Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عابدین خرم روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: باید صنایع استان به خوبی معرفی شوند تا ظرفیت های مناسبی برای ارتباطات بین المللی و صادرات به کشورهای همسایه گسترده شود. 

وی افزود: به رغم اینکه آمار بیکاری استان ۱۰ درصد اعلام شده و آمار خوبی است، اما از آنجا که بیشتر فارغ التحصیلان جوان جویای کار هستند، باید در آمارها بازنگری اساسی کنیم تا در ارتقای ظرفیت ها ناکام نمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه صنایع کوچک در حوزه اشتغال، تولید و معیشت مردم بسیار مهم هستند، یادآور شد: ظرفیت ها و فرصت ها در آذربایجان شرقی و در بخش های مختلف متناسب نیست. 

خرم خاطر نشان کرد: از اولویت های ما توجه به صنایع پایین دستی مرتبط با علوم دانش بنیان و فن آور است، ارتقای توانمندی نیروی انسانی و ایجاد حلقه وصل بین دانشگاه و صنعت با علوم دانش بنیان، راهکار عملیاتی برای دست یابی به توسعه و اشتغال مناسب در آذربایجان شرقی است تا در عمل از دانش جوانان امکان بهره مندی فراهم شود. 

وی ادامه داد:  بیش از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی آذربایجان شرقی است که البته هنوز بخشی از آنها نیز شناسایی نشده و به هر حال به سراغ بخش بزرگی از ذخایر معدنی استان نرفته ایم؛ شاید ۲ تا سه معدن مس دیگر در استان وجود داشته باشد که هنوز شناسایی نشده اند و از بقیه هم به طور مناسب در توسعه استان بهره گیری نشده است. 

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر این اساس باید برنامه مدون برای شناسایی معادن جدید و بهره مندی از معادن موجود وجود داشته باشد و صنایع راکد استان نیز فعال شوند. 

خرم خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت اوراسیا، فعال شدن گمرکات و اقبال صنعتگران روسیه برای تجارت و همکاری با ایران که در سفر رییس جمهوری به این کشور نمایان بود، از دیگر ظرفیت هایی است که آذربایجان شرقی می تواند در بهره گیری از آنها پیشتار باشد. 

وی اضافه کرد: فعال تر کردن دیپلماسی مرزی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه و ارتباط با گرجستان به عنوان پل تجارت و همکاری فراسرزمینی می تواند ظرفیت های آذربایجان شرقی را افزایش دهد. 

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت ها  و فرصت هایی که در آذربایجان شرقی وجود دارد، بخش صنعت، معدن و تجارت می تواند گام های موثری را برای برقراری دیپلماسی مرزی بردارد و این دور از دسترس نیست. 

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس نیاز به افرادی داریم که شعارهایی را که دولت سیزدهم می دهد در میدان عمل پیاده کنند؛ بر این اساس تغییر ماهوی در حوزه مدیریت باید داشته باشیم تا افراد سیاست ها و اهداف دولت را بپذیرند و در غیر این صورت نباید مسوولیت بپذیرند. 

وی تاکید کرد: مدیر باید میدانی باشد و عمل در میدان را به پشت میزش ترجیح دهد؛ در واقع در مواقع نیاز در مناطق محروم حضور یابد تا عدالت برقرار شود. 

خرم همچنین با تقدیر از بازاریان در بیش از ۲سال دوران شیوع کرونا و همکاری شان در جهت رفع مشکلات نیازمندان، گفت: در این دوره بازاریان و صنعتگران سنگ تمام گذاشتند و وارد گود شدند، با کمک های مومنانه نگرانی قشر ضعیف را برطرف کردند. 

به گزارش ایرنا، در این آیین، صابر پرنیان با حکم وزیر صمت به عنوان رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، منصوب و از زحمات راستی، سرپرست سابق این سازمان تقدیر شد.  

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراسم معارفه صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراسم معارفه صمت آذربایجان شرقی مراسم معارفه صمت آذربایجان شرقی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

محمد خانی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در طرح جهاد آب رسانی به روستاها، این استان به الگویی برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.

مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستا‌ها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.

خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستا‌ها استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان