Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر میراث‌فرهنگی که به دعوت «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید به سر می‌برد، شامگاه جمعه اول بهمن ماه در یک نشست صمیمی و کارشناسانه، پای درد دل فعالان گردشگری نشست و در جریان مشکلات و موانع پیش روی آنان در رونق حضور گردشگران خارجی در ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقدان برندینگ مناسب برای انگیزه‌بخشی به گردشگران، ایران‌هراسی و اطلاع نداشتن از وضعیت اجتماعی، سیاسی کشور، ضعف امکانات و مراکز اقامتی، ضرورت راه‌اندازی بخش ویژه گردشگری در سفارتخانه‌ها برای ارائه تسهیلات و هدایت لازم گردشگران، غفلت و معرفی نکردن ظرفیت‌های آئینی برای مقاطع زمانی خاص کشور، ضعف در راهنمایان زبان‌های خاص به ویژه اسپانیولی، معرفی نکردن حرفه‌ای گردشگری خوراک و مزیت‌های نسبی کشورمان در این بخش و ضرورت تخصیص بخشی از درآمدهای ناشی از خروج گردشگر از کشور به زیرساخت‌های گردشگری و حمایت مالی از آسیب دیدگان این حوزه در شرایط بحرانی از جمله موارد مورد تاکید فعالان حوزه گردشگری در این نشست بود.

در این نشست قشقاوی سفیر کشورمان در اسپانیا نیز با اشاره به رشد ۴۰ درصدی صدور ویزای ایران در اسپانیا قبل از کرونا گفت: با توجه به امکان صدور ویزای فرودگاهی در ایران و روش الکترونیکی دریافت اطلاعات از متقاضیان، نیازی به حضور آنان در محل سفارت در مادرید نیست.

باید غفلت‌های گذشته را به سرعت جبران کنیم

همچنین عزت‌الله ضرغامی در این دیدار بر ضرورت مقابله با ایران‌هراسی و معرفی صحیح وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورمان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری تأکید کرد و از آنان خواست تا در این زمینه با طرح و برنامه مناسب و تأثیرگذار اقدام کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تشریح اقدامات وزارتخانه در ماه‌های اخیر به ویژه در حوزه ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی کشور، به عزم جدی نظام برای رونق گردشگری و رفع موانع پیش روی آنان اشاره کرد و افزود: باید به سرعت غفلت‌های گذشته از این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی را جبران کنیم.

ضرغامی با تأکید بر حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه‌های مهم دنیا، از آنان خواست تا با روش‌های ابداعی و جدید و پرهیز از مدل‌های قدیمی، کلیشه‌ای و ناکارآمد و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین، مسیر اثربخش و متفاوتی را در معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران ارائه دهند.

کد خبر 5406108 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری مادرید عزت الله ضرغامی شهرداری تهران شورای شهر تهران هوای پاک قوه قضاییه ساختمان پلاسکو پلیس راهور ترافیک وضعیت هوای تهران آلودگی هوا غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز مادر علیرضا زاکانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲

تازه‌ترین نتایج پایش بخشنامه‌های حوزه تجارت خارجی نشان می دهد تعداد بخشنامه‌های صادره ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس نتایج این پایش تعداد بخشنامه‌های صادره در حوزه تجارت خارجی از 264 مورد در سال 1401 به 125 مورد در سال 1402 کاهش یافت که 129 مورد کمتر از سال 1401 در سال گذشته بخشنامه در حوزه تجارت خارجی صادر شده است .
این گزارش در خصوص بخشنامه‌های صادره به تفکیک سازمان و وزارت‌خانه‌های مرتبط در سال 1402 و مقایسه آن با سال 1401 می افزاید: بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت صمت از 122 مورد به 36 مورد، سازمان ملی استاندارد از 31 مورد به 23 مورد، وزارت جهاد کشاورزی از 12 مورد به 5 مورد، وزارت امور اقتصادی و دارایی از 8 مورد به 3 مورد، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از 6 مورد به 2 مورد، سازمان امور مالیاتی کشور از 5 مورد به 3 مورد و سازمان غذا و دارو از 6 مورد به یک مورد در سال 1402 نسبت به سال 1401 کاهش نشان می دهد.
براساس این گزارش، در اسفند ماه سال گذشته تنها 6 بخشنامه از سوی سازمان های مرتبط در امر تجارت خارجی به گمرک ابلاغ شد که در مقایسه با 14 بخشنامه صادره در مدت مشابه سال 1401، کاهش 57 درصدی داشته است.
همچنین بخشنامه‌های صادره از سوی سایر سازمان های مرتبط در حوزه تجارت خارجی نیز 52 مورد بود. ‌

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک