Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - خیز ملایم افزایش موارد بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس در هفته‌های آینده خطر افزایش جدی شیوع کروناویروس و سویه جدید آن موسوم به اُمیکرون را به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بررسی آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها نشان از یک ثبات رنگ در استان فارس است به گونه‌ای که بر این اساس جز شهرستان‌های فسا، نی‌ریز  بختگان که در حالت زرد قرار دارند مابقی شهرستان‌ها آبی هستند اما این وضعیت ثبات ندارد و می‌توان گفت که آرامش قبل از طوفان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بررسی آمارهای کرونا در چند روز گذشته از روند افزایشی میزان مراجعه افراد دارای علائم مشکوک کرونا به مراکز 16 ساعته خبر می‌دهد که این امر منجر به هشدار و نگرانی متولیان امر شده است. خیز ملایم افزایش موارد بستری بیماران کووید19 در بیمارستان‌های فارس در هفته‌های آینده خطر افزایش جدی شیوع کروناویروس و سویه جدید آن موسوم به اُمیکرون را به همراه دارد.

در همین رابطه سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه انتقاد کرد و آن را زمینه‌ساز موج جدید کرونا دانست. وی امروز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید19 اظهار داشت: کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا خطر ایجاد موج جدید این بیماری را به همراه دارد.
 
به گفته وی سرعت گسترش و سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون و روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در استان فارس در کنار کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خطر موج جدید کرونا را در پی دارد.

حسینی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان فارس از آمادگی تمامی مراکز درمانی استان برای مواجهه احتمالی با موج جدید کرونا خبر داد و افزایش آمار بیماران مبتلا و دارای علائم کرونا را نگران‌کننده خواند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه خطر امیکرون تمامی گروه‌های سنی را تهدید می‌کند بیان کرد: بی‌توجهی و سهل‌انگاری این خطر را تشدید می‌کند بنابراین هم مردم و هم مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این وضعیت آگاهی داشته و در پیشگیری از موج جدید کرونا همکاری کنند. 

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان درخواست کرد که با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در استان بازدیدها و نظارت‌های مرتبط بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها به ویژه در اماکن پرتردد در استان افزایش یابد.

حسینی در ادامه از مردم درخواست کرد ضمن رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک به کرونا به مراکز 16 ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا در صورت قطعی شدن ابتلا به این بیماری از گسترش آن جلوگیری شود.

وی فعالیت مراکز 16 ساعته استان در بیماریابی و تشخیص اولیه ابتلا به کرونا را مهم خواند بر افزایش انجام تست‌های تشخیصی تاکید کرد و از مردم درخواست کرد در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سه همت کنند. 

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 882 هزار و 410 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 518 هزار و 432 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 595 هزار و 874 تست تشخیصی مولکولی بوده که 452 هزار و 950 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 286 هزار و 536 مورد تست سریع انجام شده و 65 هزار و 482 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 80 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 362 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 50 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

90 درصد جامعه هدف استان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند/اومیکرون در کمین واکسن‌نزده‌هانرخ بستری‌های کرونایی در قزوین 30 درصد کاهش یافتحدود 16 درصد نتایج نمونه‌های کرونایی استان بوشهر مثبت است

در 24 ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و 459 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 111 هزار و 736 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 264 هزار و 185 دُز نوبت اول، دو میلیون و 983 هزار و 919 دُز نوبت دوم و 863 هزار و 632 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی موج جدید کرونا روند افزایشی استان فارس بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس درباره طرح نور پلیس در خصوص حجاب مطلبی منتشر کرد.

این خبرگزاری درباره طرح اخیر پلیس در خصوص حجاب نوشت: تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل شدن طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.

بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه وحدت بخش و هدایتگر بوده است. تذکر اخیر ایشان در مورد حجاب نیز از همین جنس است و نیاز به تبیین و تدقیق دارد تا مبادا در فتنه تحریف و صرفا با مواجهه احساسی در کف فضای رسانه ای، دگرگونه روایت شود.

ده نکته که لحاظ آن‌ها به فهم بهتر تذکر ایشان به مسوولان در مورد حجاب کمک می‌کند:

۱. تعارضی میان محتوای تذکر اخیر با بیانات قبلی رهبری نیست. ایشان در خطبه‌های فطر به "اهمیت مواجهه" با هنجارشکنی دینی اشاره کردند، ولی در تذکرشان، به "نحوه مواجهه" که باید قاعده‌مند باشد لذا ادعای تعارض و پارادوکس به هیچ عنوان صحیح نبوده و اتفاقا بیانات کاملا مکمل یکدیگر است.

۲. تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.

۳. رد و تشکیک در نقل قول و ناقل آن برای زیرسوال بردن وجاهت مطلب پذیرفته نیست. جدا از اینکه دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای در صفحات اجتماعی آنرا منتشر ساخته، رییس شورای اطلاع رسانی دولت نیز اصل و محتوای تذکر را تایید کرده است.

۴. نیروی انتظامی، سرپنجه مقتدر اجرای قانون است که دارای نیروی انسانی مومن و انقلابی است لذا خط درست رسانه ای، متمرکز بر تقویت اعتبار و شان این نیرو باید باشد.

۵. حضور میدانی فراجا در مواجهه با هنجارشکنی دینی لازم است، اما کافی نیست و باید توسط مکمل‌ها و تدارکات دیگر، مجهز شود.

۶. پیوست جبهه مردمی به میدان ضروری است. تجربه آمران و ناهیان مردمی به خصوص در چهارراه، ولی عصر (ع) و نیز در ایستگاه‌های مترو نشان داد می‌توان از توان تشکل‌ها و نیرو‌های مردمی بهترین کمک را گرفت.

۷. فناوری هوشمند و شناخت هویتمند لازمه توفیق است و بسیاری از منازعات و آشوب‌ها را از کف خیابان جمع می‌کند.

۸. توجه به محرومیت از برخی حقوق اجتماعی برای کسانی که به آزادی‌های اجتماعی احترام نمی‌گذارند و بر این هنجارشکنی مکررا پافشاری می‌کنند لازم است پس باید نسبت به درج سطوح اندیشیده و سنجیده شده از محرومیت مبتنی بر قانون اقدام کرد.

۹. شورای محترم نگهبان، تایید قانون قوی و همه جانبه در خصوص جرایم، عواقب و پیامد‌های احتمالی که برای چندین مرتبه از طریق مجلس شورای اسلامی تصویب شده را تسریع نماید. گفتنی است کار متمرکز و دستور کار مشترک می‌تواند از رفت و برگشت‌ها و بروکراسی زمانبر بکاهد.

۱۰. فعالان عرصه تبیین به پیشبرد خط رهبری در تعریف و جهت دهی به قاعده‌ها و نقشه کلی مواجهه با چالش تحمیلی حجاب کمک کنند. جریان تبیین از دشمن سازی درون جبهه خودی، ایجاد دو دستگی و به حاشیه راندن خواست رهبری جلوگیری می‌کند و خلا‌های شناختی را پر می‌کند. وحدت کلمه و عدم دودستگی، ضامن اجرای موفق طرح مقابله با برهنگی و بدن نمایی است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ببینید | آماده شدن نتانیاهو برای مواجهه با حکم بازداشت
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج/ چگونگی مراجعه به این مراکز
  • واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب