Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:15:16 GMT

بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در چالوس مهار شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۶۷۴

بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در چالوس مهار شد

سیدمرتضی مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اجرای طرح واکسیناسیون ضدطاعون دام های اهلی ، نظارت و کنترل بیشتر نسبت به جلوگیری از تردد کوهنوردان ، دامداران و طبیعت گردان در مناطق آلوده و ضدعفونی کردن آبشخورها را از جمله اقدامات صورت گرفته برای مهار این بیماری برشمرد.

وی آمار تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان چالوس را حدود ۱۹۰ راس اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای نخستین بار ۱۷ مهر ماه سال جاری با مشاهده تعدادی لاشه از گونه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان استان البرز که هم مرز با مازندران است رسانه ای شد و در آن زمان مسئولان محیط زیست مازندران ورود این بیماری به استان را تایید و اعلام کردند که لاشه هفت راس کل و بز وحشی را در منطقه جنگلی « دلیر » شهرستان چالوس پیدا کردند.   

۳۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت‌ شده البرز مرکزی به همراه ۲ رودخانه حفاظت ‌شده سردآبرود به طول ۶۶ کیلومتر و چالوس به طول ۷۸ کیلومتر در شهرستان چالوس قرار دارد که زیستگاه مرال، پلنگ، خرس، شوکا، قرقاول و کل و بز است و گونه های گیاهان منحصر به ‌فرد دارد. 

برچسب‌ها چالوس مازندران بیماری حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چالوس مازندران بیماری چالوس مازندران بیماری حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سرهنگ مسلم مویدی گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان ۳۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی را در استان شناسایی کردند که از اول تا هفتم فروردین پنج هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع پایش شده است.

وی افزود: بیشترین تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان خرم آباد با ۱۶ مورد بوده است.

سرهنگ مویدی اظهارداشت: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند که بر اساس قانون، هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع وقمع بنا‌های احداثی، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • واکسیناسیون سه میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک در لرستان