Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:34:40 GMT

ساماندهی تمام معتادان متجاهر تا ۱۰ بهمن در فارس

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۹۸۱۷

ساماندهی تمام معتادان متجاهر تا ۱۰ بهمن در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان کرمی ظهر شنبه در نشست خبری بیان کرد: طرح ساماندهی و جمع اوری معتادان متجاهر در دوره‌های گذشته توسط قوه قضائیه و سازمان بهزیستی انجام شده بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در طرح‌هایی که پیش تر اجرایی شده بود با ظرفیت محدود ۴۰۰ نفری در مرکز ماده ۱۶ انجام شد این در حالی است که در طرح جاری مقرر شده که ۵۰ درصد تأمین هزینه از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر و ٥٠ درصد از طریق منابع استانی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی در ادامه یادآور شد: در طرح ساماندهی که مد نظر است برای تمامی معتادین برنامه‌ریزی صورت گرفته و قرار است که معتادین در مراکز متعلق به بهزیستی، کمپ‌ها و مرکز ماده ١٦ نگهداری و برنامه‌های درمانی برای انان اجرایی شود.

وی در خصوص برنامه‌ریزی انجام شده در طرح ساماندهی معتادین تصریح کرد: در مرحله اول نسبت به جمع اوری معتادین اقدام خواهد شد پس از جمع اوری در مرحله دوم درمان انان ملاک فعالیت بوده و در مراحل بعدی نیز ایجاد اشتغال برای این افراد اولویت فعالیت‌های این سازمان و دستگاه‌های مرتبط است

به گفته این مقام مسئول برنامه‌ریزی برای ساماندهی دو هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در نظر گرفته شده است این در حالی است که تاکنون یک هزار و ۵۷۸ معتاد متجاهر جمع اوری شده است و وجه تفاوت این طرح با سایر طرح‌های اجرایی ان است که ایجاد بستر اشتغال از مهمترین برنامه در این طرح است.

کرمی همچنین گفت: نگهداری معتادان در دو دوره سه ماهه مشخص شده اما اگر دستور قضائی صادر شود به یک شش ماه دیگر قابل تمدید است تا از طریق کار مددکاری، سازماندهی در گروه‌های همیار و …به پاکی و ماندگاری پس از درمان کمک داده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: در بحث فضا و مکان نیز، ٤ نقطه خارج از مرکز استان مشخص و مقرر شده تا برای پوشش معتادان شهرستانی راه‌اندازی شوند. این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده که ٥٠ درصد اعتبار را ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین کند.

کد خبر 5406124

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای مبارزه با مواد مخدر شیراز بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی ویروس کرونا برف و یخبندان سیل کرمان خطبه های نماز جمعه امداد رسانی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس راهداری جمع اوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز