Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@07:19:56 GMT

آشنایی با چند نوع ادویه گرما بخش در زمستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۹۶۵۱

آشنایی با چند نوع ادویه گرما بخش در زمستان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ؛ موسسه سلامت و بهداشت عمومی کشور،  اگرچه در روزهای سرد سال، پوشیدن لباس گرم و نوشیدن مایعات گرم برای مقابله با سرما مفید است اما می‌توان از خواص بعضی ادویه‌ها نیز بهره‌مند شد و دمای درونی بدن را بالا برده  و از احساس سرمای مداوم جلوگیری کرد.

"هل" یکی از ادویه‌های محبوب و بومی هند و سریلانکا است، به‌ دلیل مقدار بالای ترکیبی به‌نام سینوئل شهرت دارد که در دفع ترشحات از ریه‌ها و مجاری تنفسی موثر است و این ماده همچنین به افزایش دمای درونی بدن نیز کمک می‌کند و در بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز تاثیر مثبتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طب سنتی هند "زردچوبه" به‌عنوان یکی از بهترین گیاهان گرمابخش بدن شناخته می‌شود و به انقباض بافت‌های بدن کمک کرده و مقدار زیادی از آب بدن را جذب می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش دمای بدن می‌شود و ماده‌ای فعال و موثر در بهبود عملکرد جریان خون و سلامت عروق خونی است.

"زنجبیل" برای تسکین حالت تهوع و ناراحتی‌های معده شهرت دارد اما این ریشه گیاهی نیز خواص عالی در بالابردن دمای بدن دارد زیرا سرشار از اسانس روغنی به‌نام جینجرول است و همانند زردچوبه و دارچین در تسهیل جریان خون به اندام‌های مختلف نقش دارد.

"فلفل قرمز" که معمولا به‌عنوان پودر در انواع غذاها و سس‌ها استفاده می‌شود، یکی از بهترین ادویه‌هایی است که دمای بدن را بالا می‌برد. این خاصیت به‌خاطر مقدار بالای ترکیبی به‌نام کپسایسین است. این ترکیب همچنین تولید آدرنالین را فعال می‌کند و روند خنک‌شدن بدن را کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هل زمستان ادویه زنجبیل فلفل قرمز ادویه گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۵۰ درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض

۵۰ درصد مودیان مالیاتی اظهارنامه‌های پیش‌فرض زمستان ۱۴۰۲ را تکمیل کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  موحدی بکنظر،‌ سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ‏با عنایت به تعداد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده دوره‌های مشابه سال گذشته، حدود 50 درصد مؤدیان تا 27 فروردین 1403، نسبت به تکمیل و ارسال 164.556 اظهارنامه_پیش‌فرض دوره چهارم (زمستان) 1402 اقدام نموده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی با انواع قهوه و شیوه آماده کردن هر یک
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی
  • استقبال ۵۰ درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض