Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:22:08 GMT

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۹۱۹۵

به گزارش بورس تابناک، محمد رضا پورابراهیمی با اشاره به بررسی‌ها و اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره‌های دهم و یازدهم و گزارشی که در زمینه اسناد مرتبط با سهام عدالت ارائه شد، اظهار کرد: از مجموع جمعیت کشور، ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دریافت کردند. چندین میلیون نفر هم واجد دریافت سهام عدالت هستند، اما به دلایل مختلفی از این واگذاری محروم شدند و بالعکس کسانی بودند که فاقد شرایط احراز و مشمول سهام عدالت نبودند اما سهام عدالت دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه کسانی از دریافت سهام عدالت محروم شدند؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: حدود ۴ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند که اسناد ارائه شده آنها از سوی دو نهاد حمایتی در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. علاوه براین بر اساس این گزارش رزمندگان معسر، بازنشستگان، کارگران و اقشار دیگری که واجد شرایط بودند، به هر طریق از دریافت سهام عدالت محروم شدند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سال گذشته در کمیسیون اقتصادی طرحی را در دستور قرار دادیم که به استناد آن بتوانیم بر اساس یک مصوبه قانونی، امکان واگذاری سهام عدالت را با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان معسر فراهم کنیم. این طرح مورد تایید کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و برای ارائه در صحن علنی مجلس آماده شد، اما با مخالفت دولت دوازدهم مواجه شدیم و عملا امکان ارائه این طرح در صحن علنی فراهم نشد.

آخرین گزارش ارائه شده درباره جاماندگان سهام عدالت

پورابراهیمی گفت: با آغاز دولت سیزدهم، مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهوری داشتیم و اعلام کردیم؛ چندین میلیون نفر از جمعیت کشور از سهام عدالت محروم هستند. این افراد جزو مستحق‌ترین کسانی بودند که باید سهام عدالت دریافت می‌کردند و به دلایل مختلف در زمان واگذاری اولیه، حق دریافت سهام عدالت برای آنها لحاظ نشده است. رئیس‌جمهوری نامه مذکور را به سازمان برنامه و وزارت اقتصاد ارجاع دادند تا راهکارهای مناسبی در این زمینه بررسی و ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آخرین گزارش ارائه شده در این خصوص گفت: وزرات امور اقتصادی و دارایی با کلیات این طرح موافقت کرده و سازمان برنامه و بودجه هم تا حدی موافقت خود را اعلام کرده است. منتظر هستیم به محض اعلام موافقت رسمی این سازمان‌ها، طرح را در صحن علنی در دستور کار قرار دهیم. در صورت تصویب نهایی این طرح، سهام عدالت به‌تدریج با اولویت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد، رزمندگان معسر کارگران فصلی و بازنشستگان و افراد دیگر که در طرح آمده، به جاماندگان عرضه خواهد شد.

پورابراهیمی اضافه کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم با کلیات موافقت کرده است ما منتظر هستیم که نظر دولت به طور مکتوب و رسمی به مجلس اعلام شود و در صورت اعلام رسمی این طرح در نخستین هفته‌های ماه پایانی امسال این موضوع با مصوبه نهایی اعلام می‌شود و امیدواریم بتوانیم تا شب عید خبر خوبی برای جاماندگان سهام عدالت داشته باشیم و واگذاری سهام برای این افراد انجام شود.

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت سود سهام عدالت مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه دریافت سهام عدالت کمیسیون اقتصادی میلیون نفر ارائه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی