Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد موسوی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اثر در ۱۵۰ متری شمال شرقی و در کنار قبرستان روستای داس شهرستان زبرخان قرار دارد.

مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی و طبیعی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز گفت: این درخت کهنسال با قطر تنه هشت متر و ۴۰ سانتیمتر و ارتفاع تقریبی ۲۰ متر قدمتی در حدود ۴۰۰ سال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود طغرایی افزود: توجه ویژه مردم به حفاظت از این درخت و جاری بودن یک رشته قنات دائمی در کنار ریشه های آن از جمله دلایل ماندگاری طولانی این چنار کهنسال است.

وی ادامه داد: درخت چنار از جمله درختان بومی ایران است و از دوران باستان به عنوان یک درخت با طول عمر بسیار مورد توجه ایرانیان بوده است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

برچسب‌ها گردشگری مشهد میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد میراث فرهنگی گردشگری مشهد میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رحیم خاکی گفت: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به خصوص در روستا‌های شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آنها پابرجا مانده است. وی حفظ این آیین‌ها و رسومات را موجب غنای فرهنگی و تاریخی استان عنوان کرد و گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.  او افزود: در تلاشیم سیاهه برداری میراث ناملموس استان را برای شناسایی تمام آداب، رسوم و فرهنگ‌های دیرینه البرز با همکاری جمعی از البرزپژوهان انجام دهیم که نقش مردم و فعالان فرهنگی در شناسایی و معرفی انواع آداب و رسوم و آیین‌های خاص مناطق مختلف استان البرز پررنگ است.

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی