Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سرپرست فرمانداری لنگرود، از همه ادارات و دستگاه ها خواست با جدیت پروتکل های مقابله با کرونا را رعایت کنند و ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت کرونا تلاش کنند تا این عادی سازی و عادی انگاری از بین برود.

محمدرضا جلالی در کمیته مدیریت کرونای شهرستان لنگرود، با بیان اینکه دغدغه امروز ما شیوع سویه جدید امیکرون است، اظهار کرد: متاسفانه این سویه در شهرستان لنگرود نیز مشاهده شده و به واسطه قدرت سرایت پذیری بالای آن، بیم افزایش موارد و فراگیر شدن آن در سطح استان و شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خطر شکل گیری موج ششم کرونا در کشور، افزود: آغاز پیک جدید مجدد کشور را با محدودیت های کرونایی متعدد مواجه می کند.

سرپرست فرمانداری لنگرود، با بیان اینکه دولت سیزدهم نسبت به واکسیناسیون عمومی اهتمام ویژه ای داشته و طی چند ماه گذشته شاهد مدیریت شایسته بیماری در سطح کشور هستیم، گفت: با توجه به شیوع سویه امیکرون همه مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت داشته باشند.

جلالی، از همه ادارات و دستگاه ها خواست با جدیت پروتکل های مقابله با کرونا را رعایت کنند و ادامه داد: به واسطه کاهش فوتی ها و بستری های کرونایی متاسفانه شاهد نوعی عادی سازی در جامعه هستیم و اعضای ستاد مدیریت کرونا تلاش کنند تا این عادی سازی و عادی انگاری از بین برود. در این راستا اقدامات ترغیبی و تبلیغی در شهرها و روستاها برای افزایش آگاهی مردم نسبت به امیکرون و خطر شیوع آن و اهمیت تزریق کامل دزهای واکسن ضروری است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود موفق به پوشش ۳۰ درصدی دز سوم شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه در تزریق دزهای اول و دوم وضعیت خوبی در استان داریم، اما در تزریق دز سوم با وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که حتما باید جبران شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود، از ائمه جماعت مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج محلات خواست در فراخوان مردم به تزریق دز سوم اهتمام داشته باشند و بیان کرد: نمی توانیم دانش آموزان را مجبور به تزریق واکسن کنیم، اما واکسینه شدن کارکنان دولت الزامی بوده و همه کارمندان باید برای حضور در ادارات و اماکن دولتی کارت واکسن داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش ستاد ملی کرونا برای برگزاری حضوری کلاس های درس مدارس جهت مقابله با افت بیش از حد آموزشی دانش آموزان، عنوان کرد: برای حضور دانش آموزان در کلاس های حضوری رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضرورت دارد و لذا دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل در مدارس اجرا شود و شبکه بهداشت و درمان بازرسی های جدی داشته باشد.

کاهش ۱۰ درصدی فوتی های کرونایی در لنگرود

دکتر الهام عاشوری، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود نیز، با اشاره به ثبات تعداد فوتی و بستری و سرپایی شهرستان طی چند هفته اخیر، تصریح کرد: یک مورد امیکرون در شهرستان مشاهده شده که درمان سرپایی دریافت کرده و خوشبختانه اطرافیانش مبتلا نبودند.

وی ۸۰ درصد موارد ابتلا و بستری و فوتی را مربوط به واکسن نزده ها دانست و یادآور شد: امیکرون بسیار جدی بوده و بسیاری از کشورهای دنیا و تعدادی از استان های کشور را درگیر کرده است و اگر نسبت به رعایت کامل پروکل های بهداشتی اقدام نکنیم، احتمال دارد استان ما نیز گرفتار شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، از واکسینه شدن ۳۰ درصدی جمعیت واجد شرایط این شهرستان در نوبت سوم خبر داد و گفت: شهرستان لنگرود ۶۲ پایگاه واکسیناسیون فعال دارد و از بهمن ۹۹ تاکنون ۲۸۴ هزار و ۷۹۳ دز واکسن تحویل گرفتیم و ۲۷۰ هزار و ۵۵۹ دز تزریق کردیم لذا موجودی مراکز ما ۱۳ هزار و ۶۰۵ دز است.

عاشوری، با بیان اینکه ۱۲۰ هزار و ۴۰۸ مورد دز اول، ۱۱۳ هزار و ۷۸۳ مورد دز دوم و ۳۶ هزار و ۳۶۳ مورد دز سوم را تزریق کردند، افزود: موفق به پو ۹۶ درصدی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله شهرستان در نوبت اول و ۸۷ درصدی در نوبت دوم شدیم.

وی از بستری ۳۵۴ بیمار کرونایی در اسفند ۹۸ خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته نیز ۱۵۰۹ بیمار کرونایی را بستری کردیم، اما این آمار در شش ماهه امسال به ۱۱۸۳ مورد رسید و در سه ماهه سوم سال جاری ۳۴۹ نفر بستری شدند؛ این در حالی است که تعداد بستری های ما در دی ماه ۱۴۰۰ فقط ۱۶۸ نفر بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، شاهد کاهش ۱۰ درصدی موارد فوت از بیماران کرونایی بستری هستیم، اضافه کرد: شاهد سیر نزولی فوتی های کرونایی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کرونا در ایران کرونای ا میکرون شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری در بیراهه زیبایی

  دراین میان، تزریق ژل هم ازاین قاعده مستثنا نیست؛تزریقی که می‌تواندعوارضی طبیعی که بعد ازچندروز و به‌صورت خودبه‌خود برطرف می‌شود را به همراه داشته باشد؛ اما برخی دیگر ازعوارض، آن‌قدر هم طبیعی نیستند ومی‌توانند فرد را به دردسرهایی جدی بیندازند، مانند پدیده نکروز! اما شما درباره نکروز ناشی از تزریق ژل چه می‌دانید؟

یکی ازعوارض تزریق ژل یا فیلر، می‌تواند وقوع نکروز باشد؛«پدیده‌ای که باعث از بین رفتن بافت قسمتی از پوست بدن می‌شود، به رنگ سیاه و بسیار تیره درمی‌آید و آن قسمت از بدن را دچار بدشکلی می‌کند.» این را دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و استاد دانشگاه تهران می‌گوید که معتقد است این روزها آن‌قدر اقداماتی مانند تزریق ژل را بدیهی و دم‌دستی می‌پنداریم که به عوارض این‌چنین این عمل مانند به‌وجودآمدن نکروز فکر نمی‌کنیم. آن‌وقت است که وقتی با آن مواجه می‌شویم، مدام به‌دنبال علت و چرایی ماجرا می‌گردیم درصورتی‌که می‌توانستیم مانع وقوع آن شویم. 
   
چرا نکروز رخ می‌دهد؟
این‌طور که متخصصان می‌گویند، در اثر تزریق ژل، فیلر بینی یا فیلر بین دو ابرو برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های آن قسمت، امکان صدمه به بافت وجود دارد و وقوع نکروز اتفاق عجیبی نیست؛ اتفاقی که در اثر دو عمل ممکن است با آن روبه‌رو شویم: «نوع ژل با توجه به عمق ناحیه مورد نظر انتخاب می‌شود. پس در درجه اول خوب است بدانیم که ماهیت ماده تزریقی در تزریق ژل و فیلر، ممکن است اثر فشاری داشته باشد و چنین بدشکلی و اتفاقی را رقم بزند.» در صورت رعایت‌نکردن این نکته و جابه‌جا تزریق‌کردن محصولات، در نواحی مورد نظر می‌تواند سطح ناهموار ایجاد شود. به‌طورکلی، تزریق ژل‌های نامرغوب، عوارض جبران‌ناپذیری دارد اما دکتر احسانی،احتمال دوم که سپردن این کار به دست غیرمتخصص است راعامل قوی‌تری برای بروز پدیده نکروز می‌داند: «بسیاری از افرادی که براثر نکروز پوستی به ما مراجعه می‌کنند،آن دسته ازکسانی هستندکه این قبیل اقدامات زیبایی را به دست آرایشگران وغیرمتخصصان سپرده‌اند؛ آن‌وقت است که تکنیک اشتباه آنها برای تزریق، تزریق ماده به داخل رگ و...باعث بسته‌شدن رگ،جمع‌شدن خون در نقطه‌ای ازبدن ودر نتیجه ازبین‌رفتن بافت آن قسمت وسیاه‌شدنش می‌شودو اصطلاحا نکروز رخ می‌دهد.» 
   
به دنبال درمان
تجربه قریب‌به‌اتفاق متخصصان این است به محض این‌که پزشکان مشکوک شدند که جریان خون به خطر افتاده است، مهم‌ترین گام این است که بلافاصله تزریق هر محصول دیگری را قطع کرده، آن ناحیه مشخص را ماساژ داده و با تزریق آنزیم، این عارضه را رفع کنند؛ اما اگر زمانی طولانی از وقوع نکروز بگذرد، طبیعتا درمان‌ها سخت‌تر خواهد شد. این بیماری نیاز به درمان‌هایی به واسطه لیزر، انجام PRP و دیگر اقدامات درمانی که زمان‌بر و سخت‌تر دارد. 

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است
به‌طورکلی دست‌بردن در روال طبیعی بدن، خواه درمانی و خواه زیبایی، می‌تواند عوارضی داشته باشد؛ اما دربروز نکروز پوستی که یکی از عوارض تزریق ژل است، مهم‌ترین پیشگیری، رجوع به متخصص است. موضوعی که دکتر احسانی بر آن تاکید دارد و می‌گوید ممکن است براثر تزریق ژلی که متخصص انجام می‌دهد هم عارضه نکروز رخ بدهد اما فرق و تفاوت اصلی با غیرمتخصص این است که پزشک می‌داند درصورت بروز این پدیده،چطور آن رابرطرف کند:«اگر درزمانی کمتراز۲۴ ساعت، آنزیم تزریق شود، ژل‌هایی که در آن قسمت تجمع پیدا کرده‌اند وباعث نکروزشده‌اند آب می‌شوندوپوست تا حدود قابل‌توجهی، دوباره خودش را بازیابی می‌کند.» به نظر می‌رسد که گذشت زمانی بیشتر ازیک روز،باعث ازدست‌رفتن فرصت برای درمان اتفاق پیش‌آمده است.برای همین است که تنها پیشگیری موثردرچنین اقدامی، پرهیز ازمراجعه به غیرمتخصص وآرایشگران برای اقدامات زیبایی، صرفا به خاطر کمی قیمت کمتر است:«درصورتی‌که گاهی هزینه‌های سنگین‌تری به فرد متحمل خواهد شد.» 

دیگر خبرها

  • اسرائیل با کندن چاله و تلنبار خاک بر آبروی رفته اش سرپوش می گذارد + عکس
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • بیماری در بیراهه زیبایی
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • لایروبی انهار کشاورزی لنگرود
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه