Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@04:25:29 GMT

کاهش سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۹۰۰۱

استاندار تهران از تصمیم ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: استان با جمعیت حدود ۱۴ میلیونی و تعداد زیادی اتباع بیگانه از تراکم بالایی برخوردار است به شکلی که جمعیت ۱۸ درصدی در مساحتی کمتر از یک درصد ساکن شده، لذا به لحاظ سرانه ها با کاستی هایی مواجه است که جبران آنها همت مضاعف و کار جهادی می طلبد که دوستان پیگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان از کف ۱۲ سال پایین تر آورده شود و کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسیناسیون شان انجام شود. جمع بندی انجام واکسیناسیون برای کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال بر اساس تجربه کشورهای مختلف مرور مطالعات و نهایتا تصمیمی بر اساس مبانی علمی بوده است. این واکسیناسیون به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین انجام خواهد شد که نوع واکسن و نوبت تزریق آن توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد: علی رغم اصرار و کار خوب رسانه ای که انجام شده استقبال از تزریق دز سوم آنطور که شایسته است صورت نگرفته، انتظار می رود همه شهروندان برای تزریق دز سوم به مراکز مراجعه کنند. کشورهایی که در این زمینه موفق عمل کردند گام موثری در جهت کنترل بیماری داشتند. بی تردید باید در تزریق دز سوم به سطح تزریق دز اول و دوم که در حال حاضر فاصله زیادی دارد برسیم. در این زمینه رسانه ها نیز باید ترغیب شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع کنترل مرزها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ورودی های استان تهران همانند فرودگاه امام در تست هایی که به شکل رندم انجام شده مشاهده کردیم که مسافرانی که گواهی PCR منفی داشتند تست PCR شان مثبت بوده، لذا مشخص است این گواهی ها از اعتبار لازم برخوردا نیست. لذا وزارت بهداشت به کمک هلال احمر نسبت به تشدید مراقبت ها اقدام کند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور رئیس جمهور و تصمیم جلسه مشترک وزرای کشور، علوم و وزارت آموزش و پرورش، کلاس های مدارس با رعایت پروتکل ها باید به صورت حداکثری بازگشایی شود. قطعا سلامت دانش آموزان خط قرمز است اما نباید به بهانه های مختلف بازگشایی ها به تاخیر بیفتد که موجب افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد. در این زمینه با عقب افتادگی نسبت به سایر استان ها در تهران مواجه هستیم. لذا مدارس و دانشگاه ها در سطح همه شهرستان های استان تهران باید به صورت حداکثری بازگشایی شود تا به متوسط کشوری برسیم.

وی تاکید کرد: در مورد زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان باید موضوع تامین منابع مالی پیگیری شود. در سطح شهرستان ها مشکل تامین زمین وجود ندارد و فرمانداران می توانند به صورت گام به گام برای تامین زمین در جهت تامین زیرساخت ها اقدام و در این راستا تلاش خواهیم کرد بخشی از این موارد را از طریق سفر ریاست جمهوری نیز دنبال کنیم.

وی ادامه داد: باید بهره برداری پروژه ها و کارهایی پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در سریعترین زمان ممکن دنبال شوند. همانند بیمارستان ملارد که تقریبا تکمیل است و باید به فوریت به بهره برداری برسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مقابله با کرونا تزریق دز ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران چیست؟

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

کد خبر 6080667

دیگر خبرها

  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های "دوربین‌دار" تهران چیست؟
  • گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران چیست؟
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران چیست؟