویروس پس از ورود به بدن معمولا به طور متوسط در کمتر از سه ماه از طریق اعصاب محیطی به سیستم اعصاب مرکزی وارد می‌شود و باعث بروز علائم در فرد می‌شود. بعد از بروز علائم، بیمار به کما رفته و حداکثر در طی ۲ هفته فوت می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت تصریح کرد: تعداد موارد حیوان‌گزیدگی در سال قبل افزایش پیدا کرده و به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ این تعداد حدود ۳۲۰ هزار نفر بوده است.

شیرزادی ادامه داد: در سال گذشته متاسفانه موارد هاری هم به ۱۸ مورد افزایش پیدا کرده است. این افراد هم از کسانی بوده‌اند که بعد از حیوان گزیدگی برای دریافت واکسن هاری به موقع به مرکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند که در تماس با حیوانات به ویژه حیوانات ولگرد یا وحشی مورد گزش قرار نگیرند و در صورت گزش نیز حتما برای دریافت واکسن هاری و درمان به مرکز درمانی مراجعه کنند.

۷۵ درصد از گزش‌ها مربوط به سگ‌گزیدگی است

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از ۳۷۰ هزار مورد گزش ۷۵ درصد سگ گزیدگی است و مابقی موارد گزش گربه و سایر حیوانات مانند حیوانات اهلی مانند گاو، گوسفند و حیوانات وحشی در مناطق روستایی است، اما عمده‌ترین قسمت حیوان‌گزیدگی مربوط به سگ‌گزیدگی است و این مهم است که مراقب باشیم تا مورد گزش قرار نگیریم.

شیرزادی با اشاره به مراکز واکسیناسیون گفت: در کشور بالغ بر ۷۰۰ واحد مراقبت و پیشگیری از حیوان گزیدگی و هاری داریم که در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهند. افرادی که مورد گزش قرار گرفته‌اند نیز به این مراکز مراجعه کرده و سرم و واکسن دریافت می‌کنند.

به گفته وی افرادی که حیوان خانگی دارند باید متوجه بیماری‌هایی که از آن‌ها به انسان منتقل می‌شوند باشند که یکی از مهمترین آن‌ها هاری است و این حیوانات باید به طور دوره‌ای توسط دامپزشک معاینه و واکسن‌ها و دارو‌های ضد انگلی لازم برای آن‌ها تزریق شود.

وی درباره واکسیناسیون حیوانات رها شده گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مسئول کنترل بیماری در این حیوانات هستند. همچنین جمعیت سگ‌ها را باید کنترل کرده و حیوانات رها شده را مورد واکسیناسیون قرار دهد. در مراکز نگهداری سگ‌های ولگرد، واکسیناسیون این حیوانات دنبال می‌شود. نگهداری حیوانات و یا غذا دادن به حیوانات باعث می‌شود احتمال گزش توسط حیوانات بیشتر شود.

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • خلاقیت بامزه یک هموطن در ساخت یک مینی نیسان (فیلم)
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور